bn 2021. augusztus 02. 11:21
Elindult a nevezés az idei Art is Business Díjra
A művészeti és üzleti világot összekapcsoló Art is Business magazin szeptember 15-ig várja a jelöléseket.

A díj azt keresi, hogy milyen vállalatok, magánemberek vagy települések gondolkodtak komolyan a művészeti világgal való együttműködésről az adott évben. A 2021-es év a járvány miatt a szervezők szerint kiemelten fontos, ezért az idei díj az új együttműködések elindítására különösen figyel majd.

A vállalati díjakra a forprofit szféra jelentkezhet, a mecénás díjakra a művészeti világnak kell küldeni a jelöléseket, a turisztikai díjra a településektől várják a jelentkezéseket. Az Art is Business idén különdíjat is ad a járvány alatt válsághelyzetbe került kulturális szektor szereplőinek segítő civil kezdeményezéseknek.

 „Sokan azt gondolják, hogy Magyarországon nincs jelen a művészeti világgal való vállalati összekapcsolódás, vagy éppen a tudatos mecenatúra. Mi az Art is Business-nél látjuk, hogy igenis működik az értékalapú és egyre kiforrottabb kulturális szponzoráció, támogatás és magánoldali jelenlét. Igaz, nem olyan népszerű vagy épp könnyebben értelmezhető módon, mint egyes más társadalmi rétegeknél, de a fontos az, hogy jelen van! 

Ezért tartjuk fontosnak, hogy azon új szereplőket vagy épp korábban is jelenlévő együttműködőket támogassuk, megmutassuk őket és az ő példáikon keresztül másokat is arra sarkalljunk, hogy érdemes a művészeti világgal közösséget vállalni megegyező értékek, de akár különböző érdekek mentén is”

– mondja Balogh Máté András, az Art is Business Egyesület vezetője.

Az előző évek díjazottai között van nagyvállalati kategóriában például a B.Braun Magyarország és a Magyar Telekom, a kis-és középvállalkozás kategóriában a Vylyan Borászat és az Intelligent Power Solutions, kulturális mecénás kategóriában Radnóti Zsuzsa dramaturg és Horgas Eszter fuvolaművész, forprofit mecénás kategóriában Egri Orsolya és Rényi Andrea vállalkozók, a kulturális turizmus díját pedig Nyíregyháza kapta meg korábban.

A jelöléseket a szervezők az [email protected] email címre várják 2021. szeptember 15-ig.

A díjakat hatfős szakmai bizottság döntése alapján ítélik oda, ennek tagjai:

  • Balogh Máté András, az Art is Business vezetője
  • Batta Barnabás, a MITTE Communications stratégiai igazgatója
  • Drucker Dávid, a Trafó marketing- és kommunikációs vezetője
  • Fehér Zsuzsanna, a Ludwig Múzeum marketing- és kommunikációs vezetője
  • Hóbor Helga, a Nemzeti Táncszínház kommunikációs és értékesítési vezetője
  • Juhász Dóra, a MÜPA PR-vezetője
  • A turisztikai díj előkészítésében Bódis Gábor, turisztikai marketingszakember segít