2013. június 04. 14:25
Levitt a Gestapóhoz hasonlítja a hirdetőket
Steven Levitt közgazdász, a Freakonomics című bestseller szerzője egy konferencián a Gestapóhoz hasonlította a hirdetőket. 

Steven Levitt mikroközgazdász, a Freakonomics című bestseller szerzője a náci Németország titkosrendőrségéhez, a Gestapóhoz hasonlította a hirdetőket a SapientNitro által szervezett IEX Idea Exchange konferencián – írja a Brand Republic.

A sztárközgazdász úgy látja, hogy mind a Gestapo mind a hirdetők munkája az, hogy „meggyőzzék az embereket arról, milyen a helyes gondolkodás”. Ugyanakkor a hirdetők nyerhetnek is ott, ahol a Gestapo elbukott: „megnyerhetik az emberek szívét”.

Levitt az ügynökségek szükségességét is megkérdőjelezte a konferencián, úgy látja ugyanis, hogy amennyiben egy vállalat külső segítséget kér a reklámkampányaihoz, akkor a vállalatnál hitelességi problémák merülhetnek fel. „Azt gondolnánk, hogy senki más nem ismeri jobban a saját termékeinket, mint mi. Miért nem csinál akkor a Procter & Gamble egy saját, házon belüli ügynökséget?”

A közgazdász kritizálta azokat a márkákat is, amelyek akkor is üzeneteikkel bombáznak bennünket, amikor semmilyen érdemleges mondandójuk sincsen. „Ha nem tudtok mit mondani, akkor eridjetek és csináljatok olyan termékeket, amelyek elég jók ahhoz, hogy beszéljünk róluk” – mondta.

Levitt egyetért azzal, hogy a márkák túl sok energiát fektetnek a fókuszcsoportos kutatásokba, noha a fókuszcsoportok „csak azt mondják, amit hallani akarnak a márkák, és csak a márka múltjáról tudnak beszélni, a jövőjéről nem”.