Elhallgatás, halogatás, hallgatás

Elhallgatás, halogatás, hallgatás

Az elmúlt hetek médianapirendjét a Weinstein-botrány és annak hazai következménye, a Sárosdi Lilla színésznő által kirobbantott szexuális zaklatási ügy határozta meg. Mára a korábban nagyhatalmú direktorként, rendezőként és tanárként hivatkozott alak nevet is kapott: a Krétakör színésznője megnevezte Marton Lászlót, a Vígszínház egykori igazgatóját, jelenlegi főrendezőjét, a Színház- és Filmművészeti Egyetem tanárát, mint egykori molesztálóját. Sárosdi állítását azóta hét másik nő erősítette meg, szintén a médiában, egyelőre névtelenül, akiknek – elmondásuk szerint – hasonló és nem kevésbé sokkoló élményeik voltak Martonnal. Hogy az ügynek az egykori színigazgató számára milyen következményei lesznek, ki mellett és mit ítél a bíróság, ha egyáltalán lesz per, azt ma még nem tudhatjuk. Az ügy azonban rávilágít egy másik témára is, a színházak kríziskommunikációban való járatlanságára. Ezzel kapcsolatban vesz sorra néhány szempontot vendégszerzőnk, Rényi Ádám kommunikációs szakértő, az Uniomedia kreatívtartalom-igazgatója véleménycikkében.

Sanders ezredes beájulna

Sanders ezredes beájulna

Vasárnap este megverték a Király utcai KFC-ben az Index újságíróját, Szabó Zoltánt, miután hiába kérte az üzletvezetőtől a panaszkönyvet. A kommunikációipari tanulságokban (is) bővelkedő esetről Rényi Ádám, az Uniomedia kreatívtartalom-igazgatója írt véleménycikket a Kreatívra.

Bruck Gábor: A Momentum érti a sebezhetőség erejét

Bruck Gábor: A Momentum érti a sebezhetőség erejét

Hitelesség és munka van a Momentum első sikere mögött, mondja Bruck Gábor, a vezetői coachinggel foglalkozó Sawyer Miller Group elnöke. Bár 2018-ban nem lesz kormányváltó erő, de új szemléletet hozhat a hazai politikába, amely leragadt 1980-as évek világában, és minden új szereplőt igyekszik a mocsárba húzni. A kormányzati médiatúlsúly, a baráti újságírók szervilizmusa lehet kontraproduktív, hiszen egyre távolabb löki a politikust a valóságtól, magyarázza az egykori kampánytanácsadó.

A marketingszakma esete a sajtburesszel

A marketingszakma esete a sajtburesszel

"Rám férne pár sajtburesz" - mondta a medencéből kimászva a sportriporternek a friss bronzérmes pillangóúszó, Kenderesi Tamás. A spontán és őszinte mondat kiválóan alkalmas az ismeretlenségből felbukkanó és egyből érmet hozó úszótehetség személyes márkájának építésére: ott van benne egy mindössze 19 éves srác lazasága, egy profi sportoló embersége, néhány szó, amitől azonnal közel érezhetjük magunkhoz ezt a fiút. Hiszen amikor hajnalonként szárnyashajóként száguld a hideg medencében, azt tisztelni könnyebb, mint szeretni, na de a sajtburesz, az igen, az nekünk is megvolt, sőt ennénk belőle mi is egyet akár kimagasló sportteljesítmény nélkül is. Ám Kenderesi szimpatikus nyilatkozata a gyorsétterem-hálózatoknak is labdát dobott. Csak le kellett csapni. Az egyiknek sikerült, a másiknak nem. Rényi Ádám publicisztikája.

Ritka lehetőség egy reklámos számára

Ritka lehetőség egy reklámos számára

Adrenalinfröccs, sztárépítés, ATL-BTL-digitális-pr integrált kampány, 700 milliós büdzsé – az LMP kampányát stratégiai igazgatóként vezető Fabricius Gábor a reklámos szemszögéből láttatja a politikai kommunikációt. A Republic Advertising&Branding Group innovációs és stratégiai igazgatója a párt céljai szempontjából sikeres kampány után is azt mondja, a mediatizált tömegdemokráciákban a hatalom úgy vásárolható, mint egy befektetési eszköz.

Az ajánlott alternatíva nem volt megfelelő

Az ajánlott alternatíva nem volt megfelelő

A választások előtt bízott a kormányváltás sikerében, de a súlyos választási vereség után is vállalta a beszélgetést az Együtt társelnöke, Szigetvári Viktor.

