hirdetés
hirdetés
hirdetés

A legnagyobb erősségünk, hogy együtt tudunk dolgozni

A Next9 ügynökséget Híves Bea és Győri Krisztina alapították azután, hogy nyolc év után eljöttek az Uniomediától. A Kreatív megújult márciusi számában beszélgettünk velük, abból olvasható most egy részlet. 

hirdetés

Egy éve alakult a cégetek, de csak idén kezdtetek el magatokról tudatosabban kommunikálni. Hogy indult a Next9 története, és milyen célokat lőttetek be eleinte magatoknak?

Győri Krisztina: Tavaly áprilistól működik a Next9, eredetileg egy olyan céget terveztünk csinálni Mohl Lászlóval, az Archos Zrt. vezérigazgatójával közösen (Mohl korábban BÁV Zrt. vezérigazgatója volt), ami elsősorban – amolyan startupként – digitális projekteket tervez és valósít meg. Több komoly ötlet megvalósítása folyamatban van jelenleg is, bár jelentősen lassult mostanra az eredeti tempó.

Győri Krisztina (fotó: Gyurkovics Anna)

Miért? Illetve miben más ez? Korábban is pr-kommunikációval foglalkoztatok.

Híves Bea: Mert a Next9 nem kommunikációs ügynökségként indult, hanem digitális fókuszú lett volna, ám amint híre ment, hogy céget alapítottunk, olyan mértékű érdeklődés és annyi ajánlat áradt felénk, hogy a fókuszunk nagyon hamar visszafordult a korábbi kommunikációs irányba. Ezek a pr-kommunikációs munkák vitték előre a céget.

GYK: Az elmúlt pár hónapnak egyébként van egy nagyon fontos tanulsága számunka: bár egyre többen temetik a pr-t, mi a saját bőrünkön tapasztaljuk nap mint nap, hogy a minőségi kontentgyártásra és annak pr-eszközökkel való kommunikációjára továbbra is nagy igény van. Ebben a vállalatok azokat az ügynökségeket keresik elsősorban, amelyektől pr-vezérelt, de integrált és kreatív kampányokat kaphatnak. Szóval így történt, hogy a kezdeti elképzeléseink ellenére most azt mondhatjuk, hogy egy pr- és kommunikációs ügynökség vagyunk. És mi is rájöttünk, hogy sok dolgunk és mondandónk van ezen a területen.

Híves Bea (fotó: Gyurkovics Anna)

Miben jelent újat számotokra az, amit most csináltok?

HB: A Next9 szerintünk egy think tank, azaz problémamegoldó kreatív műhely. Ha van az ügyfélnek egy kommunikációs jellegű problémája, akkor arra mi hozunk egy teljeskörű, kész, üzleti szemléletű megoldást. És amiben mi, azt gondolom, mások vagyunk, hogy az üzleti szemlélet mellett értékteremtést igyekszünk belevinni a munkáinkba. Nagyon hiszünk az értékalapú tartalomgyártásban, mert igazán ez hitelesíti a pr-kommunikációt, azaz az ügyfelünk üzeneteit. Egyébként a világban is ez a trend. Vegyünk egy egyszerű példát: ha megnézzük az Apple, az Amazon vagy az Alphabet cégeket, mindhárom 1 trillió dollár értékű. Ha az Apple ország lenne, akkor az országok gazdasági rangsorában 18. helyen állna. Ha a három cég együttes értékét nézzük, akkor ők hárman gazdaságilag erősebbek, mint Nagy-Britannia, India vagy Franciaország. Ha innen nézzük, már érthető, hogy mekkora a kommunikációs szakemberek felelőssége, hogy hitelesen kommunikálják és képviseljék az ügyfelek üzeneteit, akik ekkora hatással vannak a világra.

GYK: Fontos nekünk, hogy mindazzal, amit az elmúlt években a szakmánkban megtanultunk, most minél több olyan kampányt csináljunk, ami a kommunikációs hasznosságán túl valamilyen társadalmi hatást is elér. Szerencsére egyre több és több ilyen projekt talál meg minket. Elmondhatatlan büszkeség épp ezért, hogy a POKET lett idén a Highlights of Hungary fődíjas projektje, hiszen ez a verseny az év legjobb értékteremtő programjait díjazza, és ezért vállaltuk el nagy örömmel az Impact Academy szakmai partneri felkérését is. Ezen képzések célja, hogy megtanítsák a magyarországi civil szervezeteket arra, hogy miként tehetik mérhetővé a tevékenységüket és a társadalomra gyakorolt hatásukat, ezzel párhuzamosan pedig hogyan tudnak hatékonyabbak lenni és minderről kommunikálni.

