hero
-fi- 2021. szeptember 10. 10:51
Új ügynökséget vásárolt Sir Martin Sorrell
A Taco Bell kulturális ügynöksége, a Cashmere került a reklámmogul célkeresztjébe. Be fognak olvadni Sorrell fő ügynökségébe, a nemrég átstrukturált Media.Monksba.

Sir Martin Sorrell folytatja a stratégiai beruházásait, most a Los Angeles-i Cashmere került cége, az S4 Capital tulajdonába. A Cashmere-ről nemrég írtunk egy Taco Bell-kampány kapcsán, a gyorsétteremlánc augusztusban kinevezett kulturális ügynöksége hozta ugyanis tető alá Lil Nas X rapper “leigazolását”, így ő lett a Taco Bell chief impact officere, és egyben felügyeli a reklámok kreatívfolyamatait is.

Az S4 Capital az akvizíció után azonnal bejelentette, hogy a Cashmere-t be fogja olvasztani fő ügynökségébe, a Media.Monksba, ami maga is nemrég jött létre a holland Media Monks és az amerikai adatalapú digitális ügynökség, a Mighty Hive összevonásával. Ez a két ügynökség volt egyébként a WPP éléről 2018-ban, viharos körülmények között távozó Sorrell első két akvizíciója.

Diverzitást hoznak az asztalhoz

Az AdAge kiemeli, hogy a Cashmere erős kreatív- és multikulturális szemléletet hozhat Sorrelléknek, a Taco Bellen kívül többek között a Danone-nak, a Facebooknak és a Google-nek is dolgoztak az elmúlt időszakban. Az ügynökség felső vezetésének 75 százaléka “multikulturális” az AdAge szerint, és olyan társadalmi kezdeményezések elindítója, mint például a OneOpp, ami egy rendőri reformokat és társadalmi igazságtételt szorgalmazó egyesülés.

Sorrell szerint a mai amerikai társadalmi folyamatok tükrében, a diverzitás és az elfogadás jelenlegi vibrálását és trendjeit figyelembe véve, a Cashmere és a Media.Monks összebútoroztatása “természetes szövetségnek tűnik a szememben” - mondta. 

Fekete mély vízen

A Cashmere elnök-társalapítója, Ted Chung elmondta: az évek során több felvásárlási ajánlatot is kaptak, de az S4 ajánlatáig (szokásuk szerint felét pénzben, felét készpénzben fizetik ki) egészen eddig egyet se vettek komolyan. “Mindig is tudtuk, hogy a következő nagy lépésünk az lesz, ha kilépünk a nemzetközi vizekre. A két ügynökség víziója annyira egybecseng, hogy nagyon hamar eljutottunk addig, hogy megbeszéljük, milyen kultúrát tudunk mi bevinni az igazgatótanácsba" - mondta Chung. Az AdAge riportja szerint az ügynökség vezetőségét a nemzetközivé válás mellett az az ígéret fogta meg, hogy lehetőségük lesz a cégcsoporton belüli tág együttműködésre, illetve hogy az eddigieknél sokkal komolyabb erőforrások fogállnak majd rendelkezésükre.

A pandémiás év gazdasági nehézségei ellenére a Cashmere jelentősen tudott tavaly bővülni: forgalma 40 százalékkal, míg munkatársainak száma 20 százalékkal nőtt.

Forrás: Advertising Age