A választások éjszakáján őszinték a politikusok

A választások éjszakáján őszinték a politikusok

Politikai kommunikációval foglalkozó sorozatunkban a választások másnapján Török Gáborral a sikeres és a kudarcot vallott kampányok hitelességéről beszélgettünk. A Budapesti Corvinus Egyetem docense szerint a Fidesz jórészt egységes narratívájának köszönheti a sikert, a sorozatban második választását elbukó baloldal hiteles üzeneteit azonban csak új arcok tudják majd eséllyel kommunikálni szélesebb választói csoportok felé. Török a győzelmi és legyőzötti beszédeket elemezve a Jobbik kihagyott lehetőségéről beszélt.

Miben bízhatnak a kormányváltó erők?

Miben bízhatnak a kormányváltó erők?

Szinte percekre vagyunk az országgyűlési választásoktól, a közvéleménykutatók pedig kivétel nélkül a Fidesz győzelmét vetítik előre. Az ellenzéki kihívók szinte csak a csodában bízhatnak, a csoda azonban több alakban is érkezhet. Vagy a felmérésekről derül ki, hogy hibásak voltak, vagy olyan súlyú kommunikációs hibát vét a kormányzó erő, amely az utolsó pillanatban indít el társadalmi mozgásokat. Az is megeshet, hogy egy váratlan esemény osztja újra a lapokat. Összeszedtünk néhány esetet innen-onnan. (x)

Hogyan öltözzön a választásra készülő politikus?

Hogyan öltözzön a választásra készülő politikus?

A modern politikai marketing gyakran kezeli árucikként a politikát, a politikust. Ha a politikus áru, a közelgő választások a vásár. Az értékesítést pedig a termék csomagolása is segíti. A kampánnyal foglalkozó sorozatunkban ezúttal a power dressingről, azaz a kormányzóképességet és kompetenciát sugalló politikusi öltözködésről lesz szó.

Putyin rámozdult a szüzekre

Putyin rámozdult a szüzekre

Elindult a választási kampány, amelynek egy-egy eleme nem nevezhető szokványosnak. Bajnai Gordont bohóctámadás érte korteskörútja során, Rogán Antal upgradelt Audiját paparazzók követik. Furcsa kampánysztoriból külföldön is bőven akad. Nemzetközi összeállításunk következik.

Mintha egy másik bolygón lennénk

Mintha egy másik bolygón lennénk

Volt már győztes kampányban kampányfőnök, miniszterelnöki kabinetfőnök, most politikusként, az Együtt társelnökeként a párt terepmunkájáért felel az országgyűlési választásokig. Szigetvári Viktor a mozgósításról, a legfontosabb kampányüzenetekről és a közvélemény-kutatások közhangulat formáló hatásairól beszélgettünk. Kérésünkre a Fidesz kampányát is értékelte.

Mire tanított a 2012-es Obama kampány?

Mire tanított a 2012-es Obama kampány?

A választási kampánnyal foglalkozó sorozatunkban ezúttal a politikacsinálók körében etalonnak számító 2012-es Obama újraválasztási kampány tanulságaival foglalkozunk. A kampánynak két magyar önkéntese is volt: Hampuk Richárddal és Rétfalvi Flórával elemeztük az elnök újrázásának titkát és az Obama-kampány Magyarországon is megjelenő elemeit.

Már nem lehet hazudni

Már nem lehet hazudni

A politikai marketing elmúlt húsz évéről, a médiatúlsúly és a botrányok erejéről kérdeztük Bruck Gábor pszichológus-politológust, a Sawyer Miller Group elnökét, aki a rendszerváltás óta több miniszterelnök, miniszter, pártelnök és Demszky Gábor főpolgármester munkáját segítette kommunikációs tanácsaival. Bruck szerint a baloldal főként együttműködésből bukott meg, a közösségi média és az okostelefonok pedig leleplezik a hazug politikusokat. 

Így kampányoltak a kis pártok

Így kampányoltak a kis pártok

Az új választási törvénynek nem kedvezményezettjei a kis pártok. A jövő évi voksoláson rajthoz álló kisebb politikai erők eltérő kommunikációs céljait, kampányüzeneteit is érintjük ebben az írásban. Ahhoz azonban, hogy a kisebb pártok bennmaradási és bekerülési stratégiáit, kampányelemeit megvizsgáljuk, ismét vissza kell lépnünk az időben. Egészen pontosan az MDF és az SZDSZ utolsó valamint a Jobbik és az LMP első sikeres kampányának idejére.