-fi- 2021. július 23. 10:54
A Coca-Cola megduplázta reklámköltését 2020-hoz képest
Az idei második negyedévben főleg a fogyasztók felé irányuló költés növekedett jelentősen. A cég jobb minőségű, és pontosabban célzott hirdetéseket szeretne.

Komolyan visszafogta 2020-ban reklámköltését a Coca-Cola, többek között tavasszal Magyarországon is jótékony célokra ajánlották fel plakáthelyeiket, itthon a Magyar Vöröskeresztnek adták a megjelenési lehetőségeket. Tavaly az újranyitáskor pedig a vendéglátóhelyeket segítették a nyári kampányukkal, de összességében jelentősen elmaradt a reklámra szánt büdzsé a korábbi évekhez képest. A cég a áramvonalasította a portfólióját is, és újratervezte a szervezeti struktúráját is.

Idén viszont felpörgette a marketingköltését az üdítőgyártó, miközben kevesebb márkára fókuszálnak, és alapvetően hatékonyabb marketingtevékenységet folytatnak. Ennek hatására a második negyedéves eladások a vártnál jobban emelkedtek, és a cég az egész éves pénzügyi prognózisát is javította - írja a Campaign

Olimpiai helyszínen kihelyezett diszpenzer, miközben a Coca-Cola erősen visszavágta az olimpián megjelenő aktivációit (forrás: Campaign/Coca-Cola)

A vállalat Q2-ben (április elejétől július 2-ig) 42 százalékkal 10,1 milliárd dollárra növelte a bevételét, míg a profit 48 százalékkal 2,64 milliárd dollárra nőtt. Ehhez képest 2020-ban az elmúlt három évtized legnagyobb bevételcsökkenését szenvedték el.

A reklámköltés 2020-ban a korábbi évekhez képest 35 százalékkal (1,47 milliárddal) 2,77 milliárd dollárra csökkentek. Az idei második negyedévben azonban már a fogyasztókat célzó marketingköltések megduplázódtak, és ezt az év végéig ezen a szinten akarják tartani.

A cégnek három prioritása van a marketing terén: tovább növelni a fogyasztói kommunikációt, és elérni a 2019-es szintet; növelni a hirdetések minőségét, és többet költeni targetált reklámokra. A Coca-Cola 2020-ban bejelentette, “könyörtelenül priorizálni” fogják a fő márkákat, és az úgynevezett “zombimárkáktól” pedig megszabadulnak, hogy ellenállóbbá tegyék az ellátási láncukat.

A vállalat nemrég bejelentette, hogy erősen visszafogja az olimpiára szánt marketingaktivációit, mert nem akartak a bizonytalan helyezetben fix többletköltségekbe verni magukat.