„A kiszámíthatatlanság és ingergazdagság az, ami inspirál”

„A kiszámíthatatlanság és ingergazdagság az, ami inspirál”

Kovács Eszter, a Wavemaker rendező-art directora az animáció felől érkezve tudatosan fordult a reklámszakma felé.

„A márkaaktiváció kicsit a service designhoz hasonlít”

„A márkaaktiváció kicsit a service designhoz hasonlít”

Kerülő úton került a reklámszakmába Heim Ágoston „Tonka”, aki a Geometry úgynevezett brand experience managereként ma már a márkaaktivációkért felel. Ügynökségi munkája mellett egy jótékonysági projekten is gőzerővel dolgozik, civilben pedig szenvedélyes zenegyűjtő.

Volt, aki „unfriendelte” az anyák napi Telekom-reklám miatt Budavári Balázst

Volt, aki „unfriendelte” az anyák napi Telekom-reklám miatt Budavári Balázst

De akadt olyan ismerőse is, aki sírt rajta – meséli az ex-DDB-s Budavári Balázs, aki jelenleg a reklámos szabadúszás és a filmművészeti egyetem kereszttüzében éli életét.

Heti négy napot a Mitóban dolgozik, pénteken az új könyvét írja

Heti négy napot a Mitóban dolgozik, pénteken az új könyvét írja

„Az irodalom azért jó, mert itt szabadon kísérletezhetsz” - vallja Mécs Anna szövegíró, aki az Intro elvégzése után ahelyett, hogy beült volna egy reklámügynökséghez, inkább írt egy könyvet, amivel elnyerte a legjobb első prózakötetnek járó Margó-díjat. Azóta viszont már a Mitónál dolgozik, de csak heti négy napot, péntekenként új kötetét írja.

„A stratégák kevésbé tudnak kitűnni itthon, mint a kreatívok”

„A stratégák kevésbé tudnak kitűnni itthon, mint a kreatívok”

Molnár Eszter tanult Milánóban és gyakornokoskodott New Yorkban, de végül itthon, az ACG-nél találata meg a helyét. A fiatal stratéga legutóbb Cannes-ban, az Amazon versenyén mérettette meg magát egy ötfős ACG-s csapat tagjaként, de a Young Lions-ön is szép eredményeket ért el korábban, méghozzá egy inkább kreatívoknak szóló kategóriában.

„Jót tenne a költészetnek, ha lejöhetne a papírlapokról”

„Jót tenne a költészetnek, ha lejöhetne a papírlapokról”

Eperjesi Rita art directorsága előtt megjárta a berlini School of Machinest, majd dolgozott galériában és bolhapiacon is. Legutóbb szövegíró párjával megnyerte a Young Lions hazai előválogatóját, így Cannes-ba is elutazhattak.

A kézzelfogható dolgokat szeretem

A kézzelfogható dolgokat szeretem

Kevesen tudnak szitanyomásból karriert építeni, és az alkalmazott grafikának is megvan a maga szépsége Tömösvári Anna szerint, aki tervezett már szlengszótárt, induló magazint, jelenleg pedig a Mediator Group art directoraként dolgozik. Legutóbbi szigetes kampányát imádták a Kreatív olvasói, és a Lollipopon is díjazták.

Megbeszéltük, hogy legyen ugyanannyi a fizunk

Megbeszéltük, hogy legyen ugyanannyi a fizunk

Évek óta elválaszthatatlan kreatív tandemet alkot egymással szövegíró-art director párosként Takács András (TA) és Rajkó Mihály (RM), akik jelenleg a VMLY&R-nél dolgoznak. Tavaly megnyerték a Young Lions hazai előválogatóját film kategóriában, így Cannes-t is megjárták, nemrég pedig sikerült ismételniük: a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) által jegyzett Kreatív Utánpótlás (KRU) projekt idei Young Cannes Lions márciusi előválogatóján szintén ők végeztek az élen, méghozzá ismét film kategóriában. Interjú.

Baromi jó érzés, hogy a dolgok, amiken az órán dolgozunk, később megvalósulnak

Baromi jó érzés, hogy a dolgok, amiken az órán dolgozunk, később megvalósulnak

Dolgozott már amerikai divatcégnél, és jó ideje tanítja is a dizájnt Ámon Ágnes, aki alig fél éve került a reklámszakmába accountként, amikor 2017-ben az ogilvy-s kollégájával megnyerték a Young Lions hazai előválogatóját – természetesen dizájn kategóriában. 

Az ötlet csak kis része a sikeres kampánynak

Az ötlet csak kis része a sikeres kampánynak

Tóth Dorottya, a DDB szövegírója 2015-ben megnyerte a Cannes Young Lions hazai előválogatóját, majd a Pride U30-as fiataloknak meghirdetett plakátpályázatát, utolsó egyetemi vizsgájáról pedig egyből ügynökséghez ment. Azóta van már Golden Drum és Epica ezüstje, és idén egy cannes-i shortlistet is behúzott a DDB-vel. Vele olvasható egy rövid KV-interjú a decemberi Kreatívban.

Egyszer Monte Carlo határáig kísértem egy lovat

Egyszer Monte Carlo határáig kísértem egy lovat

Mielőtt reklámosnak állt, Kaldenecker Antal szerkesztőként és műsorvezetőként szinte az egész magyar médiát bejárta, volt tévés, rádiós, gagman, szinkronszínész, vlogger, még jegykiadó is az M5-ös autópályán. A hangjával is régóta játszik – reklámokat narrál – de a színészethez túl ripacs, mondja. Az utóbbi időben inkább a kamera mögött érzi jól magát, tavaly saját céget alapított, legutóbb pedig a Kiscsillagnak rendezett klipet, reklámokat is készít, de játékfilmes tervei is vannak a dobozban.

A színészkedés megtízszerezte a munkakedvemet

A színészkedés megtízszerezte a munkakedvemet

Ügynökséget vezet, a Golden Drum életműdíjas magyar nagykövete, mellette színészkedik és kulturális projekteket gründöl, legutóbb például színészstartupot indított Lengyel Tamással. Mégsem lesz belőlük kulturális inkubátorügynökség - mondja Gosztonyi Csaba, a Carbon Group ügyvezető igazgatója. Vele indítjuk új, Merészek powered by BMW című, a BMW X2 által támogatott sorozatunkat, melyben olyan kommunikációs szakembereket mutatunk be, akik az ügynökségi munkán túl más területekre is elmerészkedtek, ahol aktívak és sikeresek lettek.

Paprikakenuval salátatengeren evezni

Paprikakenuval salátatengeren evezni

Egy Csákvári Péter keresőjén átszűrt mókás világ története, amely az idei Duna Regatta fesztiválhoz készült.

EU-s roadshowt kommunikál a Brightly

EU-s roadshowt kommunikál a Brightly

18 városban tartanak játékos és tájékoztató programokkal tűzdelt rendezvénysorozatot Európai Uniós szervezetek.