hirdetés
hirdetés
hirdetés

Szép summát hoz a Bell & Partnersnek az újabb közbeszerzés

Ezúttal a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium bruttó 600 milliós tenderét nyerte meg a Bell & Partners, így sorozatban a sokadik közbeszerzést nyeri meg. Az Akció 360 - Berg Média konzorcium ugyan megtámadta nem csak a nyertes, hanem a Young & Rubicam és IMG közös ajánlatát is, a Közbeszerzési Döntőbizottság azonban érdemi vizsgálat nélkül utasította el a kérvényt. Az ügy a Fővárosi Bíróságon folytatódik, de az eredményt már nem fogják megsemmisíteni.

hirdetés

A Bell & Partners nyerte meg a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) még januárban kiírt, később módosított reklámtenderét.

A bruttó 600 millió forintot érő reklámtervezési és reklámszervezési feladatokra közös ajánlatot tett még a Young & Rubicam – Inter Media Group (IMG) és az Akció 360 – Berg Média konzorcium is, mely utóbbi a Közbeszerzési Döntőbizottságnál (KDB) megtámadta a másik két induló ajánlatait.

Az Akció 360 – Berg konzorcium szerint ugyanis a versenytársak ajánlatai kilenc pontban sértették meg a kiírást és a Közbeszerzési törvényt (Kbt.), ezek közül hét pont épp a nyertes Bell & Partners ajánlatára vonatkozott.

Sok hiba

A sérelmezők szerint a Bell & Partners ugyanis többek között a követelmények ellenére nem adott be és nem is pótolt VPOP- és APEH-igazolást, illetve nem szerepelnek az APEH köztartozásmentes adózói adatbázisában. Az érvénytelenítési kérvényben továbbá az áll, hogy az ügynökség tizenöt napnál nem régebbi cégkivonata nem tartalmazza a CIB Banknál vezetett számlaigazolást, a 2007-es és 2008-as évekről készített számviteli beszámolók és könyvvizsgálói beszámolók 2009. november 21-i keltezése sem felel meg a Kbt.-nek, valamint nem rendelkezett a kiírásban indulási feltételekként szabott szoftverekkel, csupán szándéknyilatkozatot tettek a beszerzésre vonatkozóan.

A Berg – Akció 360 konzorcium szerint továbbá a Bell & Partners módosított szakmai ajánlatában a fogyasztói szokások elemzése sem történt meg, mégis maximális pontot kapott az erre a kitételre vonatkozó alszempontra. Szintén érdekes, hogy a konzorcium szerint a Bell & Partners, valamint az IMG – Young ajánlatához csatolt cédéken sem lehetett megnyitni a fájlokat, mert sérültek voltak, ugyanakkor a KIM nem is korrigáltatta őket, így a kiíró is megsértette a Közbeszerzési törvényt.

Érdemi vizsgálat nélkül

A Közbeszerzési Döntőbizottság az Akció 360 – Berg kérvényét érdemi vizsgálat nélkül utasította el. A KDB határozata szerint ugyanis a konzorcium beadványa nem tartalmazta az igazgatási díj befizetésének igazolását, illetve a jogorvoslati kérelemben hivatkozott képviselő meghatalmazását. A KDB szerint a hiánypótlásra felszólította a konzorciumot, és megjegyezte, hogy amennyiben a hiánypótlásra nem kerül sor, úgy a kérvényt vizsgálat nélkül el fogja utasítani. Az Akció 360 – Berg a hiányokat a KDB szerint végül nem pótolta.

Még nincs vége

Információink szerint a döntőbizottsági határozatot az Akció 360 – Berg a Fővárosi Bíróságon megtámadta arra hivatkozva, hogy a KDB által bekért dokumentumokat időben pótolták. Úgy tudjuk, hogy a konzorcium már nem bízik abban, hogy a közbeszerzést utólag megszűntetik és újra kiírják a tendert. A konzorcium amúgy is hiába futna a pénzéért, ugyanis a szerződéskötés (a szerződést április 7-én írta alá Viszkei András, a Bell & Partners ügyvezetője) után a törvény szerint a folyamatban lévő munkát már nem állíthatják le.

Egy, a közbeszerzéseket jól ismerő forrásunk szerint az Akció 360 – Berg Média kettős eleve hiába támadott meg egy olyan tenderfolyamatot, amelynél a bírálati szempontok szerint a kreatív tervekre kapható szubjektív pontszámok értéke jóval meghaladta az objektív elbírálás alá eső médiatervre kapható pontszámokat. Ez az arány ebben az esetben 70-30 százalék volt a szubjektív kreatívkoncepció és –stratégia megalkotásának javára, „ilyen tendert én soha nem támadnék meg” – mondta a forrásunk.

Időközben a Bell & Partnersnél

A korábban szinte láthatatlan, igen szerény honlappal rendelkező, a Bormarketing-kampányokról ismerős Bell & Partners az utóbbi időben sok állami megbízást kap. Legutóbb a Hungarofest által kiírt 670 milliós komplex tender 550 milliós média- és pr-részét nyerték meg a Young & Partners-szel közösen (ezen a tenderen szintén indult az Akció 360 – Berg kettős). A Partnercontroll cégadatbázis szerint a cég forgalma 2008-ban 251 millió, 2009-ben 144 millió forint volt. A Hungarofest-tender kapcsán a kiíró azt válaszolta a Kreatív Online-nak a Bell & Partners pénzügyi alkalmasságát firtató kérdésre, hogy a cég az eljárás során nettó 786 milliós forgalomról nyilatkozott a 2010-es évre vonatkozóan.

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Négyféle csokit olvasztott össze egy táblába az édességgyár, és ezzel nem csak azokra gondolnak, akik Gombóc Artúr nyomdokain járva, minden csokoládét imádnak.

Lassan teljes az idei filmfesztivál programja, és már összeállt a nemzetközi zsűri is.

Őry Eszter két barátjával hozta létre az ArtNeszt, a képzőművészeti ügynökséget.

Urbán Zsolt a HírTV vendége volt, ahol a CBA csak az apropót adta, valójában a fő témát a #loveislove kampány szolgáltatta.

Egy évre szól, de kétszer meghosszabbítható további egy-egy évre.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés
hirdetés