hirdetés
hirdetés
hirdetés

People Group néven ügynökségcsoporttá alakult az UP, a 1080p és az ArtMedia

People Group néven új ügynökségcsoport alakult a hazai piacon, ezt a cég bécsi úti irodájában jelentették be péntek este, az Ügynökségek Éjszakáján. A People Group tagjai a 1080p Reklámügynökség, a 1080pR pr-ügynökség, az UP Advertising és az ArtMedia, valamint az ügynökségcsoporthoz csatlakozott stratégiai partnerként a Momentor Research & Consulting piackutató cég is. A cégcsoporttá alakulás kapcsán meginterjúvoltuk Urbán Zsoltot, az ügynökségcsoport vezetőjét is, aki a Kreatívnak exkluzívan mesélt az összebútorozás hátteréről.

hirdetés

A 1080p háza táján már 2018-ban komoly változások történtek, amikor is egy külföldi szakmai befektető, a bolgár Krassimir Geurgov tulajdonrészt vásárolt a cégben. Ezután 2018 év végén a 1080p stratégiai szövetséget kötött az UP Advertisinggal, megalapították a 1080pR Solution PR ügynökséget és üzletrészt vásároltak az ArtMedia média ügynökségben. Az ügynökségek ekkor össze is költöztek, most pedig bejelentették az ügynökségcsoport elindítását.

Urbán Zsolt, a People Group vezetője így nyilatkozott a lépésről: „Az előzményeknek, az elmúlt időszaknak nem titkolt célja az volt, hogy az eltöltött idő után, megismerve egymás cégstruktúráját, működését ezt a sokszínű szakértelmet és óriási tapasztalatot egy ernyőmárka alá helyezzük. Ez az időpont most jött el. A People Grouppal a klasszikus reklámügynökségi tevékenységtől kezdve a médiaügynökségi, digitális és pr-szolgáltatásokon keresztül a kutatásig minden kommunikációs területen professzionális szolgáltatást tudunk nyújtani. Az ügynökségcsoport értékeiben az emberi tényezőt tartom a legfontosabbnak.”

A bejelentés apropóján feltettünk néhány kérdést Urbán Zsoltnak.

Mi a célotok a csoporttá alakulással, szeretnétek megszerezni valakit a top 10 hirdetőből?

A cégcsoport megalakulásának alapvetően a legfontosabb célja egy nagyon erős stratégiai szemléletű, minden területre kiterjedő, integrált szolgáltatásportfólió megvalósítása. A legfontosabb számunkra, hogy ügyfeleink olyan partnert lássanak bennünk, akik képesek valós üzleti eredményeket szállítani. Nem a marketingbüdzsé a legfontosabb, hanem az együttműködés mélysége és milyensége.

Kinek az elképzelése volt ez a koncepció, a tiéd, vagy a bolgár tulajdonosé, Krassimir Guergové?

Urbán Zsolt az Ügynökségek Éjszakáján
Urbán Zsolt az Ügynökségek Éjszakáján
Azt hiszem, elég régóta foglalkozom kommunikációval ahhoz, hogy átlássam a teljes piac működését. Az elmúlt években folyamatosan egy gondolat járt a fejemben: hogyan lehet megváltoztatni a már évtizedek óta berögzült ügynökségi modelleket. Vezettem már reklám- és BTL-ügynökséget, a Magyar Reklámszövetség elnökeként eltöltött 6 év alatt átláttam a média működését, s mindig ugyanaz a kérdés fogalmazódott meg bennem. Biztosan úgy kell-e működnünk ma, mint ahogy 20-30 éve tettük? Meggyőződésem, hogy nem.

Krassimir társam számomra és a későbbiekben a menedzsment számára szabad kezet adott saját magunk pozicionálását tekintve. Azt, hogy egy ernyőmárkaként egységesen lépjünk fel piacon, amely magában hordozza minden tagcég legjavát, egyértelműen következett az elmúlt időszak akvizícióiból. A bemutatott elképzelést maximálisan támogatta és a külföldi terjeszkedés gondolata is ennek kapcsán fogalmazódott meg.

Hogyan született meg a név ötlete, ki választotta ezt a nevet?

A név kiválasztására bőven hagytunk magunknak időt. A csapat kezébe adtuk, hogy alkossanak meg egy olyan beszédes ernyőmárkanevet, amely igaz minden egyes tagcégre és erősen áthatja a csoport filozófiánk alapja: a kollégáink, az ügyfeleink és a fogyasztók irányába kiterjedő emberközpontúság.

Mit jelent a nemzetközi terjeszkedés terve? Mely piacokat takarja és milyen formában? Külföldi ügynökségek felvásárlása, régiós megbízások megszerzése vagy ezek együttesen?

A külföldi terjeszkedés jelenleg nem a legfontosabb következő lépésünk, ugyanakkor megbízásaink már most kiterjednek a régióra, amely magával hozhatja a külföldi piacokra való belépés lehetőségét is.

Krassimir részt fog venni a cégcsoport munkájában?

Krassimir ma is minden stratégai döntésben részt vesz, az operatív irányítást rám és a menedzsmentre bízta.

Mit lehet tudni az ArtMediáról? A céginfó szerint 4 dolgozójából 2 vezető, és így csináltak 1,5 milliárdos forgalmat. Ez miként sikerült?

