hirdetés
hirdetés
hirdetés

Szép summát hoz a Bell & Partnersnek az újabb közbeszerzés

Ezúttal a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium bruttó 600 milliós tenderét nyerte meg a Bell & Partners, így sorozatban a sokadik közbeszerzést nyeri meg. Az Akció 360 - Berg Média konzorcium ugyan megtámadta nem csak a nyertes, hanem a Young & Rubicam és IMG közös ajánlatát is, a Közbeszerzési Döntőbizottság azonban érdemi vizsgálat nélkül utasította el a kérvényt. Az ügy a Fővárosi Bíróságon folytatódik, de az eredményt már nem fogják megsemmisíteni.

hirdetés

A Bell & Partners nyerte meg a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) még januárban kiírt, később módosított reklámtenderét.

A bruttó 600 millió forintot érő reklámtervezési és reklámszervezési feladatokra közös ajánlatot tett még a Young & Rubicam – Inter Media Group (IMG) és az Akció 360 – Berg Média konzorcium is, mely utóbbi a Közbeszerzési Döntőbizottságnál (KDB) megtámadta a másik két induló ajánlatait.

Az Akció 360 – Berg konzorcium szerint ugyanis a versenytársak ajánlatai kilenc pontban sértették meg a kiírást és a Közbeszerzési törvényt (Kbt.), ezek közül hét pont épp a nyertes Bell & Partners ajánlatára vonatkozott.

Sok hiba

A sérelmezők szerint a Bell & Partners ugyanis többek között a követelmények ellenére nem adott be és nem is pótolt VPOP- és APEH-igazolást, illetve nem szerepelnek az APEH köztartozásmentes adózói adatbázisában. Az érvénytelenítési kérvényben továbbá az áll, hogy az ügynökség tizenöt napnál nem régebbi cégkivonata nem tartalmazza a CIB Banknál vezetett számlaigazolást, a 2007-es és 2008-as évekről készített számviteli beszámolók és könyvvizsgálói beszámolók 2009. november 21-i keltezése sem felel meg a Kbt.-nek, valamint nem rendelkezett a kiírásban indulási feltételekként szabott szoftverekkel, csupán szándéknyilatkozatot tettek a beszerzésre vonatkozóan.

A Berg – Akció 360 konzorcium szerint továbbá a Bell & Partners módosított szakmai ajánlatában a fogyasztói szokások elemzése sem történt meg, mégis maximális pontot kapott az erre a kitételre vonatkozó alszempontra. Szintén érdekes, hogy a konzorcium szerint a Bell & Partners, valamint az IMG – Young ajánlatához csatolt cédéken sem lehetett megnyitni a fájlokat, mert sérültek voltak, ugyanakkor a KIM nem is korrigáltatta őket, így a kiíró is megsértette a Közbeszerzési törvényt.

Érdemi vizsgálat nélkül

A Közbeszerzési Döntőbizottság az Akció 360 – Berg kérvényét érdemi vizsgálat nélkül utasította el. A KDB határozata szerint ugyanis a konzorcium beadványa nem tartalmazta az igazgatási díj befizetésének igazolását, illetve a jogorvoslati kérelemben hivatkozott képviselő meghatalmazását. A KDB szerint a hiánypótlásra felszólította a konzorciumot, és megjegyezte, hogy amennyiben a hiánypótlásra nem kerül sor, úgy a kérvényt vizsgálat nélkül el fogja utasítani. Az Akció 360 – Berg a hiányokat a KDB szerint végül nem pótolta.

Még nincs vége

Információink szerint a döntőbizottsági határozatot az Akció 360 – Berg a Fővárosi Bíróságon megtámadta arra hivatkozva, hogy a KDB által bekért dokumentumokat időben pótolták. Úgy tudjuk, hogy a konzorcium már nem bízik abban, hogy a közbeszerzést utólag megszűntetik és újra kiírják a tendert. A konzorcium amúgy is hiába futna a pénzéért, ugyanis a szerződéskötés (a szerződést április 7-én írta alá Viszkei András, a Bell & Partners ügyvezetője) után a törvény szerint a folyamatban lévő munkát már nem állíthatják le.

Egy, a közbeszerzéseket jól ismerő forrásunk szerint az Akció 360 – Berg Média kettős eleve hiába támadott meg egy olyan tenderfolyamatot, amelynél a bírálati szempontok szerint a kreatív tervekre kapható szubjektív pontszámok értéke jóval meghaladta az objektív elbírálás alá eső médiatervre kapható pontszámokat. Ez az arány ebben az esetben 70-30 százalék volt a szubjektív kreatívkoncepció és –stratégia megalkotásának javára, „ilyen tendert én soha nem támadnék meg” – mondta a forrásunk.

Időközben a Bell & Partnersnél

A korábban szinte láthatatlan, igen szerény honlappal rendelkező, a Bormarketing-kampányokról ismerős Bell & Partners az utóbbi időben sok állami megbízást kap. Legutóbb a Hungarofest által kiírt 670 milliós komplex tender 550 milliós média- és pr-részét nyerték meg a Young & Partners-szel közösen (ezen a tenderen szintén indult az Akció 360 – Berg kettős). A Partnercontroll cégadatbázis szerint a cég forgalma 2008-ban 251 millió, 2009-ben 144 millió forint volt. A Hungarofest-tender kapcsán a kiíró azt válaszolta a Kreatív Online-nak a Bell & Partners pénzügyi alkalmasságát firtató kérdésre, hogy a cég az eljárás során nettó 786 milliós forgalomról nyilatkozott a 2010-es évre vonatkozóan.

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Az Álarcos énekes indulása hamarosan várható.

A fiatalok hat kategóriában versenyezhetnek.

Angela Merkel és Hillary Clinton is a családon belüli erőszak áldozatává vált a képek szerint.

A Table Budapestben tartották az összejövetelt január 16-án.

25 kiválasztott festményt helyeztek ki busz- és villamosmegállókban lévő citylightokra.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Gyógyszerkommunikációs konferencia március 12-én!

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés