-fi- 2021. szeptember 17. 10:02
Saját fejlesztésű oktatási tartalmakat dob ki a Da Vinci Kids
Új, saját gyártású produkciókkal kapcsolódik az iskolakezdéshez a Da Vinci Kids tévécsatorna. A STEAM-fókuszú, kiterjesztett tartalomfejlesztési stratégia részeként a szülők két új Da Vinci Kids sorozat és több, mint húsz, a Yale Egyetem Play2Prevent Laborja által kvalifikált matematikai játék segítségével fejleszthetik a gyerekeket.

 

A STEAM-metodika, az élményalapú tanulás és tanítás lényege, hogy a jelenségekre és az ott megjelenő többrétű tudásra koncentrál a tantárgyi bontás helyett.  A STEAM (Science, Technology, Engineering, Art&Craft&Design, Math) oktatási struktúra célja, hogy a diákok játszva tanulhassák a természettudományi tárgyakat, és a fizika, a matematika, a kémia és a biológia ne számítson mumusnak a kisiskolások körében - olvasható a közleményben.

A Da Vinci Media tartalomkínálatát eddig is határozottan jellemezte a STEAM-fókusz, a megújult tartalomfejlesztési stratégiában viszont már alapvető szerepet kap. A STEAM élmény és projekt-alapú oktatás előnye, hogy a különböző tudáscsoportokat integrálva tanítja, és a tárgyalkotás bevonásával “learning-by-making” teszi kézzelfoghatóvá az elméleti tudást. Erre példa a Da Vinci tartalmai közül a házi komposztáló egyszerű összeállítása, az iránytű készítése, vagy a főzés közben zajló kémiai folyamatok megismertetése.

Az új produkciók közül a Kreatív csodák műhelye premier sorozatban otthon található anyagokból mutatják meg a dolgok működését, miközben a kapcsolódó tudományos ismereteket is megmagyarázzák. A Smorph és az áram műsor pedig az elektromosságról tanít fontos ismereteket. Áramkörök, feszültség, elektronok: egy eredeti karakter segítségével minden epizódban egyszerű és szórakoztató kísérletek mutatják be közérthetően ezt a komplex témát.