Email és termékcímkék felolvasásával segíti a látássérülteket a GoogleLookout-ja

Két frissítést is bejelentett kedden a techóriás a mesterséges intelligenciát használó Lookout alkalmazása kapcsán. Az eredetileg vak és gyengénlátó felhasználóknak tervezett szolgáltatását most egyrészt még több nyelven elérhetővé tette, másrészt új funkciójával gyorsabbá, könnyebbé vált az élelmiszercímkék, a különböző szöveges dokumentumok és a pénznemek beazonosítása.

Az alkalmazás már nemcsak abban segít a látássérülteknek, hogy az adott környezetükben található tárgyakat egy hang segítségével leírva ismerjék meg, hanem az emailek felolvasása vagy a vásárlások során is, amikor a csomagolt élelmiszerek összetevőinek listáját, az ételallergiára figyelmeztető jeleket, vagy csak a vonalkód leolvasásával egy-egy termék árát szeretnék megtudni – olvasható a The Verge cikkében.

Az új frissítés már kompatibilis a TalkBack nevű képernyő-felolvasó szolgáltatással is, amelyet a vak- és gyengénlátók közösségének visszajelzései alapján tökéletesítettek az elmúlt hónapokban. „Az app bővítése is része azon igyekezetünknek, hogy a világ lehető legtöbb információja mindenki számára elérhetővé váljon, és hogy minél több és tökéletesebb terméket fejlesszünk a fogyatékkal élőknek, és egyben velük együtt” – ezt Scott Adams, a Google akadálymentes szolgáltatásaiért felelős mérnökcsapatának egyik termékmenedzsere írta blogbejegyzésében.

A Lookout alkalmazást tavaly elsőként a Google saját gyártású Pixel termékein tette elérhetővé, mára azonban szinte minden androidos eszközön működik, ráadásul pont úgy, ahogy a két éve bevezetett GoogleLens, vagyis a mesterséges intelligencia és az okostelefonok kamerájára épített technológiát használva. Az app ugyanis mostantól egy nagyobb kameranézetet képes mutatni a mobil képernyőjén, amelyen keresztül szöveges információt tud leolvasni a tárgyról, amire felhasználója ráközelít. Ez akkor is hasznos, amikor valaki tapintás alapján formára, mennyiségre is megfelelőnek, ismerősnek érez egy konzervet, ám nem látja, hogy az pl. kukoricát vagy sárgahüvelyű babot tartalmaz. 

Az alkalmazás hangos útmutatást ad arra is, hogyan érdemes tartani a telefont, hogy a kamera érzékelje a tárgyakat, és szoftvere felismerhesse rajta a szöveget vagy a ráragasztott termékcímkét. Utóbbiakat még akkor is beazonosítja, ha véletlenül valaki fejjel lefelé tartja a terméket, ugyanis a beszkennelés után egy pillanatképet rögzít róla, amely alapján a felolvasó szoftver hangosan elmondja az összes, látható leírást. És pontosan így működik ez az emailek esetében is.

És bár a Lookout az angol mellett mostantól francia, német és spanyol nyelven is működik – igen, ez a magyar felhasználóknak még mindig nyelvtudás-függő használatot tesz lehetővé –, az új, valutaazonosító funkciója egyelőre csak az amerikai dollárt ismeri fel, igaz annak minden címletét, és akár félbehajtott formában is.

A sorozatot a Telenor támogatja.

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!