hero
Balkányi Nóra 2021. szeptember 15. 16:46
Itt a New York Times első tiktokos reklámja, és elég jó
A Droga5 Truth Is kampányának új mutációjában a fókusz az újságírókon van.

A New York Times és a Droga5 The Truth is (Worth It) masszívan díjazott kampányáról mi is több körben írtunk: a reklámok évek óta – a fake news idején távolról sem magától értetődő – igazság fogalma körül mozognak. A téma,  úgy tűnik, remekül újrahasznosítható: a legfrissebb verzióban egy Droga5 film és négy belsős Times-reklám készült, megint valós felvételeket felhasználva. A New York Times most először hirdet a TikTokon.

A Droga5 filmjében újságírókat látunk dolgozni – kameraállításokat, hangpróbákat, sikolyokat, nevetéseket, elejtett telefonokat – miközben halljuk, mit gondolnak épp vagy mi inspirálja őket. Az előző videókkal ellentétben most nincs vadabb, zenét és szavakat mixelő jazzes videoklipszerűség: a képeket egyetlen szó, az újságírókra utaló „by” fogja össze. Végül megjelennek konkrét nevek is, aztán a szlogen: „The truth takes a journalist”, vagyis az igazság (feltárásához) újságíróra van szükség. 

A kampánnyal olyanokat szeretne elérni a lap, akik értékelik a minőségi független újságírást, de még nem előfizetői a Timesnak. A készítők ezért is emelik ki az érzelmekre jobban ható, személyes kapcsolódás lehetőségét. A kampány mostani mutációjába összesen 30 újságíró sztorija került be.

A Droga5 filmje fut tévészpotként és a Youtube-on, lesznek Spotify-on és Stitcheren hallható audioreklámok és kerülnek hirdetések a New York-i metrómegállókba is. A New York Times-nak egyelőre nincsen saját tiktokos fiókja, de a platformra korábban néhány márkájuk már felmerészkedett. 

A TikTokot már rég nem lehet figyelmen kívül hagyni: a platform az Egyesült Államokban a hirdetéseket tekintve a tavalyi évben 500 százalékos növekedést tudott felmutatni.

via Adage