gy.zs. 2022. január 21. 15:15
Új elnökséget választott az IAB Hungary
Megválasztotta új vezetőjét és elnökségi tagjait a hazai digitális hirdetési piac szakmai szervezete a 2022-2024-es ciklusra.

A több mint 100 tagcéget képviselő IAB Hungary alapszabálya értelmében három évente szervez teljeskörű tisztújítást, így a teljes elnökség, elnök személyéről is szavaztak a tagszervezetek képviselői. Az elnökség tagjai a marketingkommunikációs piac különböző területeit reprezentálják: az elnökön kívül a testületben 5 fő a médiát, 3 az ügynökségeket, 2 a hirdetőket és 1 fő az iparági szolgáltatókat képviseli.

A jelölési időszak 2021 decemberében indult, 50 jelölt közül 23 fogadta el a felkérést, így a tagság 23 szakember közül online szavazással választotta meg az új elnökséget. Az eredményeket a 2022. január 20-i éves beszámoló- és tisztújító taggyűlésen hirdették ki.  

Elnök: Sopov István (Adaptive Media)

Tagok:  

• Média: Dudás Gergely (RTL Magyarország), Erdélyi Eszter (Atmedia), Kardos Gábor (Magyar Jeti Zrt.), Dr. Láng Zoltán (Ads Interactive), Pusztay András (Telex.hu)

• Ügynökség: Lunczner Ádám (MindShare), Néz Kata (OMG), Novák Péter (Dentsu Hungary)

• Hirdető: Bognár Vera (Nestlé), Mérő Ádám (Coca-Cola)

• Szolgáltató: Szutor Ferenc (Adverticum/Datame)

A taggyűlésen a résztvevők a választás mellett egyhangúan elfogadták az előző időszak elnöki beszámolóját, mely szerint a szervezet kiegyensúlyozott pénzügyi gazdálkodása stabil alapokat teremtett az éves működéshez. Az IAB Hungary aktivitását jelentős mértékben meghatározta a tematikus, szakmai munkacsoportokban zajló munka. Áprilisban megjelentek a digitális hirdetési piac trendjeit figyelő Adex és AdExpect felmérések, és új lendületet vett az IAB Hungary Oktatási Munkacsoportja és Hirdetői Klubja. A Digitális audió munkacsoport gondozásában megjelent az első hazai podcast kutatás, és a témában egy online eseményre is sor került. A munkacsoportok ősz elején közös nyílt napot is szerveztek. Az IAB Cafe rendezvények kötetlen formában fontos szakmai kérdések megvitatását tették lehetővé, az évek óta sikeres „Legjobb Szakdolgozat A Digitális Marketingről” verseny pedig jól mutatja a szervezet elkötelezettségét a fiatal szakemberek iránt.

Sopov István, akinek a tagság immár harmadszor szavazott bizalmat, a megválasztása kapcsán elmondta: “a 2021-es évben több munkacsoportunkban is nagyon komoly eredmények születtek, sikerült egy elég aktív évvel zárni az elnökségi periódust, ami a taglétszám bővülésében is kifejeződött. Nagyon köszönöm a tagok részvételét a szervezet munkájában és az elnökségnek is az elmúlt három éves munkájukat. Nagyon megtisztelő, hogy a tagság ismét megválasztott az IAB Hungary elnökének és örömmel várom a közös munkát az új és az újraválasztott elnökségi tagokkal, akikkel remélem sok projektet tudunk majd a digitális szakma fejlődésére megvalósítani.”