A szakmai hátteretek és előéletetek nagyban kötődik az Uniomediához, ahol nyolc évet dolgoztatok, vezetőségi tagok is voltatok a végén, majd együtt távoztatok. Ez mennyiben segíti vagy akadályozza a munkátokat, másrészt miért jöttetek el?

GYK: Az biztos, hogy nem nagyon van a kommunikációnak olyan területe, amit ne csináltunk volna már. És azt, amit jelenleg tudunk és csinálunk, nagyrészt az elmúlt nyolc évben tanultuk meg, még ha mindkettőnknek volt is előélete: Bea az FMCG-szektorban foglalkozott marketinggel, én pedig a Parlamentben dolgoztam tíz évig. Ráadásul egymást, a szakmai és a baráti kapcsolatunkat is az Uniomediának köszönhetjük.

Mi volt az, ami nem elégített ki titeket az Uniomediánál?

HB: Nem az a megfelelő kifejezés, hogy nem elégített ki minket. Azt gondolom, hogy szép sikereket értünk el. Nyolc év nagy idő, és óriási fejlődésen ment át az Uniomedia is ezalatt. De eljött a pillanat, amikor mindketten azt éreztük, hogy új inspirációra van szükségünk, és szeretnénk mással is foglalkozni. Szerintem ez természetes ennyi idő után. Én személy szerint elég hűséges vagyok amúgy, előtte is tizenhárom évet dolgoztam egy helyen. Nem gyakran váltogatom a munkahelyeimet, de most szinte egyszerre éreztük mindketten, hogy megújulásra van szükségünk.

A méretnek volt ehhez köze? Mármint az Uniomedia növekvő méretének, szervezeti átalakulásának. Kisebb dolgot szerettetek volna?

GYK: Ha esetleg megkérdezed, hogy a Next9 meddig szeretne nőni és mit szeretne elérni, akkor az lesz a válaszunk, hogy addig, amíg még az összes ügyfelünk kampányát legalább egyikünk személyesen átlátja. Nagyon élvezzük, hogy személyesen is benne vagyunk az összes Next9 kampányban. Másrészt nekünk a legnagyobb erősségünk, hogy együtt tudunk dolgozni: Bea marketinges és stratégiai gondolkodása meg az én pr-kommunikációs látásmódom erősítik egymást – az elmúlt években ez a közös munka hiányzott talán a legjobban.

A Kreatív márciusi számában tovább olvasható az interjú. Részletek erre, illetve lent. 


Már az újságosoknál!

Ezekben a Relay és Inmedio üzletekben biztosan megtalálod a Kreatívot:

Budapest: Allée, MOM, Mammut, Hegyvidék Központ, Aréna, Savoya Park, Campona, budaörsi Tesco, óbudai és soroksári Auchan, Váci utca, Városház utca, repülőtér T2

Batthyány tér HÉV, Deák tér, Kálvin tér, Ferenciek tere, Árpád híd, Örs vezér tere, Déli pályaudvar, Klinikák, Népliget, Nyugati pályaudvar, Lehel tér, Blaha Lujza tér, Ferenc körút megállók

Debrecen (Malompark, Tesco, Árkád, vasút), Győr (Árkád és Győr Plaza), Kecskemét (Március 15. utca), Komárom (Igmándi utca), Miskolc (Tesco, Auchan), Nagykanizsa (pláza), Nyíregyháza (Korzó), Orosháza (vásárcsarnok), Pécs (Árkád), Sopron (Széchenyi tér, Tesco), Szeged (Árkád), Székesfehérvár (Alba Plaza, Auchan), Szolnok (Volán üzletház), Szombathely (vásárcsarnok, vasútállomás), Tatabánya (Vértes Center), Veszprém (Kossuth utca, buszpályaudvar), Zalaegerszeg (Tesco, buszpályaudvar)

Ha inkább online rendelnéd meg a példányodat vagy szétnéznél az előfizetési csomagok között, akkor erre tovább!

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A 2008-as válság óta ez az első márkakampány, de előfizetőket is szereznének vele.

A színész ismét egy Lincoln ülésén elmélkedik a teljesítményről.

A Budapest Park akciójából befolyó összeg a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségéhez vándorol.

Vegán ételeket főz és beszélget a vendégeivel és a párjával.

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés
hirdetés