hirdetés
hirdetés
hirdetés

I szív Hivatalos Közlemény

Egy hete közöltük Kaszás György véleményét, ami a közterületi reklámok korlátozásáról szólt. Pénteken a közterületi médiások szövetségének közleménye jelent meg. Kaszás György további kérdéseket fogalmazott meg.

hirdetés

Egy vallomással tartozom. Nagyon szeretem a hivatalos közleményeket. Ellenállhatatlanul vonzanak. Kamaszkoromban gyűjtöttem őket, és azzal csábítottam fel magamhoz a lányokat, hogy nézzék meg a kollekciómat. Azóta is vadászom a hivatalos közleményekre, és amit csak lehet, elolvasok közülük. Ami nagyon tetszik, azt többször is. A barátaim a születésnapomra is mindig hivatalos közleményekkel lepnek meg.

Most azonban az MKMSZ hivatalos közleménye (Magyar Közterületi Média Szövetség - A szerk.) nyomán kissé megkavarodtam, bevallom.

Azt tudom, hogy ez a hivatalos közlemény biztosan átgondolt, és a szakma érdekeit képviseli. Tehát az én felfogóképességemmel van valami, amikor az erről a hivatalos közleményről szóló tudósítás olvastán számos kérdés tolul fel bennem. És, minthogy a közlemény felbátorít, hadd tegyem fel őket!

Kijelenthető-e a MKMSZ szerint, hogy dezinformált a HVG, a Napi Gazdaság, a Világgazdaság Online stb. a 8 -10 százalékkal? 

Ha mindenki tévedett (azok is, akik ezen orgánumok kapcsolódó tartalmai alapján alkottak szakmai véleményt), és ezt jól látta, akkor miért csak a törvény kihirdetése után két héttel szólalt meg az első outdoorszakmai tömörülés? Másként fogalmazva: Megengedhető-e a két hetes reakcióidő egy ilyen témakörben, amikor vezető orgánumok sora interpretál rosszul a véleményünk szerint?

Egyébiránt egy szakmai érdekvédelmi szövetségnek nem kellene harcolnia, de legalábbis azonnali állásfoglalásban kiállnia minden, a tagjai és ügyfelei számára káros forgalomölő politikai/törvénykezési restrikció ellen?

Nem kellene egy kommunikációs szakmai érdekvédelmi szövetségnek egy ilyen esetben nyilvánosan számon kérnie az érdekelteken a gazdaságélénkítés választási ígéretét? Egy olyan helyzetben, amikor például a köztéri reklámpiacnak az elmúlt években a válság miatt /is/ százalékban kifejezve dupla számjegyű zsugorodást kellett elszenvednie? (Hacsak nem dezinformált korábban erről az MRSZ és több szakmai orgánum.)

A „csak” 2 százalékos össz-szakmai szintű forgalomcsökkenést okozó politikai restrikció nem gond egy szakmai érdekvédelmi szövetség szerint? Ebben az esetben hány százaléknál húzódik a már elfogadhatatlanság határa a szakmai érdekvédelmi szövetség szerint? 3? 4? 5? 50 százalék?

Vajon a „csak 2 százalék” - a hivatalos közlemények hű olvasója számára határozottan beletörődőnek, s ezzel támogatónak tűnő - reakciónak nincs-e negatív hatása az amúgy is hatalmas bajban lévő reklámszakma egészére, esélyeire egy újabb, hasonló színvonalú törvényalkotási eset kapcsán?

A közlemény betűje és szelleme hogyan vág egybe az MKMSZ honlapján a szövetség öndefiníciójának következő részleteivel, miszerint: „A Magyar Közterületi Média Szövetség célja, hogy /…/ mozdítsa elő a közterületi reklámozás területén tevékenykedők érdekeinek egyeztetését, képviseletét és védelmét /…/ Főbb üzeneteink a szakma és a reklámfogyasztók felé: /…/ A köztéri reklám a magyar gazdaság része, a köztéri reklámozók a gazdasági élet nélkülözhetetlen szereplői. A Szövetség erősíti a kereskedelmi szólásszabadságot, annak érdekében, hogy a magyar fogyasztók tájékoztatása ne csorbuljon, és a Magyarországon kereskedő termelő cégek üzenetei időben és térben pontosan eljuthassanak célcsoportjaikhoz."?

Hogy magyarázható meg a reklámozóknak, akik marketingkommunikációs céljaik miatt az utak mentén az eddigi módon szeretnének hirdetni, az a szövetségi álláspont, hogy hirdessenek inkább városban?

Valóban megnyugtatja az ügyfeleket és a szakmát, ha egy szakmai érdekvédelmi szervezet a szakma egy részének érdekeit – a kisebbeket és az érintett családokat – deklaráltan negligálja? És, hogy e tárgyban nem tartja korábbi nyilatkozatát?

