hero
A Mandiner elkezdte
A Mandiner.hu konzervatív lap közzétette a hozzájuk befutó állami hirdetések összegét. Nem kellett sok mindent elszámolni, de nagyon jó kezdeményezés. 

Közzétette a Mandiner.hu konzervatív hír- és véleményportál a hozzájuk befutó állami hirdetésekből származó bevételeit. Ezek szerint 2007 óta csupán 2011-ben volt a Mandineren állami hirdetés, összesen 1 millió 529 ezer forint értékben. Hozzáteszik, hogy ez az állami hirdető nettó költése, amely ráadásul az Infinety kereskedőházon keresztül érkezik hozzájuk, így a Mandinerhez eljutó összeg ennél kevesebb.

Azt írják továbbá: „[…] a politikával foglalkozó sajtó és a politika közös érdeke lenne az állami médiaköltések átláthatósága, azonban az elszórtan és esetlegesen nyilvánosságra hozott adatokból aligha lehet összerakni a teljes képet egy-egy orgánum vonatkozásában. Az ehhez szükséges adatok teljes körével csak maga a médium rendelkezik, ezért arra jutottunk, hogy a legjobb lenne, ha az egyes sajtótermékek saját maguk publikálnák, mennyi hirdetési és szponzorációs bevételük volt állami, önkormányzati intézményektől és cégektől évente, mondjuk öt évre visszamenőleg.”

Bár a Mandinernek az önbevallás szerint nem kellett sok állami hirdetési pénzzel elszámolnia, a kezdeményezés példaértékű. Lapunk munkatársa már korábban felvetette a Főszerkesztők Fóruma elnökének, Weyer Balázsnak a médiumok ugyanilyen önbevalláson alapuló elszámolásának szükségességét, illetve szerkesztőségünk több javaslatot is közzétett (itt, itt és itt) az állami megbízásokat teljesítő kommunikációs ügynökségek önbevallásának nélkülözhetetlenségéről.