hirdetés
hirdetés
hirdetés

Közösen vizsgálják a reklámszakmai szervezetek az Agency Toplistet

Újabb fejlemény a Republic Groupot alapító Fabricius Gábor által életre hívott Agency Toplist ügyében. Mint arról korábban beszámoltunk, előbb a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) jelentette be, hogy etikai vizsgálatot indít a Republic ellen, mert az Agency Toplist a Republic konkurenseinek ügyfeleit kereste meg egy, az ügynökségek teljesítményére vonatkozó kérdőívvel. A MAKSZ szerint ez etikailag és jogilag is aggályos, a vizsgálat lefolytatásáig felfüggesztette a cég tagságát a szövetségben. A Republic ezután bejelentette, hogy nem várják meg az etikai vizsgálat eredményét, kilépnek a szövetségből, helyette kérelmezik felvételüket a Magyar Reklámszövetségbe (MRSZ) és a Magyar Marketing Szövetségbe (MMSZ), valamint megújítják tagságukat az Önszabályozó Reklámtestületbe (ÖRT). Most viszont a felsorolt három közül két szakmai szervezet, az MRSZ és az ÖRT, valamint rajtuk kívül az IAB és a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ) is csatlakozott a MAKSZ-hoz, és egy közös feltáró bizottságot hoznak létre. A MAKSZ döntése után az érintettek reakcióját is bemutatjuk.

hirdetés

„A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) megvizsgálta a Republic Group által életre hívott Agency Toplist adatvédelmi szempontból is aggályos kezdeményezését, melyben az ügyfelek megtévesztése is fennállhat. Felmérve a vélelmezett jogsértés és etikai vétség súlyosságát, valamint tekintettel arra, hogy az Agency Toplist körül kialakult vita és piaci helyzet feloldására, megértésére tett korábbi lépések eredménytelennek bizonyultak rendkívüli elnökségi ülésen hozott határozattal az etikai vizsgálatot haladéktalanul megindította az eset pártatlan és átfogó kivizsgálása céljából.

Tekintettel viszont a vélelmezett jogsértés és etikai vétség által okozott piaci felháborodásra és beérkező panaszok számosságára, az elnökség az etikai vizsgálatot lezáró döntésig – rendkívüli intézkedéséként – ideiglenes hatállyal, az elnökség egyhangú határozatával a Republic Group tagi jogainak gyakorlását felfüggesztette.

A Republic Group az ideglenes felfüggesztő döntéssel szembeni jogorvoslati jogával nem élve, valamint az etikai érdemi vizsgálat alól kibújva kérelmezte a tagságának azonnali megszüntetését.

Tekintettel arra, hogy a Republic Group tagsága a MAKSZ-ban megszűnt, így vele szemben az etikai vizsgálatot meg kellett szüntetni.

De figyelemmel a vélelmezett jogsértés és etikai vétség súlyosságára, és az ügyet övező kiemelt piaci figyelemre, a MAKSZ a társ szakmai szervezetekkel, az Önszabályozó Reklámtestülettel  (ÖRT), az IAB Hungary-vel és a Magyar Reklámszövetséggel (MRSZ) együtt, a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ) Jogi és Adatkezelési tagozata által delegált adatvédelmi szakember közreműködésével, közös ad hoc feltáró bizottságot hoz létre az ügy kivizsgálására, valamint a szükséges adatkezelési visszaélésekkel szemben fellép. A vizsgálat végéig a bizottságban részt vevő szervezetek hírzárlatot rendelnek el.”

 

Megkérjük a Republic Groupot, és az immár nem a Republicon keresztül, hanem a DeepInsight segítségével kommunikáló Agency Toplist munkacsoportot, hogy reagáljanak a szakmai szervezetek lépésére.

Megjegyzés: A Kreatív kiadója a MAKSZ-szal közösen készíti a korábban egyedüli hazai reklámügynökségi toplistát, az M+ Listát. Az M+ Lista szempontrendszere, pontszámítása ezen a linken részletesen, versenyekre bontva megtekinthető. A 2017-es M+ Lista bemutatása szerda este történt. Hogy kik lettek az év legdíjazottabb ügynökségei, itt nézhetik meg.

FRISSÍTVE (2018. 02. 08. 20:00):

Senkinek semmi köze

Az Agency Toplist pr-ügynöksége, a DeepInsight cikkünk publikálását követően szintén egy nyilatkozatot küldött. Ebben azt írják, hogy a MAKSZ által kifogásolt e-mailek kiküldése során eleget tettek az adatvédelmi szabályoknak:

„Az Agency Toplist a MAKSZ által kifogásolt e-mailek kiküldése során mindenben eleget tett az adatvédelmi szabályoknak.  A kérdőív egy kutatás végzése érdekében keresett meg cégeket, interneten hozzáférhető, nyilvános email címekre, illetve a BrandFestivalra regisztráltak, előadóként résztvevők e-mail címére mentek a megkeresések.  A kérdőív minden esetben a cég általános véleményét mérte fel, nem a címzett magánszemélyének álláspontját, ennek értelmében a kapcsolatfelvétel is a cégek felé történt, nem a magánszemélyek irányába, kizárólag kutatás céljából, ezért a személyes adatok nem sérültek. Ezt erősíti meg a NAIH és az NMHH állásfoglalásai is, tehát az Agency Toplist jogszerűen járt el."

