hero
Borbándi Dániel 2021. november 30. 15:48
A járvány jót tett a házon belüli ügynökségeknek
Az In-House Agency Forum globális kutatása a járvány és az eredményesség kapcsolatát vizsgálta.

A házon belüli ügynökségek 7 százalékos növekedést könyvelhettek el a COVID-19 járvány ideje alatt – derült ki az In-House Agency Forum (IHAF) által készített felmérésből. A járvány ellenére több a házon belüli ügynökség, és több alkalmazottat is foglalkoztatnak.

A kutatásban, amit a Forrester kutatóintézettel együttműködve készítettek, 265 céget kérdeztek meg, köztük a Caterpillart, az Experiant, a HP-t, a Nestlét és a PwC-t. A felmérésben résztvevő cégek 77 százaléka mondta azt, hogy működtet valamiféle belső ügynökséget, ez 7 százalékos növekedés 2019-hez képest. A jelentés szerint az ügynökségek 47 százaléka bővülni is tudott, míg 38 százalékuk változatlan stábbal működik. 

A cégek 80 százaléka arról számolt be, több marketingfeladat került a házon belüli ügynökségekhez, és a válaszadók fele szerint ennek a járványhelyzet volt az oka.  Ez egyben azt is mutatja, hogy a házon belüli ügynökségeknek nem esett nehezükre elég digitális médiás vagy adatelemző tudást mozgósítaniuk- mondta Jay Pattisall, a Forrester egyik vezető kutatója. 

„A hirdetők általában is szeretnek teljesebb képet kapni arról, az ügynökségek hogyan költik el a médiára szánt keretet, ha pedig a kiszolgálás házon belül van, nagyobb az átláthatóság”- tette hozzá Pattisall.

A járványhelyzet, beleértve a szabadtéri rendezvények felfüggesztését, illetve a megváltozott médiafogyasztási szokásokat, oda vezetett, hogy a felmérésben résztvevő ügynökségek 71 százaléka fókuszát a hagyományos médiáról a digitálisra helyezte át. 

„Az ügynökségek fel voltak készülve arra is, hogy munkaidejük közel teljes egészét az online térbe kell majd áthelyezniük a világjárvány ideje alatt, az átállást pedig sikeresen meg is valósították” – mondta el Emily Foster, az IHAF vezérigazgatója. 

A távmunkára való átállás mellett a felmérés szerint az ügynökségek 47 százaléka képes volt hozni a járvány előtti eredményességét, 37 százalék pedig még növelni is tudta azt. Kétharmaduk véleménye szerint a virtuális meetingek ugyanolyan hatékonyak vagy még hatékonyabbak voltak, mint korábban a személyes meetingek, 50 százalékuk pedig a projektek megvalósítása terén is fejlődést tapasztalt. 

„A spontán ötletelés és a barátságos, kreatív légkör helyett új módokat kellett találniuk a munkára, és a jelek szerint ez sikerült nekik” – mondta Marta Stiglin szervezeti stratégia.

A jelentés szerint ezek a tendenciák jó eséllyel tovább folytatódnak majd, hiszen 2021-ben a házon belüli ügynökségeknek csak 9 százaléka tért vissza teljes munkaidőben személyesen dolgozni.

via AdAge