hero
2014. április 09. 13:48
A jó példa ragadós
A magyar Glamour-napok ötlete akkor pattant ki a főszerkesztő fejéből, amikor megismerte a kanadai vásárlási szokásokat. A német Glamour-napok azután indultak el, amikor megtudták, hogy Magyarországon mennyire sikeres a kuponos vásárlásra építő akciósorozat. A holland partnerlap pedig vagdosható kuponok helyett bérletszerűen felmutatható kártyákat alkalmaz, és az ötlet itt is sokat merített a magyarból.
EZ EGY PROMÓCIÓS MEGJELENÉS

Maróy Krisztina
A Glamour-napokat a magyar kiadás készítői eszelték ki még 2005-ben, amikor a magazin első születésnapjára készülődtek. Több elképzelésük is volt, ám végül épp az lett a befutó ötlet, amely a sikert is meghozta később. „Épp Kanadába készültem költözni, amikor felajánlották,  hogy legyek a Glamour magazin magyar kiadásának főszerkesztője. Az észak-amerikai országban komoly hagyománya van annak, hogy a postaládákba kuponos ajánlatokat dobnak, a helybéli háziasszonyok pedig általában igyekeznek úgy vásárolni, hogy be is váltsák azokat ” – mesélte Maróy Krisztina főszerkesztő. Az ötlet tehát innen eredt, de ez inkább csak egyfajta inspiráció volt, gondolatcsíra, hogy talán lehetne egy hasonlóval nálunk is megpróbálkozni.

A magazin brit kiadásában időnként éltek már ekkor is egy-egy kedvezményes ajánlattal, ez pedig tovább erősítette bennük azt a gondolatot, hogy a Glamour első születésnapján Magyarországon is valami ilyennel rukkoljanak elő, csak sokkal koncentráltabb, élvezetesebb formában. Egy országos, közös shoppingolás volt a terv, amit megelőz az új trendekre való felkészítő tartalom a magazinban, amivel már kedvet csinálnak a közös élményhez. Mire a lapba kerülnek a kedvezményes vásárlásra jogosító kuponok, mindenki készen áll a ruhatár- és nesszeszerfrissítésre. „Ekkor még nem tudtuk, hogy reagálnak majd a divatcégek és a szépségápolási márkák az ötletre, bár azt sejtettük, hogy ez pont olyan ünneplési mód, ahogyan azt az olvasóink szeretik” – folytatta a főszerkesztő.

Andrea Ketterer
Az akció azonnali siker lett: szezonról szezonra nőtt az résztvevő cégek száma, a vásárlók pedig dinamikusan gyarapodtak. „Egy évvel azután, hogy elindítottuk a Glamour-napokat, az akkori német főszerkesztő, Nikolaus Albrecht és a kiadó, Wolfgang Winter odajöttek hozzám egy konferencián és szabályosan letámadtak, hogy mondjam el, mi ennek a Glamour vásárlási akciónak a lényege, mert ők is szeretnék adaptálni azt a német piacon” – emlékezett vissza Maróy Krisztina. A németek kártyává alakították a kuponokat, felmutatható papírkártyát csomagolnak a magazinhoz. „A címlapra ragasztjuk a kártyát, hogy azonnal lássák az olvasók. A kártya olyan érzetet kelt, mintha egy kreditkártyát kapnál. Ez pedig nagyon tetszik az olvasóinknak” – részletezte az ő verziójuk lényegét Andrea Ketterer, a német Glamour főszerkesztője. Németországban egy egész hétig tart az akció, Glamour-hétnek nevezik és évente kétszer – áprilisban és októberben – tartják meg. „Az ötödik születésnapunkra kerestünk valami különlegeset. Úgy érzem, hogy tökéletesen döntöttünk: a magazin tartalmához szervesen kapcsolódó akciót találtunk” – summázta Andrea Ketterer, hogy miért döntöttek ők is a kampány megvalósítása mellett.

Sabine Guerten
Ma már sok Glamour-országban rendeznek Glamour-napokat vagy Glamour-hetet. Kezdetben Magyarországon is csak egy nap volt a Shoppingünnep, ahogy Hollandiában a mai napig csak egy napig tart. „2006 óta rendezzük meg a Glamour-napot Hollandiában, kétszer egy évben: áprilisban és októberben” – mesélte Sabine Guerten, a holland kiadás főszerkesztője. Több mint 50 márka és 3000 üzlet vesz részt az akcióban és minden üzletben egységesen 20 százalék kedvezményt kapnak az olvasók. A vásárlásnál úgy lehet érvényesíteni a kedvezményt, hogy egyszerűen fel kell mutatni a magazint. A Glamour-nap egyben Glamour-éjszaka is, mert rengeteg étteremben kedvezményesen fogyaszthatnak ilyenkor az olvasók, ráadásul Glamour-menüt is rendelhetnek.”

Diana Tofan
Romániában is nagy siker a Glamour-napok, keleti szomszédunknál Glamour Shopping Days-nek nevezik. „2007 óta rendezzük meg az akciót, és be kell vallanom, hogy eleinte nem volt túl sikeres” – emlékezett vissza Diana Tofan, a magazin román kiadásának főszerkesztője. Az volt a gond, hogy kezdetben egy nagy, de nem túl népszerű bevásárlóközpont volt az akció fő szponzora és a kedvezmények sem voltak megfelelőek. Némi szünet után 2010-ben újra próbálkozott a román kiadás vezetése, most már a kezdeti hibákat feledve. Ekkor már azonnali siker koronázta az igyekezetüket. Azóta itt is évente kétszer, áprilisban és novemberben rendezik meg az akciót. A főszerkesztőnő a magyar és a holland Glamour magazinban látta az ötletet és minél többet tudott meg a nemzetközileg sikeres akcióról, annál inkább szerette volna a román verziót is megvalósulva látni. Idővel más, a piacon konkurens magazinok is lemásolták az ötletet, azonban az ő próbálkozásaik nem túl sikeresek.

Cikkünk megjelenését az Axel Springer támogatta!