hero
2018. november 05. 15:37
A híres Volkswagen-kampányról jelenik meg könyv magyarul
A Reklámtörténet-sorozat keretében jön Dominik Imseng műve, amely a Bogár-kampányon keresztül mesél a reklámvilág kreatív forradalmáról.

November 8-án újabb kötettel jelentkezik Kovács Levente kreatívigazgató (White Rabbit) és Berta László kreatív stratéga (Publicis Group) online szakmai fóruma, a Reklámtörténet. A Bogár forradalma – egy reklámkampány története, ami naggyá tett egy kicsi kocsit című könyv Dominik Imseng Ugly is Only Skin-Deep művének a fordítása. A Reklámtörténet Könyvek sorozatban jelent meg korábban Howard Gossage munkásságát feldolgozó mű (Steve Harrison munkája), illetve Bob Hoffmann Marsbéli marketing című könyve.

"1959-ben William Bernbach vezetésével a New York-i DDB reklámügynökség megalkotott egy reklámkampányt, ami több mint 15 éven át népszerűsített egy kicsi, ronda, de roppant gazdaságos, költséghatékony és karakteres autót. A VW számára készített sajtóhirdetések nem csupán hatékonyan értékesítették a Bogarat, de újfajta reklámfelfogásnak is a hírnökei voltak. Elindították a reklámvilág "kreatívforradalmát". A VW Bogár hirdetései ugyanis bebizonyították: lehet okos, őszinte és humoros, a fogyasztót tiszteletben tartó reklámokkal kommunikálni – és ezzel a felfogással jó másfél évtizedre meghatározták a reklám- és marketingkommunikáció világát" - olvasható a könyv leírásában. Az egyik első ilyen hirdetés, a Think Small reklámszlogennel futó kampány lett egyébként az Advertising Age évszázados top 100-as listáján az első helyezett.

A könyv szerzője, Dominik Imseng interjúkat készített a korszak számos reklám- és marketingszakemberével, többek között megszólal Carl H. Hahn is, aki a Volkswagen amerikai leányvállalatának vezérigazgatója volt 1959-től 1964-ig.

"Dominik Imseng könyve igazi kordokumentum és kultúrtörténeti csemege. Szórakoztatóan és olvasmányosan idézi fel a 60-as évek világát; a VW-bogár megszületésének, amerikai piacra bevezetésének és népszerűségének történetét; felvillantja a korszak társadalmi, kulturális jelenségeit, és rengeteg eredeti, ritkán látott Bogár-sajtóhirdetés képével illusztrálja a kicsi kocsi amerikai diadalútját" - írja az ismertető. Lent látható a borítója.