hirdetés
hirdetés
hirdetés

Több amerikai tagállam is beperelte a Facebookot

Több amerikai tagállam pert indított a Facebook közösségimédia-óriás ellen annak megállapítása érdekében, hogy a Facebook felhasználta-e monopolhelyzetét a verseny elfojátására – közölte az MTI szerint pénteken Letitia James, New York állam igazságügyi minisztere.

hirdetés

Közleményében Letitia James leszögezte: a vizsgálatot kétpárti egyetértéssel indítják meg a jövő héten, hogy feltárják, a Facebook csökkentette-e felhasználóinak választási lehetőségeit a verseny elfojtásával, és veszélybe sodorta-e felhasználóinak adatait.

A Facebook elleni vizsgálathoz New York mellett eddig csatlakozott Colorado, Észak-Karolina, Florida, Iowa, Nebraska, Ohio, Tennessee és a szövetségi főváros, Washington is. Valamennyi államban azt feltételezik, hogy a Facebook a közösségi média területén meglévő monopol helyzetét felhasználhatta a verseny elfojtására.

Ettől függetlenül mintegy tucatnyi amerikai tagállam várhatóan trösztellenes vizsgálatot indít a Google ellen is. A pert indítók azt gyanítják, hogy a Google visszaélt helyzetével a digitális reklámozás piacán. A The Wall Street Journal pénteki értesülései szerint a vizsgálatot Ken Paxton texasi államügyész jelenti be a jövő héten egy médiakonferencián.

A Facebook – amely nemrég egyezett meg a Szövetségi Kereskedelmi Bizottsággal a hanyag adatkezelés miatt kirótt 5 milliárd dolláros kártérítésben – pénteken nem reagált a tagállami vizsgálatra. A Google együttműködést ígért.

Az amerikai közvélemény-kutatások azt jelzik, hogy a közvélemény egyre inkább kiábrándul a nagy tech-óriásokból és különösen a média-platformjaikból, jóllehet a felhasználásukról nem mond le. A törvényhozók és a szabályzók ugyanakkor amiatt aggódnak, hogy néhány óriásvállalat uralkodó szerepre tett szert a kereskedelemben és a kommunikációban egyaránt.

„A technológiai ipar szélsőséges koncentrációja rossz a fogyasztó számára, és szerintünk rosszat tesz Amerikának is" – fogalmazott egy júniusban tartott kongresszusi meghallgatáson Herbert Slatery, Tennessee főállamügyésze. Hozzátette: ez eltorzítja a piacot, és visszafogja a kutatás-fejlesztést és az innovációt.

(forrás: Kreatív Online, MTI)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az aktivitással a cég arra akarja emlékeztetni a vásárlókat, hogy a Lego több egy sima játékgyárnál.

Az új arculat mellett a hirdetők is új lehetőségekkel találkozhatnak. 

A lakásfejlesztő vállalat először indított televíziós kampányt.

A Wieden & Kennedy New York váltja a DDB által három éve létrehozott dedikált ügynökséget, miközben a W&K Portland tovább dolgozik a KFC-n.

100 millió fontos bevétel után. Ez kevesebb, mint amennyit egy magánszemély évi 120 ezer fontos fizetés után adózik le.

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés
hirdetés