Nevet vált a News Corp. tévés részlege

Nevet vált a News Corp. tévés részlege

21st Century Fox lesz a News Corp. televíziós és szórakoztató érdekeltségeit tömörítő új cég neve. A cég magazin- és újságkiadó részlege továbbra is a News Corp. néven fut tovább, de adósságát leírják, és 2,6 milliárd dolláros tőkeinjekciót kap.

Csak tisztességesnek kell lenni

Csak tisztességesnek kell lenni

Téved az, aki azt hiszi, hogy nem kifizetődő a minőségi tartalom, az ellenőrzött információk közlése, ezt a szemléletet azonban az olvasókban, egy adott médium közönségében is tudatosítani kell. A lapombudsman intézménye Stephen Pritchard, a vasárnaponként megjelenő Observer ombudsmanjának állítása szerint mindemellett már középtávon megtérül a kiadóknak, mivel csökkennek a jogi kiadásaik. Interjú.

Az EBESZ beszól a briteknek is

Az EBESZ beszól a briteknek is

Fenyegeti a sajtószabadságot a brit parlament által elfogadott törvény – véli az Európai Biztonsági és Együttműködési Szervezet vezetője, Dunja Mijatovic, aki korábban bírálta a magyar parlament által elfogadott szabályozást is.

Újabb vádak a Newscorp vezetői ellen

Újabb vádak a Newscorp vezetői ellen

Összeesküvéssel és közhivatalnokok megvesztegetésével vádolták meg kedden a bezárt News of the World egykori vezetőit. A Murdoch birodalmat érintő bulvár-botrányban nemcsak újságírókat, hanem Rupert Murdoch közvetlen környezetébe tartozó felsővezetőket is bűncselekmény elkövetésével vádolják.

1,6 milliárdos veszteség News Corp.-nál

1,6 milliárdos veszteség News Corp.-nál

Közel 1,6 milliárd dolláros veszteséget könyvelt el az utolsó negyedévben Rupert Murdoch médiabirodalma, a News Corporation. A lapkiadás kiszervezését előre kalkulálták, főként onnan jön a veszteség.

Veszélyben a News Corp. vezetősége

Veszélyben a News Corp. vezetősége

Akár büntetőeljárást is indíthatnak a News Corp. vezetősége ellen, amiért elhanyagolták kötelezettségeiket a News of the World lehallgatási botránya során. Az érintettek nagy része tagad, az üggyel foglalkozó bizottság elismerte az új vezetés segítőkészségét – írja a Guardian.

Murdoch nem alkalmas cégvezérnek

Murdoch nem alkalmas cégvezérnek

A News Corp. hatalmas hibákat követett el, Rupert Murdoch pedig nem alkalmas arra, hogy egy nemzetközi céget vezessen, közölte a brit parlamenti vizsgálóbizottság.

Nagyot nőtt a brit online-reklámszelet

Nagyot nőtt a brit online-reklámszelet

Tavaly növekedésről számolt be, idénre pedig még nagyobb bővülést vár a brit reklámpiactól az Advertising Association elemzése. A nyomtatott sajtó viszont gyászos évet zárt.

James Murdoch ismét távozik

James Murdoch ismét távozik

Dagad a botrány a Murdoch-cégek körül, ezért James Murdoch távozik a BskyB csatorna éléről.

Megszűnik a brit PCC

Megszűnik a brit PCC

Több mint két évtizedes működés után megszűnik a Press Complaints Commission, a brit független sajtótestület, miután súlyos kritikák érték a lehallgatási botránnyal kapcsolatos magatartása miatt.

Tony Blair felesége is perli Murdochot

Tony Blair felesége is perli Murdochot

Keresetet nyújtott be ügyvédje révén Cherie Blair, a volt brit miniszterelnök felesége a News International ellen, mert szerinte a News of the World munkatársai lehallgatták telefonját – írja a Guardian. A kiadó nem kommentálta a döntést.

Vasárnap is lesz Sun

Vasárnap is lesz Sun

Rupert Murdoch Londonba érkezése után értesítette a News Corp. munkatársait, hogy el kívánja indítani bulvárlapja, a The Sun vasárnapi kiadását. Murdoch heteket tölt majd Londonban, hogy ezzel is kifejezze támogatását a vizsgálat alatt álló dolgozóinak.

Perli Murdochot esküvői zenésze

Perli Murdochot esküvői zenésze

Bíróságon támadta meg Rupert Murduch médiabirodalmát Charlotte Church énekes és családja, akik szerint a News of the World lehallgatta Church telefonját. A cég igyekszik elkerülni a pert és egyezségre törekszik.

Jelentősen csökkent a News Corp. printbevétele

Jelentősen csökkent a News Corp. printbevétele

Ugyan a News Corp. összbevétele 642 millióról 1,05 milliárd dollárra nőtt a tavalyi év utolsó negyedében, a nyomtatott kiadványokból származó bevételek, főként a tavalyi lehallgatási botrány miatt 43 százalékkal 218 millió dollárra csökkentek.