A túlélést segíti,  ha odafigyelsz a pletykákra

A túlélést segíti, ha odafigyelsz a pletykákra

Bár hajlamosak vagyunk az ellenkezőjét gondolni, valójában kevés hülye ember van. Ezt Ola Rosling adatelemző, a világot előadásokkal körbeturnézó statisztikus mondja, aki társszerzője a nemrég nálunk is megjelent Tények című könyvnek. Ez az emberi gondolkodás tíz ösztönéből vezeti le, hogy miért ítéljük meg tévesen a világot, illetve miért állnak jobban a dolgok annál, mint gondolnánk. A „tények kalapácsáról”, az oltásellenessekkel való párbeszédről, a statisztikákkal való átverés módjairól és az újságírók ösztöntápláló tevékenységéről beszélgettünk.

Egyetemi rádióból lett globális alternatív brand

Egyetemi rádióból lett globális alternatív brand

Kevin Cole abban a klubban volt rezidens DJ, amelyet Prince és a Purple Rain tett legendássá, és már túl volt pár zenei forradalmon, amikor a seattle-i KEXP rádióhoz csatlakozott, hogy a programigazgatója legyen. A KEXP pedig már negyed évszázada létezett, amikor végre szintet tudott lépni és a saját lábára állni, majd a kétezres évek önszerveződő rádiós sikertörténetévé vált. 

„Nem feltétlenül a szexi a jó PR megoldás”

„Nem feltétlenül a szexi a jó PR megoldás”

Sokkal inkább akarom előbb megérteni, hogy az adott ügyfél mit szeretne üzletileg elérni, semmint hogy nekem már a fejemben az forogjon, hogyan tudok majd neki eladni egy fasza reklámfilmet, egy jó kis Insta-csatornát – mondja a buzzwordös Juhász Péter a Kreatív interjújában.

Nem szabad lebecsülni a hajtóerőt

Nem szabad lebecsülni a hajtóerőt

Mindaz, amit sajtófotóként ismerünk a sajtófotót bemutató kiállításokról, egyre kevésbé tükrözi a sajtófotó napi gyakorlatát. Mit tud kezdeni a szakma a nyomorpornónak nevezett jelenséggel, és miért könnyebb fotóval manipulálni, mint a szöveggel? Virágvölgyi Istvánnal és Barakonyi Szabolccsal beszélgettünk, ebből osztunk most meg egy rövid részletet. A teljes cikk a Kreatív májusi lapszámában olvasható.

Részeg sofőr = időzített bomba

Részeg sofőr = időzített bomba

A rendőrség erős megelőző kampányfilmmel jelentkezett be húsvét előtt.

Választási honlapot indított a Grayling ügynökség

Választási honlapot indított a Grayling ügynökség

A public affairs területén dolgozók számára adna információkat, elemzéseket az EU-s politikai környezetről.

Hat magyar döntős a Sabre Awards versenyen

Hat magyar döntős a Sabre Awards versenyen

A Noguchi és Uniomedia két-két munkája a shortlisten van, illetve a Republic és a Lounge is egy-egy kampánnyal a pr-versenyen. Tavaly kilenc jelöltünk volt.

Elég forró a hangulat a Kofola új reklámjában

Elég forró a hangulat a Kofola új reklámjában

Az üdítőreklámban szép békebeli keleteurópai fiatalok ismerkednek vágyaikkal.

Visszavonta az Origónak ítélt támogatását a Google

Visszavonta az Origónak ítélt támogatását a Google

Felhívták a vállalat figyelmét rá, hogy ott nem is újságírás folyik. Ráadásul a pályázó projekt épp a propagandának adott volna a kezébe hatékonyabb eszközt.

Nagyot ment a hazaérkező gólya és Bálint gazda, az Index és a Nemzeti Sport a Lájkbajnokságban

Nagyot ment a hazaérkező gólya és Bálint gazda, az Index és a Nemzeti Sport a Lájkbajnokságban

A Magyar Demokrata jó ütemben írta meg az MTI-ből, hogy sikeresen lezajlott a fejüknél összenőtt bangladesi sziámi ikrek plasztikai sebészeti műtéte Budapesten. A magyar média februári eredményei a közösségi interneten a Storyclash mérései alapján.

A legnagyobb erősségünk, hogy együtt tudunk dolgozni

A legnagyobb erősségünk, hogy együtt tudunk dolgozni

A Next9 ügynökséget Híves Bea és Győri Krisztina alapították azután, hogy nyolc év után eljöttek az Uniomediától. A Kreatív megújult márciusi számában beszélgettünk velük, abból olvasható most egy részlet. 

Újabb mémet használ kampányában a kormány

Újabb mémet használ kampányában a kormány

Ezúttal nem politikai kampányről van szó, hanem a Magyar Lelki Elsősegély Telefonszolgálatok Szövetségének videójáról.

London tulajdonképpen Európa fővárosa

London tulajdonképpen Európa fővárosa

A Brexit körüli káoszban, illetve a Nagy-Britanniában élő magyarok lélekszámának történelmi csúcsával különösen nagy felelőssége van egy brit nagykövetségnek Budapesten. Iain Lindsay pedig rutinosan lavíroz a puha és kemény kormányzati kommunikáció határterületein a liberális demokrácia híveként egy illiberális-hibrid rendszerben. Részlet a Kreatív márciusi számában megjelent cikkből.

Náci üdvözlet az űrben

Náci üdvözlet az űrben

A héten mutatják be a Jó estét, Mr. Waldheim! című dokumentumfilmet, amely egy ’86-os osztrák elnökválasztási kampány bemutatásával mutat rá a politikai karrierizmus azon mintáira és folyamataira, amelyek nekünk is ismerősek lehetnek. Pedig nem ez volt a cél. Ruth Beckermann rendezővel beszélgettünk opportunista patternekről, Netflixről, halott generációkról. Azért nem hangzanak el a filmben interjúk, mert az unalmas és hamis lett volna, de ez nem jelenti, hogy a film objektív akarna lenni.