Az ArtMedia egy 22 éve regnáló ügynökség, amelynek ügyvezetője Hajdú Imre, akivel régi személyes jókapcsolatot ápoltam. Imi és az általa képviselt stratégiai gondolkodás nagyban hozzájárul az ügynökségcsoport szemléletéhez. Az ArtMedia igen hatékonyan működő cég, többek között Magyarország piacvezető autómárkájának, a Suzukinak stratégiai és médiaügynöksége.

Hogy néz ki most a tulajdonosi szerkezet, ki és mekkora részben most az egyes cégek tulajdonosa?

A 1080p ügynökség kisebbségi tulajdonosként vesz részt az UP Advertising és az ArtMedia életében, és többségi tulajdonrészt birtokol a 1080pR-ben, valamint stratégiai partnerként működik együtt a Momentor Research & Consultinggal. A következő években további üzletrészvásárlási opcióval rendelkezik minden ügynökség tekintetében.

Kik most a csoport legnagyobb ügyfelei?

Suzuki Magyarország, MikroCredit, Patika Management, Generali, General Electric, Carlsberg, Vylyan, B+N Referencia Zrt., Mocca Negra Zrt.

Nem feltétlenül érthető rögtön ez az „egyesülünk, de önállók is maradunk” koncepció. Tényleg megmaradnak az egyes ügynökségek önálló csapatai? A 1080p-nek és az UP-nak például van saját kreatív csapata. Az Art Mediának és a 1080p-nek saját médiás csapata. Ez így marad a jövőben is?

Az ernyőmárka az egységes filozófia alatt unikális workflow-t alkalmaz, ahol az ügyfelek igényeire szabjuk a megvalósítás mikéntjét. Van, ahol a teljes szolgáltatási vertikum megjelenik és van, ahol egyes szolgáltatási területek önállóan teljesítenek. Az ügyfelek számára a People Group létrehozása semmilyen adminisztratív változással nem jár, ugyanakkor lehetőségük van az egyes entitások kompetenciáit is igénybe venni.

Mi a helyzet a back office-szal? Ott lesznek összevonások, vagy ezek már lezajlottak?

Back office téren mind a közös irodahasználattal, mind a pénzügyi szolgáltatásokkal, mind a vállalat irányítási rendszereinkkel a hatékonyságot tűztük ki célként. Ez nyilván bizonyos pozíció-duplikációk megszüntetésével is járt, de a létszám nem változott, sőt emelkedett és tervezünk további létszámbővítéseket.

A People Group csapata
A People Group csapata

Mit lehet tudni a People Groupról?

Közleményük szerint a cégcsoport, azon ügyfelek számára, akik a teljes szolgáltatási portfóliót igénybe veszik, People Groupként nyújt integrált kommunikációs szolgáltatásokat a cégcsoport. Ugyanakkor az egyes entitások megtartják saját nevüket és márkájukat, tekintve, hogy a cégcsoport több ügyfele a szolgáltatási portfólió egy részét veszi csak igénybe. A 1080p, UP Advertising, ArtMedia és 1080pR jelenlegi ügyfelei számára ezen változások semmiféle adminisztratív változással nem járnak, ugyanakkor kibővült szolgáltatási portfólió áll rendelkezésükre minden egyes piaci szituációjuk, problémájuk megoldására – írják.

A cégcsoport tagügynökségei: 1080P Reklámügynökség, 1080pR, UP Advertising, ArtMedia, Momentor Research & Consulting

A People Group menedzsmentjének tagjai:

•   Urbán Zsolt
•   Molnár Zsuzsanna
•   Hajdú Imre
•   Goneth Jácint
•   Fülöp Szilvia

Szakmai vezetők:

•   Havasi Ágnes – Head of Media
•   Bacsa Ágnes - Head of Media
•   Nagyillés Amália - Creative Director
•   Asztalos Gergely - Creative Director
•   Tájnel Gábor - Head of Digital
•   Ádám Marianna - Client Service Director
•   Kovács Emese - Group Account Director
•   Duránszkai Gábor - Head of Research

A cégcsoport logója:

 

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Nem az előírt formában adták le kimutatásaikat egy vizsgálatban.

A WPP nyerte a 29 piacra szóló megbízást, a hazai és környező piacokon a Burson Cohn & Wolfe régiós partnereként a Chapter4 felel majd a PR-kommunikációért.

Két német partnerrel közösen, lead ügynökségként segítették az online biztosító németországi terjeszkedését.

Az HBO Visszatérés Epipóba című dokumentumfilmjének előzménye a 2014-es cikk, melyből kiderült, hogy a tanár Sipos Pál hogyan zaklatott fiatalokat az általa vezetett táborokban.

Jeffrey Toobin online szerkesztőségi hívás alatt maszturbált, a kamerát pedig bekapcsolva hagyta a szünetben.

2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

A szokatlan év ellenére idén is megüljük a legjobb tartalomalapú marketingmegoldások és a legjobb influenszer kampányok ünnepét. 2020. október 22. 20:00

Hipnózis sem maradt érintetlenül a napról napra egyre inkább feje tetejére álló 2020-ban, egy dologból azonban nem engedünk - a díjakat idén is átadjuk Magyarország legrégebbi reklámversenyén.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés