hero
2012. március 08. 13:48
Erdélyi Zsolt

„Megdolgoztam azért a szerencsémért, hogy a véleményemért kizárólag magam vállalom a felelősséget, ezért el is mondhatom. Sajnos vagyok akkora balfasz, hogy el is mondom” – avatott be Erdélyi Zsolt, azaz Superman a Kreatívnak adott interjújában [Mono-man, 2006. augusztus – A Szerk.] abba, hogyan építette fel évek alatt az összeférhetetlen ötletember imázsát. 1992 és 2002 között az Edison reklámügynökség kreatívigazgatójaként minden lehetősége meg is volt erre.

Supermant a részben általa alapított Est Fm révén ismerhették meg a legtöbben, a rádió 2000 nyarán indult, és a műsorkészítők és a tulajdonosok elhúzódó vitája után 2002. december 31-én hallgatott el. Az Est Fm a Tilos rádió szellemiségét és stílusát próbálta kereskedelmiesíteni – mint végül kiderült, jobbára sikertelenül. Erdélyi korábban a Tilosban vezetett műsort, szóval a párhuzam nem véletlen, és a mai napig felbukkan a rádió környékén, hol műsorban, hol partikon lemezlovasként.

Mit tanulhatunk tőle?

Nem muszáj simulékonynak lenni, ha valaki ért, ahhoz, amit csinál.

Az Est Fm után hozta létre Monoconsulting nevű kommunikációs cégét, és a Mono brand alatt egész cégcsoportot akart hirdtetni – ennek része volt például a Monotune.hu, az ország akkori legnagyobb zenei könyvtára, ami sajnos totálisan rosszkor érkezett, azóta már nyoma sincs. Ahogy a Monoconsultingnak sem, az utolsó hír még 2006-ból az volt, hogy Erdélyi – feltesszük, nem teljesen komolyból –átnevezte a céget Nixon & Berlusconira.

Superman maga ennek ellenére nem tűnt el, számos tévéműsorban szerepelt és többet vezetett is, amellett ő volt az SZDSZ európai uniós választási kampányának irányítója, és a 2006-os parlamenti kampány – emlékszünk még Kovács Pistire? – is az ő nevéhez fűződik. Legutóbb tavaly nyáron a Radio BRO egyik ötletgazdájaként tűnt föl.