Tényleg hihető az a szakmai érdekvédelmi szövetségi megnyugvás, hogy habár most pont leszart minket az előkészítéskor a döntéshozó politika, de azt ígérte, hogy legközelebb majd nem? Nem szánalmas ez?

Nem emlékeztet ez az egész ama bizonyos József Attila nevű copywriter által megfogalmazott „fortélyos félelem igazgat”-ra?

Mondom, odavagyok a közleményekért. És néha a közleményektől.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Hozzászólások (5 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
félreértés ne essék, Kaszás György ezen írása renben van, sőt! jogosan teszi fel a kérdést az MKMSZ szakmai és érdekérvényesítő mivoltával kapcsolatban. amire
utaltam, az inkább az ujjagyúság című írás, ami gazdasági properítást említ, utalva a törvény által érintett 8-10%-ra. ezen a ponton kérdés az illegális táblák
eltűrt megléte, mivel ezen táblák jelentős része nem állja ki a törvényesség próbáját, tehát nem oké ezen táblák gazdasági hatásaival foglalkozni.
rend ezen a téren nem lesz, mert egyelőre ez senkinek nem érdeke, amit a törvény szolgál, az az egyik oldal, másik oldal aktuális harca. álszentség lenne nem látni,
hogy mely cégeknek hátrányos ez a módosítás, illetve az is beszédes, hogy az MKMSZ kiknek, milyen érdekekeit képviseli. amilyen a "szakma" olyan az érdeképviselete. és
valóban, sok mindenről lehetne még e témában beszélni....
#
Szerintem nem baj, ha kevesebb közterületi reklám van. Külföldön sok helyen sokkal kevesebb van, pl. Skandináviában alig látni. Látni helyettük az épületeket, fákat,
stb. És a magyar plakátok, óriásplakátok nagy része igénytelen, vizuális szomorúság. Lehetne kevesebb. A reklám úgyis átmegy a webre, ott lehet több.
válasza hozzászólásához
#
Az illegális táblák létén túl még számtalan létező szakmai és nem szakmai gond, "anomália" kihagyását számon lehetne kérni Kaszás Gyuri megszólalásain, de úgy
gondolom, nem érdemes, mert tévútra vinne (és belefulladnánk a részletekbe!). Én őt olyan szakembernek ismerem, akit legalább annyira felháborít a "szakma" inkorrekt
viselkedésű "vadhajtásainak" létezése (azaz a szakma önarculcsapása), mint az "ujjagyúság". Azonban itt, ezen a fórumon -többek közt a helykorlátok okán is-
kénytelen volt a szűk lényegre koncentrálni.
Ez pedig egyrészről a probléma szakmaszerű törvényi megoldása helyett bevetett szimpla,"hübelebalázs ellehetetlenítés", másrészről pedig a szamkmai érdekeket
állítólag "kivont karddal, utolsó csepp vérig" képviselő szervezet, "szövetség", legalábbis furcsa hivatalos közleménye, hozzáállása. KGY erre a lényegre
összpontosított, talán pont azért, hogy gondolatébresztő legyen, további átgondolásokat, vélekedéseket, hozzászólásokat generáljon - azaz felébressze a szakmai
közgondolkodást (ami azért lássuk be, többet ér, mint a folytonos sírás-rívás, begubózótt, öncélú méltatlankodás, folyton másokat okoló "magánmorgás"!).
Nem Kaszás Gyuri fogja a gondokat megoldani, ő csupán nem bírt ezek mellett elmenni szó nélkül, mint tettük azt mi, többiek oly sokan (ki-ki okolja meg magának!)! Mi
csöndben "belenyugodtunk", hogy már megint hoztak egy törvényt (ahogy szokták...), de majd valahogy "megoldjuk okosban" (ahogy szoktuk...). Ő meg a nevét vállava, tisztán
szakmai alapon "fölhorgadt", rávilágítva arra az egyszerű tényre, amit azután a kiváltott vélemények is visszatükröztek: hogy tudniillik ez így, ebben a formában
továbbra sem a valódi megoldás (sem a "hatalom", sem a szakma részéről!), csupán egyszerű "továbbdagonya"!
És én ezért értek maximálisan egyet KGY-val: beszélni kell végre a közös dolgainkról, nyíltan, higgadtan, szakmai alapon, érvekkel kritizálva, egyszersmind kellő és
jogos önkritikával szemlélve magunkat és a reklámszakmát is. (Mert mi magunk is vastagon benne vagyunk abban, hogy ide jutottunk - folytak már erről polémiák itt a
Kreatív fórumain is korábban. De lassan be kell látni, a "duma", a jópofa kommentelés korszaka véges, ideje a cselekvésnek. KGY csupán a gondolatébresztő, megoldani
nekünk kell a saját problémáinkat - Ébresztő reklámszakma!)

Abban teljességgel egyetértünk, hogy "természetesen a törvény sem ezt a problémát kívánta rendbe tenni", pont ezért "horgadtunk fel" jópáran, mondván a szimpla
tiltás ostobaság, mert nem hoz eredményt, ha minden egyéb (az egyenlők között "egyenlőbbek" léte marad a régiben...).

