hirdetés
hirdetés
hirdetés

Szép summát hoz a Bell & Partnersnek az újabb közbeszerzés

Ezúttal a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium bruttó 600 milliós tenderét nyerte meg a Bell & Partners, így sorozatban a sokadik közbeszerzést nyeri meg. Az Akció 360 - Berg Média konzorcium ugyan megtámadta nem csak a nyertes, hanem a Young & Rubicam és IMG közös ajánlatát is, a Közbeszerzési Döntőbizottság azonban érdemi vizsgálat nélkül utasította el a kérvényt. Az ügy a Fővárosi Bíróságon folytatódik, de az eredményt már nem fogják megsemmisíteni.

hirdetés

A Bell & Partners nyerte meg a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) még januárban kiírt, később módosított reklámtenderét.

A bruttó 600 millió forintot érő reklámtervezési és reklámszervezési feladatokra közös ajánlatot tett még a Young & Rubicam – Inter Media Group (IMG) és az Akció 360 – Berg Média konzorcium is, mely utóbbi a Közbeszerzési Döntőbizottságnál (KDB) megtámadta a másik két induló ajánlatait.

Az Akció 360 – Berg konzorcium szerint ugyanis a versenytársak ajánlatai kilenc pontban sértették meg a kiírást és a Közbeszerzési törvényt (Kbt.), ezek közül hét pont épp a nyertes Bell & Partners ajánlatára vonatkozott.

Sok hiba

A sérelmezők szerint a Bell & Partners ugyanis többek között a követelmények ellenére nem adott be és nem is pótolt VPOP- és APEH-igazolást, illetve nem szerepelnek az APEH köztartozásmentes adózói adatbázisában. Az érvénytelenítési kérvényben továbbá az áll, hogy az ügynökség tizenöt napnál nem régebbi cégkivonata nem tartalmazza a CIB Banknál vezetett számlaigazolást, a 2007-es és 2008-as évekről készített számviteli beszámolók és könyvvizsgálói beszámolók 2009. november 21-i keltezése sem felel meg a Kbt.-nek, valamint nem rendelkezett a kiírásban indulási feltételekként szabott szoftverekkel, csupán szándéknyilatkozatot tettek a beszerzésre vonatkozóan.

A Berg – Akció 360 konzorcium szerint továbbá a Bell & Partners módosított szakmai ajánlatában a fogyasztói szokások elemzése sem történt meg, mégis maximális pontot kapott az erre a kitételre vonatkozó alszempontra. Szintén érdekes, hogy a konzorcium szerint a Bell & Partners, valamint az IMG – Young ajánlatához csatolt cédéken sem lehetett megnyitni a fájlokat, mert sérültek voltak, ugyanakkor a KIM nem is korrigáltatta őket, így a kiíró is megsértette a Közbeszerzési törvényt.

Érdemi vizsgálat nélkül

A Közbeszerzési Döntőbizottság az Akció 360 – Berg kérvényét érdemi vizsgálat nélkül utasította el. A KDB határozata szerint ugyanis a konzorcium beadványa nem tartalmazta az igazgatási díj befizetésének igazolását, illetve a jogorvoslati kérelemben hivatkozott képviselő meghatalmazását. A KDB szerint a hiánypótlásra felszólította a konzorciumot, és megjegyezte, hogy amennyiben a hiánypótlásra nem kerül sor, úgy a kérvényt vizsgálat nélkül el fogja utasítani. Az Akció 360 – Berg a hiányokat a KDB szerint végül nem pótolta.

Még nincs vége

Információink szerint a döntőbizottsági határozatot az Akció 360 – Berg a Fővárosi Bíróságon megtámadta arra hivatkozva, hogy a KDB által bekért dokumentumokat időben pótolták. Úgy tudjuk, hogy a konzorcium már nem bízik abban, hogy a közbeszerzést utólag megszűntetik és újra kiírják a tendert. A konzorcium amúgy is hiába futna a pénzéért, ugyanis a szerződéskötés (a szerződést április 7-én írta alá Viszkei András, a Bell & Partners ügyvezetője) után a törvény szerint a folyamatban lévő munkát már nem állíthatják le.

Egy, a közbeszerzéseket jól ismerő forrásunk szerint az Akció 360 – Berg Média kettős eleve hiába támadott meg egy olyan tenderfolyamatot, amelynél a bírálati szempontok szerint a kreatív tervekre kapható szubjektív pontszámok értéke jóval meghaladta az objektív elbírálás alá eső médiatervre kapható pontszámokat. Ez az arány ebben az esetben 70-30 százalék volt a szubjektív kreatívkoncepció és –stratégia megalkotásának javára, „ilyen tendert én soha nem támadnék meg” – mondta a forrásunk.

Időközben a Bell & Partnersnél

A korábban szinte láthatatlan, igen szerény honlappal rendelkező, a Bormarketing-kampányokról ismerős Bell & Partners az utóbbi időben sok állami megbízást kap. Legutóbb a Hungarofest által kiírt 670 milliós komplex tender 550 milliós média- és pr-részét nyerték meg a Young & Partners-szel közösen (ezen a tenderen szintén indult az Akció 360 – Berg kettős). A Partnercontroll cégadatbázis szerint a cég forgalma 2008-ban 251 millió, 2009-ben 144 millió forint volt. A Hungarofest-tender kapcsán a kiíró azt válaszolta a Kreatív Online-nak a Bell & Partners pénzügyi alkalmasságát firtató kérdésre, hogy a cég az eljárás során nettó 786 milliós forgalomról nyilatkozott a 2010-es évre vonatkozóan.

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A világhírű modell és hazai influencerek egyszerre küldik a fotóikat az sztratoszférába, hogy a Samsung űrszelfit csináljon nekik.

Ráadásul pont a sorozat 30. horrorkiadásában, a 666. epizódban.

Az UNICEF és az ACG plakátokkal hívja fel a figyelmet az alapjogokra, amelyek minden gyermeket megilletnek szerte a világon.

Így tiltakoznak az újságírói jogok korlátozása ellen.

Ez üzeni a Deutsche Telekom új kampánya, ami csak félig vicc.

hirdetés

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről, az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

A GyártásTrend ősszel folytatja országjáró Roadshow-ját, amelynek keretében a gyártó cégek használható tudást kapnak a digitalizációs ipar 4.0 megoldásokról.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

hirdetés
hirdetés