2013. január 07. 14:40
Átalakult az Index
Átalakult az Index.hu főoldala. Az oldal mellé elhelyeztek egy közösségi médiás Index2-t is, illetve a főoldali cikkek is máshogy jelennek meg.

Átalakult az Index címoldala, beleértve a tartalomfogyasztás módját is. A hagyományos Index-főoldal mellett lesz egy közösségi médiás, főként blogokból összeálló főoldal is Index2 néven. Ezen a kiemelt blogposztok indexes domain alatt olvashatók, de az Index bloggereknek tett ígérete szerint a főoldali olvasókat az adott bloghoz mérik majd.

Mindkét főoldalon változott a cikkek olvasónézete, melyek felugorva, úgynevezett layerként jelennek majd meg. Ezek csak a főoldali olvasás esetében jelennek meg, ebben az layer-nézetben pedig a kurzorbillentyűkkel lapozni is lehet a cikkek között, ha valaki új oldalon nyitja meg a cikkeket, akkor már a hagyományos nézetben találja magát. Az új layer-nézet a főoldal legalján kikapcsolható.

Mint a Webisztán blogon olvasható, az Index utoljára 2007-ben újult meg a 2000-es évek közepének új online trendjeire reagálva. Az átalakulásról részletesebb véleményt pedig itt olvashat.

Az Index nyitólapján megjelenő üzenetben további fejlesztéseket is ígér az oldal. Így meg fog újulni a jövőben a galéria és a mostani változtatásokat adaptálják majd tabletre is, mert ott egyelőre maradt a korábbi megjelenés.

Bazsó Gábor, az Index kreatívigazgatójának elmondása alapján az átalakulás elsősorban a saját blogos felületek népszerűsítésére szolgál, melyeknek a hirdetésértékesítése mindig is döcögött. A készítők reményei szerint a blogok új, második főoldalon való megjelenítése a hirdetők számára értékes és megszokott formátumú hirdetésekkel hozzájárulhat, hogy ez a helyzet változzon. Az Index2 Bazsó elmondása szerint egy szebb, kívánatosabb felületet szeretne kínálni a közösségi tartalmak fogyasztásához, azaz például a jobbra-balra való lapozgatás által „szétszórja az olvasókat olyan blogokra is, amelyeket nem ismernek”.

Bazsó úgy véli, ez jó lesz a bloggereknek, mert a látogató-forgalmat továbbra is hozzájuk számítja majd az Index, a blogok esetleges saját hirdetései, Facebook-moduljai továbbra is megjelennek a layeres formátumban is és az url-t kimásolva, illetve új ablakban megnyitva is az eredeti blogoldalak jelennek meg, kizárólag az Index2 főoldalán látszik a layeres megjelenés. Ez viszont az Index számára lehetővé teszi a főoldali tartalmak melletti hirdetések elhelyezését. Az egyszerűbb, kevesebb hirdetéssel és ajánlóval ellátott layeres megjelenéstől pedig azt remélik, hogy arra ösztönözheti az olvasókat, hogy maradjanak ott és olvassanak több tartalmat.

Nem csak saját, Blog.hu-s felületek lesznek az Index2-n, hanem külső, például Facebookról, Tumblr-ről behúzott posztok, amelyekre kattintva már nem jelenik meg a tartalom új layerben, hanem egyenesen az eredeti webhelyekre vezet.

Az Index.hu-nak a Gemius Online Publishers Audit adatai szerint átlagosan napi 455 818 becsült valós felhasználója volt 2012 decemberében.