hirdetés
hirdetés
hirdetés

Mihez kezdenek a pici újságok 2018 Magyarországán?

Niche sajtótermékek üzleti modelljei címmel zajlott egy beszélgetés a Kreatív által szervezett Média 2019 konferencián, amelyen a Magyar Hang, a G7, a Qubit és az Azonnali.hu képviselőit kérdeztük arról, mekkora az olvasottságuk, honnan szereznek pénzt, és mik a terveik a közeljövőre nézve.

hirdetés

A Magyar Nemzet romjain újjászületett Magyar Hangnál kizárólag volt nemzetes kollégák dolgoznak, nagyjából 25-en. A hetilapból jelenleg 9300 körüli példányt adnak el, amivel a HVG utáni élbolyba tartoznak ma Magyarországon. György Zsombor főszerkesztő elmondta, bár van online lába a kiadványnak, az egyrészt nem hangsúlyos, másrészt viszi is a pénzt, míg az offline hozza (ellentétben a 2018-an tapasztalható tendenciával). Hozzátette: mivel nincsenek tartalékaik, nem termelhetnek veszteséget, és például az első néhány lapszámra úgy kellett „összekoldulni a pénzt". 

György Zsombor

Az Azonnali.hu már a Mandiner eladásának napján megfogalmazódott Gerényi Gáborék fejében, bár akkor még csak hobbiprojektként. Miután Gerényi szerint egy-két cikkükkel sikerült megkavarniuk a politikát, komolyabban kezdtek foglalkozni vele, jelenleg 8 belsős és 8 külsős szerzőjük van, valamint egy többé-kevésbé rendszeres szerzőkből álló „héj" is van a szerkesztőség körül. Az Azonnalival főleg a 30 alatti korosztályhoz próbálnak szólni, és szeretnének eltávolodni a „népi-urbánus", azaz a fideszes-ellenzéki vonaltól. Gerényi szerint az online média elment on-demand irányba, az olvasók azért mennek egy bizonyos oldalra, hogy megerősítsék őt véleményében (vagy éppen gyűlölködni). Ők ezzel szemben meglepetést akarnak szerezni az olvasóiknak. 

Gerényi Gábor

A látogatószám attól függően változik a néhány ezer és tízezer között, hogy milyen súlyú saját anyagot tudnak aznap megjelentetni, hiszen az Azonnali nem egy full-feature hírportál. Az oldalnak jelenleg semmilyen bevétele nincs, azt kezdetben Gerényi finanszírozta, jelenleg pedig Ungár Péter LMP-s politikus, miután megvásárolta a cég 90 százalékát. Bevétel akkor lesz Gerényi szerint, ha sikerül nagyobb pályára állítani az újságot.

A G7 gazdasági lap kezdetben a 24.hu-hoz kapcsolódott lazán, ami azt jelentette, hogy a 24 domainje alatt működtek. Ennek lényege az volt, hogy a G7 tartalmat szolgáltatott a 24-nek, amiért cserébe forgalmat kaptak, hiszen így egyszerűbb volt felépíteni a napi 30 ezer egyedi látogatónyi elérésüket, mint egyedül indulva – ez a látogatószám egyébként már a hirdetőknek is értelmezhető - mondta Szentkirályi Balázs, a G7 ügyvezetője. A 24-ről való októberi leválás is tudatos volt a részükről (ekkor kezdtek el hirdetéseket beengedni az oldalra), bár így nagyjából látogatóik 20 százalékát elvesztették, de ezt azóta sikerült nagyjából visszaépíteniük. A kiválás oka részben az volt, hogy eddigre egy ismert brandet sikerült építeni a G7-ből, a hirdetői piacon viszont hatékonyan márkát építeni csak különállóan lehet – ezzel kapcsolatban Szentkirályi elmondta, hogy még meg kell tanulni az értékesítési technikákat is. A G7-et 6 újságíró és egy főszerkesztő (Kasnyik Márton) készíti.

Szentkirályi Balázs

A Qubit részéről Kövesvári Krisztián lapigazgató elmondta, hogy nagy fába vágták a fejszéjüket a projekttel, hiszen a népszerű tudományos napi hírportál kategóriában lényegében műfajteremtőek voltak az országban. Az oldal az indulása ót eltelt egy év alatt napi 25-40 ezerre tornázta fel a napi egyedi látogatószámát, amelyet Kövesvári szerint a sok munkával járó, „prémium" tartalommal értek el. A Qubit kb. látogatói felét szerzi a 444-re kikerült cikkekből. Az oldalt 6 fős szerkesztőség és egy külsős grafikus készíti, de rengeteg (néhány tucat) külsős szerzőjük van, jellemzően tudósok és kutatók. A Qubit eddig nem termelt bevételt, de ez kalkulált volt a kezdetektől, illetve lassan stratégiai partnert fognak keresni - mondta Kövesvári. Valamilyen formában előfizetéses modellt is szeretnének bevezetni, várhatóan 2019 első-második negyedévétől.

Kövesvári Krisztián

A beszélgetésen Gerényi Gábor az előfizetéses modell kifejtette, hogy kétféle olvasói bevétel van: az egyik az előfizetésből származik, a másik adomány formájában érkezik. Mivel a fizetőkapu itthon nem gyökeresedett meg egészen mostanáig se, nem várható, hogy ez a helyzet gyökeresen változni fog. Az adományozást viszont tartható modellnek tartja. Mint mondta a politikánál csak a médiának rosszabb a megítélése Magyarországon: ha ez változik, a modell még jobb lesz.

Hirdetési bevételről, mint finanszírozási lábról a jelenlévő négy újság közül kizárólag a G7 beszélt. Rajtuk kívül még a Magyar Hangnak van némi, de kevés, és elsősorban kulturális vonalon.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A zenészlét pszichológiáját kutató professzor és norvég előadókat a világhírig segítő menedzser is a Budapest Showcase Hub vendége lesz.

Nyelvleckéknek álcázott kampányt indított a székesfehérvári sörfőzde, a Hübris, hogy bizonyítsák, mindenki megtanulhat sörül.

Az óvszermárka a Red nevű, nemi betegségek megelőzését célzó, társadalmi célú üzenetet közvetítő kampányához kereste a partnerét.

Visszatér az üdítő csomagolására Fido Dido.

Smashing Pumpkins, The Clash, UB40 - a múltba révednek, és a felszabadult zenehallgatásra buzdítanak a cég új kültéri plakátjai.

hirdetés
hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.