hero
Az empátia az egyik legerősebb fegyverünk
Visy Zoltán 11 éve dolgozik a reklámszakmában, jelenleg a Young & Rubicam Head of Artja. Számos nemzetközi díj birtokosa, munkáit díjazták a London International Awardson át a New York Festivalon keresztül Cannes-ig, ahol jelenleg egy bronz és egy ezüst oroszlánnal az ország legdíjazottabb kreatívjai között tudhatja magát.

Az inspiráció nem csak a kreatív munkát hajtja – ott van életünk minden részében. Inspiráció nélkül senki nem futná le a félmaratont, de még a tányérjainkat sem pakolnánk el vacsora után. Inspiráció hajtotta azt a tizenéves zsenit is, aki nemrég olyan tesztet szabadalmaztatott, amellyel az eddiginél sokkal korábban ki lehet mutatni a hasnyálmirigyrákot. Az ő inspirációja nem a hárfával kísért naplementéből jött, hanem nagybátyja elvesztéséből. Az inspiráció néha egészen bizarr, egészen sötét helyekről jön.

Inspirál a légy, ami nem tud kimenni az ablakon. Az ember, aki rövid távú politikai ambícióival kockára tette egy több száz éves birodalom jövőjét. A csecsemő, akit partra sodort a tenger. Minden borzalom, amivel ez a kicseszett világ azt mondja: nekünk is be kell szállnunk az alakításába, mert ha másokra hagyjuk, nem lesz jó vége. Sosem láttál még tettre készebb embert annál, aki a könnyeivel küszködve áll tehetetlenül a tragédia láttán.

Inspirál a partnerünk, akit vonzóbbnak érzünk magunknál, ezért nem ülünk a babérjainkon, és a lehető legtöbbet hozzuk ki magunkból. Inspirál minden exünk, akik valaha dobtak, és akiknek meg akarjuk mutatni, hogy rossz döntést hoztak. Jobb emberré akarunk válni, ha elbasztuk, és emiatt egy igazán értékes embert veszítünk el. Inspirálnak a nagyszüleink, akik a halálos ágyukon azon aggódnak, elegendő-e a szellemi örökség, amit ránk hagynak. Inspirál, mikor a „Hajrá Magyarok!”-at végre politikai felhang nélkül üvölthetjük. De semmi sem inspirál jobban, mint saját baklövéseink, elrontott megoldásaink, a hibás érveléseink, a rossz válaszaink, hisz legközelebb miattuk akarunk jobban teljesíteni.

Aki kommunikációval foglalkozik, annak a legfontosabb feladata: másokat inspirálni. Ha ezt megpróbáljuk elintézni egy „Van egy termékünk, és az olcsó” üzenettel, akkor letudtuk a munkánkat, de nem végeztük el. Fel kell tűrnünk az ingünk ujját és mélyre kell ásnunk az emberek valódi érzelmeibe. Az empátia az egyik legerősebb fegyverünk. Ha másokat akarunk inspirálni, ha igazi követőkre vágyunk, olyan dolgokkal kell foglalkoznunk, amelyek az embereknek igazán számít. Le kell merülnünk az őket ért igazságtalanságokba, a problémáikba, félelmeikbe és örömeikbe. A felszínes baromságok senkire sem lesznek hatással.

(A cikk eredetileg a Kreatív magazin 2016. 7-8. számában jelent meg.)