A közlemény második felében arról írnak, hogy Agency Toplist a szabad verseny jegyében született és szerintük elősegíti a szektor működését. A nyilatkozat szerint az Agency Toplist alapelvei a transzparencia, fair play, összeférhetetlenség és pályázati anyagok védelme, illetve, hogy komplex tájékoztatást nyújtson az ügyfelek véleménye, az ügynökségek pénzügyi stabilitása és kreatív versenyeken elért eredményei alapján. Kifejtik továbbá, hogy a MAKSZ a hatályos magyar jogszabályok szerint nem hatóság, ezáltal szerintük nincs arra jogköre, hogy a tőle függetlenül működő kezdeményezésekkel kapcsolatban vizsgálatokat folytasson.

Az Ageny Toplist megszületése óta sok kérdés merült már fel bennünk, amikre a fenti nyilatkozat nem adott választ. Ezért a következő kérdéseket tettük fel a DeepInsightnak:

  • Miből gondolta a - kutatást végző - munkacsoport, hogy egy-egy ügyfélnek ismernie kell a piacon lévő 30 ügynökség ügyfélkapcsolati képességeit, stratégiai szemléletét és árszintjeit?
  • Az Agency Toplist alapítója egy ügynökségnek, a Republic Groupnak a tulajdonosa, Fabricius Gábor. Hogyan lehet így az Agency Toplist független?
  • Nem vet-e fel etikai aggályokat, hogy a kitöltéssel az Agency Toplistet életre hívó Fabricius Gábor olyan információkhoz jut a konkurenseiről, amelyek piaci előnyhöz juttathatják?
  • Kik jelenleg az Agency Toplist munkacsoport tagjai?

A fenti kérdésekre azonban nem válaszoltak nekünk, jelezték, hogy csak a fentebb idézett nyilatkozattal kívánnak reagálni a szakmai szervezetek lépésére.

Megkerestük a Republic Groupot is, nekik a következő kérdéseket tettük fel:

  • Jogszerű adatgyűjtésnek gondoljátok-e az Agency Toplist kérdőívét?
  • Az Agency Toplist alapítója a Republic tulajdonosa, Fabricius Gábor. Hogyan lehet így az Agency Toplist független?
  • Előző közleményetekben írtátok, hogy kérelmezitek felvételeteket az MMSZ-be, MRSZ-be, illetve megújítjátok tagságotokat az ÖRT-ben? Kérdésem, hogy kérelmeztétek-e, és mi volt a szervezetek reakciója?
  • Mi az álláspontotok a ma bejelentett, több szövetség által lefolytatott vizsgálatról?

Tőlük sem kaptunk választ a kérdéseinkre, helyette a következő közleményt küldték:

„Minden olyan állítás, ami a Republic Groupot és az Agency Toplistet összemossa, súlyosan megtévesztő, félrevezeti a szakmai közvéleményt. Az Agency Toplistet nem a Republic Group hozta létre, ezért értetlenül állunk a tény előtt, hogy ezt az információt a MAKSZ vezetői szándékosan, félrevezető céllal sulykolják. A Republic Group ebben a témában sajnos nem tud a továbbiakban segíteni.”

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A kínai új évre készült a szpot. 

A tartalommarketing-tagozat élére.

Lépésről-lépésre mutatták be egy panel felújítását a branded content sorozatban.

Egy gyógyíthatatlan betegségben szenvedő, filmrajongó fiatalembernek gyűjtenek pénzt.

Birta Tibor a Netlife-től érkezett a kávézólánc újonnan indult pozíciójára.

hirdetés

Digital Pharma: gyógyszerkommunikációs konferencia március 1-jén.

Digital Branding Reggeli a Google-lel március 6-án!

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Amit egy hr-esnek a GDPR-ról tudnia kell. Konzultációval egybekötött workshop a Deloitte szakértőivel március 8-án.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől külföldi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 03.09.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Március 21., 09:00

Ismét saleskonferencia április 12-én az Üzlet&Pszichológia és a Kreatív szervezésében.

Kétnapos konferencia az FMCG és a kereskedelmi szakma legégetőbb problémáiról és kérdéseiről április 26-27-én.

hirdetés
hirdetés