hero
2015. június 19. 18:35
A gyerekek egészségéért kampányol a Nestlé
A Nestlé majd egy éve tartó tartalommarketing kampánya, mely több ügynökség közös munkája, az Egészséges Gyermekekért Program kommunikációjával folytatódik.

Egyes vitaminok és ásványi anyagok alacsony bevitele, kritikusan kevés vízfogyasztás, alacsony rostfogyasztás, és reggeli nélkül iskolába induló gyerekek – többek között ilyen képet mutatnak a kisgyerekes magyar családok táplálkozási szokásai a Nestlé és a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége (MDOSZ) 4-10 éves gyermekek körében közösen végzett felmérése szerint. A Nestlé célja - felelős élelmiszeripari vállalataként - az, hogy a Jó étellel teljes az élet kampányon belül felhívja a magyar családok figyelmét az értékes tápanyagok és a jó minőségű ételek fontosságára és a kiegyensúlyozott táplálkozás kulcskérdéseire, így segítve a fogyasztókat a jó életminőség megteremtéséhez szükséges döntések meghozatalában. Ezért a vállalat a kutatási eredményekre építve futtatja intenzív pr, atl és digitális lábakon álló kampányát, amelyet a Nestlé Az Egészséges Gyermekekért Program vállalati kommunikációjával egészít ki májustól.

A Jó étellel teljes az élet magyar szülőket megcélzó fogyasztói kampányának első lépése az volt, hogy a kutatás eredményeinek felhasználásával erőteljes pr-programon keresztül megalapozza a központi problémát, majd erre kínált megoldást saját digitális és fizetett offline, online csatornák összehangolt használatával.

A teljes kampány központi csatornája a Nestlé két, saját online kommunikációs felülete volt: szeptemberben elindult az egészségtudatos családok közösségét összefogó Facebook-oldal, ami napi tippekkel segít a kiegyensúlyozott táplálkozás megvalósításában, majd ezt követően megújult a Nestlé életmód weboldala is.

A kampány első szakaszának fő üzenetét a kutatás egyik legmegdöbbentőbb eredményére alapoztuk, miszerint minden harmadik magyar gyerek reggeli nélkül indul el iskolába. Így ebben a szakaszban a feladat a reggelizés jelentőségének és a jó reggeli fogalmának ismertetése, illetve a Jó étellel teljes az élet szlogen sikeres építése volt” – tudtuk meg az Uniomediától.

A kampányrészt a reggelizés fontosságáról szóló sajtóreggelivel indították, a fizetett digitális kampány motorja pedig ebben a kampánykörben a héthetes egyedi tartalmi együttműködés volt a Femina.hu-val. A szerkesztőségi mellett a saját pr-tartalmakat a Nestlé biztosította: a rovatban natív hirdetéseket, valamint a Nestlé termékkategóriái által biztosított reggelizési megoldásokat (Nestlé gabonapelyhek és Nesquik kakaó) helyeztek el. A saját weboldalra irányított forgalom érdekében fizetett display (RTL) és keresőmarketing kampányt is alkalmaztak.

Emellett a reggelizés fontosságáról szóló ötrészes edukatív miniprogramot sugárzott az RTL Klub, a TV2 Mokka reggeli műsorát pedig a Nestlé Jó étellel teljes az élet szponzorálta.

A 4 és 10 év közötti gyerekek táplálkozási szokásait vizsgáló felmérés adatait további két kampány-körben használták még fel: a második szakaszban a gyerekek elégtelen folyadék és vízfogyasztására hívták fel a figyelmet, a harmadiknál pedig a rostok jelentőségéről beszéltek.

A vállalat célja, hogy a kampány során a gyermekek táplálkozásával kapcsolatban megfogalmazott problémákra a Nestlé Az Egészséges Gyermekekért Program megvalósításával kínáljon megoldásokat. Így a most elindult program egy, a vállalati kommunikációt is összefogó akciótervként épült fel. Ennek részeként a Nestlé Magyarországon – a helyi igényekre és kihívásokra reagálva - 10 olyan táplálkozással összefüggő vállalást tett és még továbbiakat tervez a jövőre nézve, melyeket önmagára nézve kötelező érvényűnek tekint. A vállalások egyrészt a gyerekek érdekeit szem előtt tartó termékfejlesztést, másrészt a szülők folyamatos és egyértelmű tájékoztatását, illetve a gyerekek kiegyensúlyozott táplálkozással kapcsolatos oktatását célozzák meg. A program indulásának kommunikációja során a fizetett sajtómegjelenések mellett a Nestlé ezúttal a 0-14 éves korú gyermekek kiegyensúlyozott táplálkozásáról forgatott kisfilm-sorozatot, melyet az RTL Klub július és augusztus folyamán tűz műsorára.

A Jó étellel teljes az élet keretkampány - amely a Kreatív 2015-ös Content Management Award díjátadóján az FMCG kategóriában bronzminősítést ért el - Facebook- és Google támogatást is kapott. A Feminával való együttműködés során egyedi rovatokat foglaltak, és ebben jelentek meg saját és szerkesztőségi anyagok.

Az Uniomedián kívül az MEC és az FCB dolgozott a kampányon, ez utóbbi céget áprilisban az ACG váltotta.