Ezért mondom én is, továbbra is rendíthetetlenül, hogy nem ellehetetleníteni kell egy szakmát egy-egy újabb rendelkezéssel, hanem először is a meglévő
jogyszabályokat mindenkivel(!!!) következetesen betartatni, ezenközben lefolytatni a szükséges (negyedszázada mindeddig elbliccelt...) szakami konzultációkat, megkötni
azon kompromisszumokat (közhatalom és szakma között...), amelyekre végre épülhet egy valóban optimális szabályozás. Erre alapulva megalkotni azt az áttekinthető
reklámtörvényt, ami azután a jelenlegi igen szövevényes, bonyolult (különösen igaz ez a közterületre, amit "jogszabály hegyek" szabályoznak, mégis tele van
"törvénytelenségekkel"...) szabályozás helyébe lépve tiszta vizet önt a pohárba. Ennek a "tiszta víznek" persze az a záloga, hogy a mindekori hatalom lészen majd oly
bátor, hogy MINDEKIvel következetesen betartatja a rendet, az összes kiskapukat jól bezárja, és szigorúan szankcionál minden "betörőt" (a kis besurranó tolvajt is, meg a
nagyrablót is...)!

A jelenlegi "illegális eszközökkel" teli káosz pontosan azért jöhetett létre (és burjánozhat parttalanul...), mert "oldaluralomtól" függetlenül a szabályokra fittyet
hányók között mindig ott voltak a "mieink" is, akiket meg ugye mégsem "bántunk komolyan"! Azután fordult a szél, és mások lettek a "mieink". És "valakik" mindig
"elintézték az ügyet", ha kellett. Ilyen dagonyában mit várunk? Persze, hogy mindenki a zavarosban halászik!
Hát ennek kell a végére járni -mindenkinek a maga helyén-, ennek kell végre véget vetni! Nem pedig azt elhinni és elhitetni, hogy majd a távolságok és a
felületméretek bármilyen léptékű meghatározása hozza meg a megoldást. Az még akkor is csak a valódi problémamegoldás egy kicsiny szeletkéje, ha szakmailag
értelmezhető (azt meg ugye senki nem gondolja komolyan, hogy az úttól 50-100 m-re, max. 4 m2-en majd "tolonganak" a hirdetők? Persze nem tilos... csak erősen kérdéses...).

Annyit azért még hozzátennék, hogy én magam sem vagyok híve az utazás közben a látképet rontó "összerendezetlen" táblahalmaznak. De anélkül, hogy ismételgetni
kezdeném önmagamat: a megoldás az egységes, szakmailag működő szabályozás (hol, hogyan, mekkora méretben, milyen formában? - hogy az még működő közterületi
hirdetés lehessen...), és a szabályozás kőkemény, "pártatlan" betartatása, kibúvók nélkül. Akkor rend lesz, akkor lesz rend az ország, a vidék, a határ látképében
is - és felsejlik tán végre a látóhatár, a jövőkép is...
#
Részben értek egyet.
mindkét megnyilatkozás elfelejti megemíletni a nem kis számban létező illegális táblák létét, azok sorsáról nem szól senki, természetesen a törvény sem ezt a
problémát kívánta rendbe tenni.
a szerző említést tesz az MKMSZ honlapján található videokról.
elszomorító volt meghallgatni a piacvezető cégcsoport vezetőjének előadását. ha ez a cég annyira innovatív, mint az előadás, akkor nem látszik túl fényesnek a
jövő....
#
Mélységesen egyetértek.
Pedig én egy bunkó vagyok, aki általában szándékosan nem ért egyet semmivel.

A Mindea így az iProspect Hungary Social&Content divíziójának részeként folytatja tevékenységét.

A lap úgy tudja, a Posta és a Lapker kiszáll, a helyükre a pedig a KESMA vonul be.

700 ezer forint bírságot kaptak a médiatanácstól.

Alfonso Cuarón a szerződés értelmében sorozatokat fejleszt az Apple TV+ számára.

Közösségi médiás nyereményjáték-kampánnyal teszi ismertebbé magát és a vegyszermentes takarítás előnyeit a Greenbiotic.

hirdetés
hirdetés

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Meghosszabbított nevezési határidő: 2019. október 18.

A MOST Fórum október 17-i eseményén a siker összetevőit keresi egy start-up képviselőjével (Muhi Kristóf - Innobie), egy vállalkozóval (Bogár Márk - Chilifarm) és egy befektető segítségével (Pistyur Vera – Oktogon Ventures). Regisztrálj, vegyél részt és tudd meg, hogyan lesz az ötletből siker! (X)

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről, az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

A GyártásTrend ősszel folytatja országjáró Roadshow-ját, amelynek keretében a gyártó cégek használható tudást kapnak a digitalizációs ipar 4.0 megoldásokról.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.