Állítólag a hipszterség halott
És állítólag ami utána jön, az még idegesítőbb.

A 26 éves David Infante a Mashable-ön írt egy túlírt, de elképesztően sikeres cikket The hispter is dead, and you might not like who comes next (A hipszter halott, és talán nem fog tetszeni, ki jön utána) címmel arról, hogy van egy új idegesítő közeg, amely felváltja a hipsztereket. Őket yuccie-nak, illetve yucky-nak hívja, magát is közéjük sorolja, és valójában a Young Urban Creative-okat jelenti, vagyis a fiatal városi kreatívokat. Még bonyolultabb, hogy Infante szerint a yuccie-k tíz évvel ezelőtt hipsztereknek számítottak, azelőtt meg yuppieknak. A yuccie valahol a kettő keveréke. 

A definíciója szerint a yuccie: Y-generációs, külvárosi kényelemben felnőtt, jól kitaníttatott fiatal, aki nem csupán abban hisz, hogy az álmainkért kell élnünk, hanem abban is, hogy pénzt keressünk belőlük. 

Nem valami izgalmas definíció, és nem is tűnik újszerűnek. Egyszerűen kb. a fiatal startup-generációt írja le.

Elfolgaltásaikat tekintve: közösségimédiában dolgoznak és szponzorált Instagram-kampányokat szerveznek különféle életmódmárkáknak. Vagy a marihuánaterjesztés Uberjét, a kutyák Tinderét programozzák. Vagy butikboltot hoznak létre fenntartható módon termesztett bambuszból készült napszemüvegeknek, esetleg kézműves söröket készítenek. Sokuk korábban marketingesként, jogászként, kreatívként, közgazdászként, bankárként dolgoztak nagy cégeknél, ügynökségeknél, de otthagyták a munkájukat valami még kreatívabbért, akkor is, ha kevesebbet kereshettek saját álmaik megvalósítása közben. Például színes zoknivarróként, mélynyomásos plakátnyomdászként, vagy organikus vodkakészítőként. Közös jellemzőjük még, hogy nem abból akarnak megélni, hogy másoknak dolgoznak, hanem abból, hogy saját ötleteiket valósítják meg. 

Infante továbbá készített egy listát is arról, hogy milyen a yuccie. Íme:

- Jonathan Franzen Szabadság című könyvéből több is van neki
- Elméletben nem szereti a dzsentrifikációt, gyakorlatban a kézműves fánkokat szereti.
- Nagyon el akar menni Austinba, mert azt hallotta, hogy hihetetlenül jó hely (a texasi Austint tartják jelenleg az USA legforróbb kreatívközpontjának)
- Részegfestő-órákra jár
- Bankol és néha a fájnenszt funontznak ejti
- Elkerüli a látható tetoválásokat
- Szereti a Seinfeld sorozatot, akkor is, ha az megszűnt, amikor 16 éves volt
- Megveszi a New York Times hétvégi számát, de nem olvassa el a híreket
- Több ezer Instagram-követője van, de alig van Twitter-követője

Infante szerint a yuccie-kat tíz évvel ezelőtt hipsztereknek hívtuk volna. Csakhogy szerinte az igazi hipszterek - nem a marketingesek által kitalált álhipszerek - halottak. A raktárbulikat jógaórákra cserélték, filléres autók és gyorskaják marketingjén dolgoznak. Az egyéni fogyasztási igényeik, miszerint Marlboro helyett American Spiritet szívnak, Iphone-t vesznek kihajtható telefon helyett, sült császárt esznek bacon helyett - mind-mind mainstreammé váltak. Vagyis a hipszternek meg kell halnia. 

Ugyanakkor a yuccie-k abban különböznek a hipszterektől Infante szerint, hogy: nincs tetoválásuk, hitelképesek, van fogászati biztosításuk, a bajszukat nem waxolják. 

Akit még ennyi sem győzött meg arról, hogy szubkulturális korszakváltásról van szó, az olvassa el a teljes cikket