hirdetés
hirdetés
hirdetés

Szép summát hoz a Bell & Partnersnek az újabb közbeszerzés

Ezúttal a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium bruttó 600 milliós tenderét nyerte meg a Bell & Partners, így sorozatban a sokadik közbeszerzést nyeri meg. Az Akció 360 - Berg Média konzorcium ugyan megtámadta nem csak a nyertes, hanem a Young & Rubicam és IMG közös ajánlatát is, a Közbeszerzési Döntőbizottság azonban érdemi vizsgálat nélkül utasította el a kérvényt. Az ügy a Fővárosi Bíróságon folytatódik, de az eredményt már nem fogják megsemmisíteni.

hirdetés

A Bell & Partners nyerte meg a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) még januárban kiírt, később módosított reklámtenderét.

A bruttó 600 millió forintot érő reklámtervezési és reklámszervezési feladatokra közös ajánlatot tett még a Young & Rubicam – Inter Media Group (IMG) és az Akció 360 – Berg Média konzorcium is, mely utóbbi a Közbeszerzési Döntőbizottságnál (KDB) megtámadta a másik két induló ajánlatait.

Az Akció 360 – Berg konzorcium szerint ugyanis a versenytársak ajánlatai kilenc pontban sértették meg a kiírást és a Közbeszerzési törvényt (Kbt.), ezek közül hét pont épp a nyertes Bell & Partners ajánlatára vonatkozott.

Sok hiba

A sérelmezők szerint a Bell & Partners ugyanis többek között a követelmények ellenére nem adott be és nem is pótolt VPOP- és APEH-igazolást, illetve nem szerepelnek az APEH köztartozásmentes adózói adatbázisában. Az érvénytelenítési kérvényben továbbá az áll, hogy az ügynökség tizenöt napnál nem régebbi cégkivonata nem tartalmazza a CIB Banknál vezetett számlaigazolást, a 2007-es és 2008-as évekről készített számviteli beszámolók és könyvvizsgálói beszámolók 2009. november 21-i keltezése sem felel meg a Kbt.-nek, valamint nem rendelkezett a kiírásban indulási feltételekként szabott szoftverekkel, csupán szándéknyilatkozatot tettek a beszerzésre vonatkozóan.

A Berg – Akció 360 konzorcium szerint továbbá a Bell & Partners módosított szakmai ajánlatában a fogyasztói szokások elemzése sem történt meg, mégis maximális pontot kapott az erre a kitételre vonatkozó alszempontra. Szintén érdekes, hogy a konzorcium szerint a Bell & Partners, valamint az IMG – Young ajánlatához csatolt cédéken sem lehetett megnyitni a fájlokat, mert sérültek voltak, ugyanakkor a KIM nem is korrigáltatta őket, így a kiíró is megsértette a Közbeszerzési törvényt.

Érdemi vizsgálat nélkül

A Közbeszerzési Döntőbizottság az Akció 360 – Berg kérvényét érdemi vizsgálat nélkül utasította el. A KDB határozata szerint ugyanis a konzorcium beadványa nem tartalmazta az igazgatási díj befizetésének igazolását, illetve a jogorvoslati kérelemben hivatkozott képviselő meghatalmazását. A KDB szerint a hiánypótlásra felszólította a konzorciumot, és megjegyezte, hogy amennyiben a hiánypótlásra nem kerül sor, úgy a kérvényt vizsgálat nélkül el fogja utasítani. Az Akció 360 – Berg a hiányokat a KDB szerint végül nem pótolta.

Még nincs vége

Információink szerint a döntőbizottsági határozatot az Akció 360 – Berg a Fővárosi Bíróságon megtámadta arra hivatkozva, hogy a KDB által bekért dokumentumokat időben pótolták. Úgy tudjuk, hogy a konzorcium már nem bízik abban, hogy a közbeszerzést utólag megszűntetik és újra kiírják a tendert. A konzorcium amúgy is hiába futna a pénzéért, ugyanis a szerződéskötés (a szerződést április 7-én írta alá Viszkei András, a Bell & Partners ügyvezetője) után a törvény szerint a folyamatban lévő munkát már nem állíthatják le.

Egy, a közbeszerzéseket jól ismerő forrásunk szerint az Akció 360 – Berg Média kettős eleve hiába támadott meg egy olyan tenderfolyamatot, amelynél a bírálati szempontok szerint a kreatív tervekre kapható szubjektív pontszámok értéke jóval meghaladta az objektív elbírálás alá eső médiatervre kapható pontszámokat. Ez az arány ebben az esetben 70-30 százalék volt a szubjektív kreatívkoncepció és –stratégia megalkotásának javára, „ilyen tendert én soha nem támadnék meg” – mondta a forrásunk.

Időközben a Bell & Partnersnél

A korábban szinte láthatatlan, igen szerény honlappal rendelkező, a Bormarketing-kampányokról ismerős Bell & Partners az utóbbi időben sok állami megbízást kap. Legutóbb a Hungarofest által kiírt 670 milliós komplex tender 550 milliós média- és pr-részét nyerték meg a Young & Partners-szel közösen (ezen a tenderen szintén indult az Akció 360 – Berg kettős). A Partnercontroll cégadatbázis szerint a cég forgalma 2008-ban 251 millió, 2009-ben 144 millió forint volt. A Hungarofest-tender kapcsán a kiíró azt válaszolta a Kreatív Online-nak a Bell & Partners pénzügyi alkalmasságát firtató kérdésre, hogy a cég az eljárás során nettó 786 milliós forgalomról nyilatkozott a 2010-es évre vonatkozóan.

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A hagyományos íznél édesebb New Coke csak 79 napot ért meg 1985-ben, annyira gyűlölték Amerikában. A sorozat 1985-ben játszódó folytatása miatt újra felélesztik a receptet.

Az MTÜ Budapesten kezdte a bemutatást, elmennek az összes nagy borvidékre.

A Punkt szerkesztőinek célja, hogy kritikusan reagáljanak a hazai és külföldi színtér aktuális történéseire.

A fürdőszoba felszereléseket forgalmazó cég meghívásos tenderen választotta ki az ügynökséget.

A vállalat kerekasztal-beszélgetésen viszi tovább a párbeszédet, ami az anyák napi reklámjuk kapcsán elindult.

hirdetés

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

A versenyre nevezhető bármely olyan mozgóképes alkotás, amely 2018.01.01. és 2019. 05.24. között bármilyen online, illetve mobileszköz-alapú felületen került elsődlegesen publikálásra. Nevezési határidő: május 24.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés