hirdetés

Mit csinálnak a filmrendezők egy animációs stúdióban?

Az óbudai Digic például Gigor Attilával és Mátyássy Áronnal is dolgozik a mozgásfázisokon. Akkora cég, mint a Minyonokat gyártó francia stúdió, de minőségben a Dreamworksre céloz. Ízelítő a címlapsztoriból!

hirdetés

Az animációk készítésénél ugyanúgy szükség van rendezők irányítására, mint a hagyományos filmeknél. Ők ügyelnek a történetmesélés elemeire, módjára: kidolgozzák a plánozást és az első storyboard-változatot, amellyel megtalálják a videó ritmusát, majd instruálják az animált figurákat „előjátszó” színészeket (lásd a galériát!). Az ezután készülő, vázlatos animációban, az animatikban még változtathatnak a vágáson és a kamerapozíciókon, mielőtt a stáb készre gyártaná az anyagot.

A „stáb” az óbudai Digic esetében 300 munkatársat jelent a Graphisoft Parkban, akik olyan játékok előzetesét készítették, mint az Assassin's Creed 2 vagy a Call of Duty. A Kreatív 2019/05 számának címlapjára azután tettük őket, hogy közreműködtek a Netflix Love, Death & Robots című, márciusban debütált sorozatában is. 

Ez egy antológia animációs rövidfilmekből különböző műfajokban, a Digic a szovjetkatonás-szörnyes kisfilmet, a The Secret Wart csinálta. Mivel ennek a látványvilágát teljes egészében a magyar stúdió találta ki, a Digic szabadúszó grafikusokat is bevont a munkába. Ez a szakemberhiány problémájára mutat rá, ami lassítja a Digic növekedését.

Rabb Sándor Alex ügyvezető a képzett munkaerőről azt mondja, abból soha nem elég. „Ha kint dörömbölne az ajtónkon száz jól képzett ember, felvenném őket holnap” – jelzi, mekkora az igény a 3D-s szoftvereket ismerő tervezőkre concept artistoktól a digitális fényelőkig. Márpedig ahhoz, hogy önálló tartalmakat gyártsanak, nemcsak megfelelő koncepcióra, hanem nagyobb csapatra is szükség van. Számos magyar rendezővel már most együttműködnek: Gigor Attila, Mátyássy Áron, Madarász Isti, Lengyel Balázs, Schwechtje Mihály és a diák-Oscart nyert Kovács István is dolgozott digices filmeken.

Hogy milyen szerepet játszott a cég felfutásában a társalapító Andy Vajna, milyen fogadáson kell ott lenni, hogy egy netflixes megbízás megtaláljon egy közép-európai gyártócéget, és hogy hogyan szeretne a Digic a kitűzött célig, a saját egész estés rajzfilmig eljutni, arról a Kreatív most kapható 2019/05 számának címlapsztorijában olvashatsz!


Hol találod meg a Kreatívot? Hát az újságosoknál!

Ezekben a Relay és Inmedio üzletekbe szállítjuk a Kreatívot:

Budapest: Allée, MOM, Mammut, Hegyvidék Központ, Aréna, Savoya Park, Campona, budaörsi Tesco, óbudai és soroksári Auchan, Váci utca, Városház utca, repülőtér T2

Batthyány tér HÉV, Deák tér, Kálvin tér, Ferenciek tere, Árpád híd, Örs vezér tere, Déli pályaudvar, Klinikák, Népliget, Nyugati pályaudvar, Lehel tér, Blaha Lujza tér, Ferenc körút megállók

Debrecen (Malompark, Tesco, Árkád, vasút), Győr (Árkád és Győr Plaza), Kecskemét (Március 15. utca), Komárom (Igmándi utca), Miskolc (Tesco, Auchan), Nagykanizsa (pláza), Nyíregyháza (Korzó), Orosháza (vásárcsarnok), Pécs (Árkád), Sopron (Széchenyi tér, Tesco), Szeged (Árkád), Székesfehérvár (Alba Plaza, Auchan), Szolnok (Volán üzletház), Szombathely (vásárcsarnok, vasútállomás), Tatabánya (Vértes Center), Veszprém (Kossuth utca, buszpályaudvar), Zalaegerszeg (Tesco, buszpályaudvar)

Ha inkább online rendelnéd meg a példányodat vagy szétnéznél az előfizetési csomagok között, akkor erre tovább!

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!