hero
bn 2022. január 26. 15:16
Arccal a purpose felé, 2022-ben is hívószó lesz az élmény és a biztonság
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) csoportja, a Marketing Döntéshozók Klubja idén is közzétette elemzését arról, mi várható az előttünk álló évben marketingkommunikációs területen.

Az anyagon Bene Nikoletta (Virtuózok TV-produkció), Horváth Magyary Voljc Nóra (K&H), Hota-Falus Viktória (Nestlé), Jákó Eszter (MVM), Kovács András Péter (Telekom), Liptay Gabriella (KPMG), Mérő Ádám (The Coca-Cola Company), Németh Károly (SPAR), Tengerdi Laura (CXPA Hungary), Turgonyi Szabolcs (MKB) és van der Wildt Nikolett (Szentkirályi Magyarország) dolgozott.

Jöhet az egyensúly

Az elemzés szerint üzleti szempontból minden vállalat nagyon nehéz év elé néz a járvány elhúzódó hatása miatt. Emellett a szakértők szerint 2022-ben jobban egyensúlyba kerülhetünk a személyesség és a  digitalizáció, az ember és az AI, a home office és a bejárás, a lokális és a globális között. A 2022-es évben már nem a „hibrid működés”, az „új normális”, vagy még inkább a „Never  Normal” fogalmak emlegetése és értelmezése lesz a fontos, hanem ezek tartalommal  történő megtöltése.

Tovább robog a purpose vonat

Az MMSZ anyaga kiemeli, hogy minden magára valamit adó márka továbbra is igyekszik megragadni a nagy hatással bíró momentumokat. „Jól kitapintható az is, hogy a fiatalabb  fogyasztók igényeire és a generációs, kulturális trendekre is reflektáló klíma, érzékenységi  és morális kérdések előtérbe kerülnek, (...) a gazdaság és az üzleti kérdések megítélése pedig ennél fogva egyre inkább össztársadalmi érték/érdek/hatás alapokon történik” – fogalmaznak. Említik még a tudatos vásárlás és az érzelmi alapú marketing stratégiák térnyerését is.

#élmény az ügyfeleknek

A márkák versenye egyre inkább az élmények területén zajlik – írják. „Ahogy a koronavírustól szabadulunk majd, egyre  jobban vágynak az emberek élményekre, fizikális tapasztalatokra, a járvány-fásultság  pedig meghatározóvá, általánossá válik, a társadalom nagy része nem akar már ilyen  tartalmakat magához venni – a fogyasztók tehát még inkább keresik majd azokat a hiteles  márkákat, amelyek értik, hogy mire van valóban szükségük, és azt kapják tőlük, amit  ígérnek. Párhuzamosan felértékelődik az  ügyfélbiztonság kérdésköre is.”

#élmény a munkavállóknak

A szakértők azt mondják, a bizonytalan környezet miatt az agilis működés idén is létkérdés marad, a munkavállalók leterheltsége miatt viszont az ügyfelekhez hasonlóan érdemes figyelni az ő élményeikre, mentális egészségükre is. „Belső  kommunikációval kell segíteni a kollégák visszatérését az irodába, és támogatnunk  kell az újabb változásgörbén való útjukat” – teszik hozzá.

Ember a kijelző előtt

A digitalizációs folyamatok mellett továbbra sem szabad  szem elől téveszteni a kijelzők előtt ülő potenciális ügyfelet. Az elemzés szerint azért is figyelni kell erre, mert az ügyfélmény terén a mai online térben a márkák nem csak a saját  iparáguk szereplőivel versenyeznek. „A fogyasztók jellemzően nem tesznek különbséget iparáganként vagy szektoronként; ha egy sales folyamat,  vagy valamely szolgáltatás igénybevétele kényelmes és számukra megfelelő volt, akkor  ahhoz mérik a következő ilyen benyomást, ahhoz viszonyítanak, hiába más a szolgáltatás  és adott esetben az iparág is.”

Arccal a purpose felé

Minden eddiginél fontosabb, hogy a márkák valós, az üzleti stratégiához  illesztett Brand Essence-szel, Brand Purpose-szel rendelkezzenek, az a márka marad vagy  lehet sikeres, amely átgondolt ökoszisztémával rendelkezik, és következetesen erre építve  létezik, kommunikál – fogalmaznak. 

Még szűkösebb hirdetési inventory, még több videó és podcast

Az anyag szerint 2022-ben hatalmas szakmai kihívást jelent majd az egyre  szűkösebb hirdetési inventory hatékony beosztása, ezért felértékelődik a kezdeményezőkészség. „A márkáknak újra kell gondolniuk a közösségi média jelenlétet,  csatornáinak szerepét, meglévő médiakapcsolatait és új partnerségekre és megoldásokra kell törekedniük.” Így a szakemberek szerint a 1st party data is még inkább felértékelődik. Emellett ugyan a videós  kontentek és podcastok még jobban előretörnek, mindez utat nyithat a minőségi konszolidáció felé is. Az elemzés említi a casual gaming előretörését is.

Biztonság, kiszámíthatóság és törődés

„2022-ben az  a márka tud majd fejlődni, aki egyrészt folyamatosan tudja motiválni és egyben tartani  munkatársai közösségét az online/offline hibrid világban is, másrészt pedig biztonságot,  kiszámíthatóságot és törődést nyújt munkatársainak és ügyfeleinek is. Mindehhez  vállalati és márka szinten is teljes elköteleződésre van szükség” – emelik ki.

A trendeket bemutató teljes, részletes anyagot innen lehet letölteni.