hirdetés
hirdetés
hirdetés

Negyvennyolc tagállam indított vizsgálatot a Google ellen

Mert a cég uralja az internetes reklámpiacot és a keresőszolgáltatásokat. Pénteken a Facebookot 12 tagállam perelte be, mert azt feltételezik, hogy a cég a közösségi média területén meglévő monopolhelyzetét felhasználhatta a verseny korlátozására – írja az MTI.

hirdetés

A texasi főügyész, Ken Paxton hétfőn Washingtonban bejelentette, hogy szinte a teljes Egyesült Államok, összesen negyvennyolc tagállam indított trösztellenes vizsgálatot a Google ellen, miután pénteken New York állam igazságügyi minisztere is közölte, hogy mintegy tucatnyi szövetségi állam indít pert a Facebook ellen (erről itt írtunk).

A kétpárti egyetértéssel vizsgálatot követelő államokhoz egyedül Kalifornia és Alabama nem csatlakozott. Támogatja viszont a kezdeményezést a főváros, valamint Puerto Rico, amely az Egyesült Államok társult állama.

Ken Paxton a szövetségi legfelsőbb bíróság épülete előtt, mintegy tucatnyi tagállam ügyészével közösen tartott tájékoztatóján úgy fogalmazott: „a Google uralja az internetes reklámpiacot és az internetes keresőszolgáltatásokat". Mindazonáltal óvatosan fogalmazott, mert nem jogi perek, hanem csupán „széleskörű vizsgálatok megindításáról beszélt”.

A texasi ügyész elmondta: az első vizsgálatok az online hirdetési piacra összpontosítanak. A The Washington Post által közölt felmérés szerint a Google ezen a piacon vezető szerepre tett szert, és az idén már 48 milliárd dolláros bevételt könyvelhetett el. „Ők uralják a vásárlói és az eladói piacot, az internetes árverések piacát, továbbá a YouTube szolgáltatásaival együtt a videós piacot is” – hangsúlyozta Paxton. Több tagállam azonban nemcsak emiatt indít vizsgálatot, hanem kifogásolja a keresőszolgáltatások módszereit és a felhasználók adatainak szerintük nem megfelelő védelmét is.

Sean Reyes, Utah állam ügyésze kifejtette, hogy „nincs abban semmi kivetnivaló, ha valakinek uralkodó szerepe van egy piacon, ha közben tisztességesen jár el”. Hozzáfűzte: bár az ártatlanság vélelme mindenkit megillet, a Google üzleti gyakorlata panaszokra ad okot. A Google nem kívánta kommentálni a 48 állam közös vizsgálatának bejelentését, csupán korábbi közleményeire hivatkozott. Ezekben a kaliforniai nagyvállalat azt ígérte, együttműködik a hatóságokkal.

Múlt hét pénteken a Facebook ellen indítandó trösztellenes vizsgálatot jelentette be Letitia James, New York állam ügyésze, aki közölte azt is, hogy a vizsgálathoz több amerikai állam - New York mellett Colorado, Észak-Karolina, Florida, Iowa, Nebraska, Ohio, Tennessee és a szövetségi főváros, Washington is - csatlakozott. Valamennyi államban azt feltételezik, hogy a Facebook a közösségi média területén meglévő monopolhelyzetét felhasználhatta a verseny korlátozására.

A két techcéget mostanában előszeretettel bírságolják mind az Egyesült Államokban, mind Európában: a Google a Youtube gyerekeket célzó, illegális adatgyűjtési módszerei miatt rekordösszegű (bár a cég nyereségéhez képest elenyésző mértékű), 170 millió dolláros büntetést kapott szeptember elején, míg az Európai Unió egy év leforgása alatt kétszer is megbírságolta a céget, összesen 6,5 milliárd euróra. A Facebook pedig nemrég megegyezett a Federal Trade Commissionnel (az amerikai kereskedelmi bizottsággal), hogy egy 2011-es, a felhasználók adatvédelmi jogainak tiszteletben tartása érdekében kötött Facebook–FTC egyezmény megszegése miatt 5 milliárd dollárt fog fizetni.

(forrás: Kreatív Online, MTI)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az aktivitással a cég arra akarja emlékeztetni a vásárlókat, hogy a Lego több egy sima játékgyárnál.

Az új arculat mellett a hirdetők is új lehetőségekkel találkozhatnak. 

A lakásfejlesztő vállalat először indított televíziós kampányt.

A Wieden & Kennedy New York váltja a DDB által három éve létrehozott dedikált ügynökséget, miközben a W&K Portland tovább dolgozik a KFC-n.

100 millió fontos bevétel után. Ez kevesebb, mint amennyit egy magánszemély évi 120 ezer fontos fizetés után adózik le.

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés
hirdetés