hero
Kreatív 2021. július 20. 16:08
Tehet egy ügynökség a vállalatok társadalmi hasznosságáért? Szólj hozzá!
Építő szakmai vitákkal (is) folytatjuk a Cultural Bitest. Az elsőben a purpose, az ügynökségek és a hasznosság találkoznak. Szerinted találkoznak egyáltalán?

Mindenki felé nyitott tematikus beszélgetések felé visszük tovább a Kreatív és a Magyar Telekom közös szakmázós sorozatát, a Cultural Bitest. Szabó Béla, a Telekom márka- és kereskedelmi kommunikációs igazgatója a sokat emlegetett purpose-ről, a vállalatok társadalmi hasznosságáról beszélt a tíz hónappal ezelőtti nyitórészben, és ebből még bőven hagytunk ki- és megbeszéletlen szeleteket. Béla az expozéban megszólította az ügynökségeket is, most idézzük ezt a részt:

"Az ügynökségek is átgondolhatnák, hogyan válhatnának ők is részesévé a társadalmi vállalkozói működésnek" - mondja (utóbbiról szól a nyitóvideó meghatározó része, ha előbb képbe helyezkednél vele, nézd meg, 18 perces -- a szerk.). "Lehetnének ők a külső szem, amely segít kívülről megítélni számunkra a stratégiát. A stratégiai tervezők átjöhetnének hozzánk ötletelni: nem kreatívokon, hanem hogy milyen problémákkal szembesülünk, hogyan definiáljuk ezeket újra, milyen lehetőségeket ragadjunk meg, hogyan hozzunk új társadalmi hasznosságot a purpose-ön belül az adott bizniszünk kapcsán. A kreatívok is túlléphetnének a kreatívanyagok gyártásán: lehetnének megoldáskreátorok, akik nem csak kommunikációs anyagok kreálásában jeleskednének, hanem abban, hogy a problémáinkat hogyan tudjunk újszerű módon megoldani, vállalkozói attitűddel megvizsgálni helyzeteket, üzleti problémákat, a célcsoportunk problémáit. Így mindenki egy picit stratégiaiabban működne: a társadalmi hasznosság, az értékteremtés szempontjából egy kicsit stratégiaibb megközelítést tudnánk elindítani."

Ezzel próbálkozol, és úgy érzed, irányban vagy, de tanulságos buktatókon vagy túl? Megbízóként te is ilyesmit várnád a mindenkori ügynökségedtől, de hiánycikk ez a megközelítés? Vagy az ügynökséged benne lenne, de a társosztályokon nem akar átmenni a gondolat, és azt érzed, máz marad az egész? Ügynökség vagy, és hiába gondolkodsz így, az ügyfeleid azt mondják, ez nem Telekom méretű vállalatoknál egyáltalán nem realitás? Mondd el, mit gondolsz, mi tetszik a felvetésekből és szerinted mi hiányzik a magasztos elvek gyakorlatba ültetéséhez!

A július 20-31. közötti intervallumban LinkedIn oldalunkon várjuk a hozzászólásodat, amelyre a telekomos témafelvetők és bárki más is reflektálhat, a másfél hét letelte után pedig egy cikkben itt, a Kreatívon is összesítjük a felvetéseket. Ha szenzitív tapasztalatokat osztanál meg vagy az üzleti kockázat miatt szállnál be név nélkül, küldd el a hozzászólásodat a [email protected]-ra, és mi anonimizált, de ellenőrzött formában bedobjuk a beszélgetésbe!