hirdetés
hirdetés
hirdetés

Szép summát hoz a Bell & Partnersnek az újabb közbeszerzés

Ezúttal a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium bruttó 600 milliós tenderét nyerte meg a Bell & Partners, így sorozatban a sokadik közbeszerzést nyeri meg. Az Akció 360 - Berg Média konzorcium ugyan megtámadta nem csak a nyertes, hanem a Young & Rubicam és IMG közös ajánlatát is, a Közbeszerzési Döntőbizottság azonban érdemi vizsgálat nélkül utasította el a kérvényt. Az ügy a Fővárosi Bíróságon folytatódik, de az eredményt már nem fogják megsemmisíteni.

hirdetés

A Bell & Partners nyerte meg a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) még januárban kiírt, később módosított reklámtenderét.

A bruttó 600 millió forintot érő reklámtervezési és reklámszervezési feladatokra közös ajánlatot tett még a Young & Rubicam – Inter Media Group (IMG) és az Akció 360 – Berg Média konzorcium is, mely utóbbi a Közbeszerzési Döntőbizottságnál (KDB) megtámadta a másik két induló ajánlatait.

Az Akció 360 – Berg konzorcium szerint ugyanis a versenytársak ajánlatai kilenc pontban sértették meg a kiírást és a Közbeszerzési törvényt (Kbt.), ezek közül hét pont épp a nyertes Bell & Partners ajánlatára vonatkozott.

Sok hiba

A sérelmezők szerint a Bell & Partners ugyanis többek között a követelmények ellenére nem adott be és nem is pótolt VPOP- és APEH-igazolást, illetve nem szerepelnek az APEH köztartozásmentes adózói adatbázisában. Az érvénytelenítési kérvényben továbbá az áll, hogy az ügynökség tizenöt napnál nem régebbi cégkivonata nem tartalmazza a CIB Banknál vezetett számlaigazolást, a 2007-es és 2008-as évekről készített számviteli beszámolók és könyvvizsgálói beszámolók 2009. november 21-i keltezése sem felel meg a Kbt.-nek, valamint nem rendelkezett a kiírásban indulási feltételekként szabott szoftverekkel, csupán szándéknyilatkozatot tettek a beszerzésre vonatkozóan.

A Berg – Akció 360 konzorcium szerint továbbá a Bell & Partners módosított szakmai ajánlatában a fogyasztói szokások elemzése sem történt meg, mégis maximális pontot kapott az erre a kitételre vonatkozó alszempontra. Szintén érdekes, hogy a konzorcium szerint a Bell & Partners, valamint az IMG – Young ajánlatához csatolt cédéken sem lehetett megnyitni a fájlokat, mert sérültek voltak, ugyanakkor a KIM nem is korrigáltatta őket, így a kiíró is megsértette a Közbeszerzési törvényt.

Érdemi vizsgálat nélkül

A Közbeszerzési Döntőbizottság az Akció 360 – Berg kérvényét érdemi vizsgálat nélkül utasította el. A KDB határozata szerint ugyanis a konzorcium beadványa nem tartalmazta az igazgatási díj befizetésének igazolását, illetve a jogorvoslati kérelemben hivatkozott képviselő meghatalmazását. A KDB szerint a hiánypótlásra felszólította a konzorciumot, és megjegyezte, hogy amennyiben a hiánypótlásra nem kerül sor, úgy a kérvényt vizsgálat nélkül el fogja utasítani. Az Akció 360 – Berg a hiányokat a KDB szerint végül nem pótolta.

Még nincs vége

Információink szerint a döntőbizottsági határozatot az Akció 360 – Berg a Fővárosi Bíróságon megtámadta arra hivatkozva, hogy a KDB által bekért dokumentumokat időben pótolták. Úgy tudjuk, hogy a konzorcium már nem bízik abban, hogy a közbeszerzést utólag megszűntetik és újra kiírják a tendert. A konzorcium amúgy is hiába futna a pénzéért, ugyanis a szerződéskötés (a szerződést április 7-én írta alá Viszkei András, a Bell & Partners ügyvezetője) után a törvény szerint a folyamatban lévő munkát már nem állíthatják le.

Egy, a közbeszerzéseket jól ismerő forrásunk szerint az Akció 360 – Berg Média kettős eleve hiába támadott meg egy olyan tenderfolyamatot, amelynél a bírálati szempontok szerint a kreatív tervekre kapható szubjektív pontszámok értéke jóval meghaladta az objektív elbírálás alá eső médiatervre kapható pontszámokat. Ez az arány ebben az esetben 70-30 százalék volt a szubjektív kreatívkoncepció és –stratégia megalkotásának javára, „ilyen tendert én soha nem támadnék meg” – mondta a forrásunk.

Időközben a Bell & Partnersnél

A korábban szinte láthatatlan, igen szerény honlappal rendelkező, a Bormarketing-kampányokról ismerős Bell & Partners az utóbbi időben sok állami megbízást kap. Legutóbb a Hungarofest által kiírt 670 milliós komplex tender 550 milliós média- és pr-részét nyerték meg a Young & Partners-szel közösen (ezen a tenderen szintén indult az Akció 360 – Berg kettős). A Partnercontroll cégadatbázis szerint a cég forgalma 2008-ban 251 millió, 2009-ben 144 millió forint volt. A Hungarofest-tender kapcsán a kiíró azt válaszolta a Kreatív Online-nak a Bell & Partners pénzügyi alkalmasságát firtató kérdésre, hogy a cég az eljárás során nettó 786 milliós forgalomról nyilatkozott a 2010-es évre vonatkozóan.

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Szemtelenségből megint jelesre vizsgáztak.

Az ok a fogyasztók megtévesztése például a Pápa áldásával” vagy a „Diana hercegnő eljegyzési gyűrűje” szövegekkel.

A Jägermeister Brass Band egy 9 tagú fúvószenekar, aminek tagjait még a jobb emlékű 2019-ben kezdte keresni az italmárka.

Minden lapot, köztük a Telexet is előfizetők és nem adományozók toborzására biztatja a Denník N főszerkesztője az Azonnalinak adott interjújában.

Cannes újra a nappalikba jön: október 19-23. között ingyen lehet meghallgatni, hogyan dolgoztak a korábban Grand Prix-ket és arany oroszlánokat begyűjtő ügynökségek.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés