hirdetés

London tulajdonképpen Európa fővárosa

A Brexit körüli káoszban, illetve a Nagy-Britanniában élő magyarok lélekszámának történelmi csúcsával különösen nagy felelőssége van egy brit nagykövetségnek Budapesten. Iain Lindsay pedig rutinosan lavíroz a puha és kemény kormányzati kommunikáció határterületein a liberális demokrácia híveként egy illiberális-hibrid rendszerben. Részlet a Kreatív márciusi számában megjelent cikkből.

hirdetés

„Fennáll a veszélye annak, hogy a nyitott, globális és barátságos Nagy-Britannia brandje sérül a Brexit következtében, de a valóság az, hogy még ha ott is hagyjuk az Európai Uniót, az európai identitásunk nem függ a tagságtól. Nagy-Britannia mindig nagy és globális ország volt és lesz. Egy szigetország nem tekinthet befelé. Vagyis tekinthet, Japán például ezt az utat választotta. Amúgy japánul is beszélek, nyolc évet éltem ott.”

Ezt Iain Lindsay mondja, akit három éve neveztek ki magyarországi brit nagykövetnek még azelőtt, hogy országában egy ellentmondásos kampány és népszavazás útján megszavazták Nagy-Britannia kilépését az Európai Unióból. A Brexit pedig nemcsak Lindsay kommunikációjának adott új hangsúlyokat, hanem úgy általában a brit nagykövet szerepét és funkcióját is más megvilágításba helyezte. Jelenleg feltehetően ő a legtöbbet szereplő magyarországi nagykövet a médiában.

Iain Lindsay (fotó: Gyurkovics Anna)

Persze Brexit nélkül is tény, ahogy Lindsay is kiemeli, hogy soha ennyi magyar nem élt, dolgozott és tanult Nagy-Britanniában a történelem során. Sőt, Németországot leszámítva Magyarországról jön a legtöbb diák a szigetországba Európából, teszi hozzá. Ezért köti össze tizennyolc kétirányú repülőjárat Budapestet Nagy-Britanniával naponta. És ez önmagában indokolja az intenzívebb és közvetlenebb brit kormányzati kommunikációt.

Lindsay nyitott és közvetlen figura, professzionális diplomata 1980 óta: Ázsia csendes-óceáni térségében töltött sok időt, Japánban, Hong-Kongban, Ausztráliában, a kétezres években Romániában dolgozott politikai tanácsadóként, budapesti megbízatása előtt bahreini nagykövet volt a Perzsa-öbölben. Facebookon és Instagramon is rendkívül aktív.

Az Instagram-használat jogát amúgy nem adják meg bárkinek, csupán öt vagy hat brit nagykövetségnek egész Európában. Közülük az egyik a budapesti: Lindsay 18 hónapja kezdte el az Instagram-kommunikációt. Emellett a magyarországi a maga 13 ezer követőjével a második legnagyobb elérésű brit nagykövetségi Facebook-oldal Európában. Az első a bukaresti 16 ezer követővel – félmillió román él Nagy-Britanniában.

Lindsay, mint mondja, egy konzervatív kormányt képvisel, és a konzervatív kormányok számára nem konfliktusos a liberális demokrácia és a konzervatív értékrend. Legnagyobb természetességgel mondja, hogy még ha vannak is nézetkülönbségei a magyar kormánnyal, az nem befolyásolja a közös munkát.

„Nagy-Britannia büszke támogatója a liberális demokráciának és a migrációnak. Bevándorlóország vagyunk, 8 millió ember él Londonban, ennek 40 százaléka másik országban született. A londoni metró reggelente egy Bábel tornya, annyi nyelvet hallasz, és ebben rejlik az erőnk. Számunkra ez normális. London tulajdonképpen Európa fővárosa.”

Lindsay szerint Nagy-Britannia bevándorlási politikája feltehetően hasonlóbbá fog válni Kanadáéhoz és Ausztráliáéhoz. Azaz tehetség-, képesség- és tudásorientáltabb lesz. Másrészt azt is mondja, hogy bizonyos tekintetben igaza volt annak a Brexit-párti politikusnak, aki azt nyilatkozta, hogy a Brexit nem annyira búcsú az uniótól, hanem inkább egy helló a világ irányába.

„Ha nem élne annyi magyar Nagy-Britanniában, vajon akkor is odafigyelnék arra, hogy a hétköznapi magyarokat szólítsam meg? Jó kérdés."

A napokban megjelent márciusi Kreatívban a cikk jóval bővebb verziója is olvasható, benne a rossz megítélésú brit buliturizmusról és annak válságkezeléséről, kormányzati és politikai szervezetek közti különbségről, a Nagy-Britanniában élő magyarokról és a brit politikai pr stratégiaváltásáról, puha, illetve kemény eszközeiről, kutyákról, skótszoknyáról. Részletek erre. 

Iain Lindsay (fotó: Gyurkovics Anna)


 

Már az újságosoknál!

Ezekben a Relay és Inmedio üzletekben biztosan megtalálod a Kreatívot:

Budapest: Allée, MOM, Mammut, Hegyvidék Központ, Aréna, Savoya Park, Campona, budaörsi Tesco, óbudai és soroksári Auchan, Váci utca, Városház utca, repülőtér T2

Batthyány tér HÉV, Deák tér, Kálvin tér, Ferenciek tere, Árpád híd, Örs vezér tere, Déli pályaudvar, Klinikák, Népliget, Nyugati pályaudvar, Lehel tér, Blaha Lujza tér, Ferenc körút megállók

Debrecen (Malompark, Tesco, Árkád, vasút), Győr (Árkád és Győr Plaza), Kecskemét (Március 15. utca), Komárom (Igmándi utca), Miskolc (Tesco, Auchan), Nagykanizsa (pláza), Nyíregyháza (Korzó), Orosháza (vásárcsarnok), Pécs (Árkád), Sopron (Széchenyi tér, Tesco), Szeged (Árkád), Székesfehérvár (Alba Plaza, Auchan), Szolnok (Volán üzletház), Szombathely (vásárcsarnok, vasútállomás), Tatabánya (Vértes Center), Veszprém (Kossuth utca, buszpályaudvar), Zalaegerszeg (Tesco, buszpályaudvar)

Ha inkább online rendelnéd meg a példányodat vagy szétnéznél az előfizetési csomagok között, akkor erre tovább!

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!