hero
Nagy Zsolt 2021. október 11. 10:36
A magyar netezők csak röhögtek, amikor összedőlt a Facebook
Megvizsgálták, mely közösségi média platformok a legnépszerűbbek a magyarok körében.

 A Senti One 13 490 713 idei online említést elemezve felmérte, melyik közösségi oldalakat kedvelik a magyar internetezők, milyen témákról beszélgetnek azokon, és mikor.

A kutatás szerint Magyarországon még mindig a Facebookról beszélünk a leggyakrabban online, és ha már ott vagyunk receptekről és a koronavírusról olvasunk legtöbbször. Az Instagramot szeretjük a legjobban és a képek alatt leginkább gratulálunk, a legkevésbé pedig a Linkedint kedveljük. Twittert még mindig kevesen használnak hazánkban, de akik igen, sokat beszélnek a bitcoinról. 

Azt írják, idén eddig 9,6 millió online említés született közösségi média felületek kapcsán, ennek 78 százaléka a Facebookról szólt. A közösségi oldalra a legtöbb embert elérő oldalak listája és a top hashtagek szerint legtöbbször hírekért, receptekért látogatunk el, és gyakran beszélünk itt a koronavírusról. A Senti One Brand Health Indexe (BHI) szerint, amely azt méri, mennyire kedvelt egy-egy márka, a 0,6-os pontszámmal a második legnépszerűbb platform.

A Senti One szerint nem viselte meg az internetezőket a Facebook, Instagram és Whatsapp október 5-i leállása, a 15 300 említés többsége pozitív volt, leginkább vicces tartalmat osztottak meg a témában.

Az Instagram 0,7-es Brand Health indexével vezeti a népszerűségi listát, talán azért is, mert itt sokkal pozitívabb témákról beszélgetnek a magyarok, a leggyakrabban használt szavak a képmegosztó platformon a „gratulálok”, „bajnok”, „hajrá” szavak voltak, a legkedveltebb hashtagek pedig az #instahun és a #mik. Említések számának terén az idei 2,4 millió említés elmarad a Facebookétól, de a második helyre elég volt ez is a hazai social media rangsorban. Az Instagramot leginkább este 8 és 9 között használják a magyar internetezők.

A Tiktok az egyik legmegosztóbb platform, egyenlő arányban születnek pozitív és negatív említések a nemrég befutott közösség felület kapcsán. Érdekesség, hogy leginkább hétközben este 10 és 11 körül említjük a TikTokot online, hétvégén nemigen beszélgetünk róla.

Twitteren a receptek helyett a bitcoinról és az NFT-ről (nem-helyettesíthető token) beszélnek a felhasználók, akik 74 százalékban férfiak. Ez a csatorna sem népszerű a magyar netezők körében, 0,39-as BHI indexe azt mutatja, hogy az idei 600 000 említés között több volt a negatív mint a pozitív.

Majdnem 47 ezres említéssel a sor végén kullog a Linkedin, a szakmai közösségi oldal 60 milliós elérést tudott generálni idén. A 0,3-as BHI is azt mutatja, hogy nem kedvelik a magyar internetezők a felületet, sok negatív említés, tartalom született idén már Linkedin kapcsán. Míg a szórakozást nyújtó közösségi médiumokról leginkább este beszélünk, az üzleti, szakmai közösséget reggel 7,8 és 9 között említjük a legtöbbször.