hero
BFÁ 2021. október 14. 12:39
Alaposan felülmúlta az első viták nézettségét Dobrev és Márki-Zay csörtéje
A vitaműsor 17,2 százalékos közönségarányt ért el a 18-49-es célcsoportban.

Október 13-án második alkalommal sugározta az RTL Klub az ellenzéki miniszterelnök-jelöltek vitáját. Az élő vitaműsor a 18-49 évesek körében 17,2 százalékos közönségarányt ért el, ez a teljes lakosságban 816 ezer főt jelentett az RTL Magyarország közleménye szerint, a Nielsen Közönségmérés adatai alapján.

Összehasonlításként: szeptember 24-én az első vita 16,4 százalékos közönségaránnyal futott, így a szerda esti vitaműsor nézőszámban 25 százalékos növekedést jelentett a fő célcsoportban, míg a teljes lakosságban 22 százalékkal többen nézték a szerdai vitát.

Ezzel az eredménnyel Dobrev Klára és Márki-Zay Péter vitája a teljes lakosságban július közepe óta a legnézettebb műsorszám a hétköznap estékben.  

A szerdai vita nézői összetétele nagyon hasonló volt a szeptember 24-ihez: most is inkább a budapesti (30,1 SHR százalék), vidéki nagyvárosi (25,1 SHR százalék) magasabb iskolai végzettségű (felsőfokú: 36,3 SHR százalék, érettségizett: 22,8 SHR százalék) nézőket érdekelte a leginkább a két jelölt összecsapása. Érdekesség , hogy a második vita nézői között a legnagyobb növekedés az első fordulóhoz képest a fiatalok körében(18-29: +57 százalék), illetve a kisvárosi (+31 százalék) és falusi célcsoportban (+53 százalék) volt.

Csütörtök reggelig az RTL Most-on a vita videóját 9700-szor indították el, az online nézők 31 százaléka nő, 69 százalékuk férfi, átlagos életkoruk 36 év volt. Ez a megoszlás csaknem megegyezik a vitaműsort a televíziós adással párhuzamosan, online élőben az RTL Most+ felületén követőékkel: itt 39 éves átlag életkor mellett 38 százalék volt a nők és 62 százalék a férfiak aránya. 

Nyitókép forrása: RTL Magyarország