Az első 30 évünket egy londoni raktárépületből indítottuk
Harmincadik születésnapját ünnepli a Zenith, amely 1988 októberében egy átalakított londoni raktárépületben nyitotta meg első bázisát Paddington városrészben. A vállalat a Saatchi&Saatchi, a BSB Dorland és a KHBB médiavásárlási részlegéből nőtt nagyra, hogy aztán a világ vezető globális médiaügynökség-hálózatává válhasson. (X)
EZ EGY PROMÓCIÓS MEGJELENÉS

Egyesült Királyságbeli központjából terjeszkedve a Zenith számos kulcsfontosságú globális piacon jelent meg médiaügynökségként: 1994-ben Kínában, egy évvel később pedig már az Egyesült Államokban nyithatott irodát. Miután a Publicis Groupe megvásárolta a Saatchi&Saatchit, 2000-ben a Zenith az Optimediaval egyesült.

Alig telt el két év, és már ZenithOptimedia néven mutatták be új stratégiájukat, amelynek központjában az egyedi pozicionálás és a piaci teljesítmény iránti elkötelezettség állt, ROI ügynökségként pedig az ügyfeleik reklámra költött befektetéseinek megtérülése került a fókuszba. De ez volt az az évtized is, amikor a ZenithOptimedia a világ egyik leggyorsabban növekvő hálózatává alakult, amely a klasszikus médiaügynökségi feladatokon túl már márkázott tartalmat és mélyreható piaci elemzéseket kínált, miközben teljes körű digitális szolgáltatási- és szponzori tanácsadással is foglalkozott.

Aztán ugyanez a hálózat 2016-ban, a Publicis Media alapítását követően, a régi nevén, Zenithként született újjá. Ügyfeleinek újabb növekedési lehetőségeket és a ROI+ legkorszerűbb platformját kínálta. “Nagyon büszke vagyok, hogy részese lehetek ennek az úttörő hálózatnak, mely immár a 30. évfordulóját ünnepli. ROI ügynökségként folyamatosan megújulunk, célunk pedig az, hogy az ügyfeleink olyan fő üzleti partnerként tekintsenek ránk, akik a növekedési stratégiára, tapasztalati tervezésre és 1-2-1 optimalizálásra összpontosítanak” – fogalmazott Vittorio Bonori, a Zenith elnöke a 30. évforduló kapcsán.

A múlt hónapban a Forrester kutatócég piacvezetőként emlegette a Zenithet a Wave™: Global Media Agencies (Wave™: Globális Médiaügynökségek) című jelentésében, amelyben elismerte a hálózat előremutató erősségeit az „e-kereskedelemben, a személyre szabásban, a marketing tanácsadásban, az automatizálásban, a mesterséges intelligencia terén és az adatmegjelenítésben”.

„A Zenith professzionális és előremutató szolgáltatást nyújt mind a hazai, mind pedig a nemzetközi ügyfelei számára. Az adatközpontú médiatervezésben szerzett 30 éves tapasztalatunk kulcsfontosságú versenyelőnyt jelent a számunkra” – tette hozzá Horváth Rita, a Zenith magyarországi vezetője.

A Zenith története ezen az interaktív idővonalon régi fotókkal és grafikákkal felszerelve is végigkövethető.