Eltűnhet a Draft az FCB elől
A DraftFCB globális kreatívügynökség a jövőben elhagyhatja nevéből a Draft előtagot, írja az Adage. A nagymúltú vállalat az utóbbi időben nem szerepelt túl sikeresen.

Az Interpublic Group legnagyobb ügynökségi hálózata, a DraftFCB az ügynökséghez közel álló vezetői források szerint névváltoztatásra készül, és a jövőben elhagyja a Draft előtagot – írja az Advertising Age amerika szaklap. Az még nem tisztázott, hogy ezt követően FCB, Foote, Cone & Belding esetleg mindkét formában szerepelne, bár vélhetően mindkét formátum megjelenhet a vállalat logóján. Az ügynökség még júliusban levédette az „FCB” és a „Foote, Cone & Belding” márkaneveket. A cég egyelőre nem kommentálta érdemben a hírt.

Foote, Cone & Belding egy legendás név, a DraftFCB-előd kreatív ügynökségtől származik, abból az időből, mielőtt a vállalat összeolvadt volna a Draft marketingszolgáltatóval 2006-ban, és Mr. Draftot vezérigazgatónak nevezték ki. Akkoriban a céget még egy más típusú ügynökségként tartották számon, „amelynek médiumtól, csatornától és disztribúciós modelltől függetlenül szállítható, nagy ötletei voltak” – fogalmazott Michael Roth, aki az Interpublic vezérigazgatója volt az egyesüléskor.

A névváltás híre néhány hónappal Carter Murray szeptemberi vezérigazgatói kinevezése után érkezett. A vállat FCB-re történő átnevezése ironikus, mivel az utóbbi három évben elvesztett nagyobb ügyfelei mind az egykori FCB-hez köthetőek. A DraftFCB az utóbbi időben nagy küzdelmek árán próbálta megőrizni egykori hírnevét. 2011-ben az egyik legnagyobb ügyfél, az SC Johnson, 2012-ben pedig a MillerCoors szakított az ügynökséggel, de több fontos Kraft ügyfelet is vesztettek az elmúlt időben. Murray regnálása alatt – és az azt megelőző néhány hónapban – néhány kisebb ügyfelet szerzett az ügynökség, úgymint az Aramank and Raybern Foods-ot, a New York-i iroda az USDA-t , a San Francisco-i iroda pedig a Nature Conservancy-t.