hero
Kreatív 2021. augusztus 05. 10:13
Ratings & reviews; 50 fogyasztói visszajelzés = 30%-os eladás-növekedés?
EZ EGY PROMÓCIÓS MEGJELENÉS

Már-már szinte közömbösen tekintünk a tényre és rezzenéstelenül vesszük tudomásul, hogy a világunk rövid idő alatt hatalmas változásokon ment keresztül. Igen, tudjuk.  

A módosult körülmények vizsgálata azonban új aspektusból engedte megközelíteni a helyzetben rejlő lehetőségeket. Abban biztosak lehetünk, hogy az online vásárlások száma egyre növekedett a mindennapjaink rendhagyó működéséhez túl rövid, covid által ránk szabott póráz miatt, és talán ez nem okozott akkora meglepetést a márkák számára.  

Akinek volt rá lehetősége, termékeit és szolgáltatásait online kezdte értékesíteni, ami teljesen logikus, azonban az 50 milliós kérdés mégis inkább az, hogy a hatalmas reklámzajban melyik felületen nyomják majd meg nap végén a „vásárlás” gombot a felhasználók?  

Ahhoz, hogy átfogóbban meg tudjuk érteni a fogyasztói viselkedést, felmérést indítottunk nano/mikro influencer közösségeink bevonásával. ( Az első e-commerce felmérésünk itt érhető el.)

Eredmények

„A fogyasztók 88%-a olvassa el az online értékeléseket és véleményeket, mielőtt eljutna a termékek vagy szolgáltatások végleges megvásárlásáig, 67%-uk a márka webhelyéről gyűjtött információk alapján tájékozódik, 38% pedig a közösségi média oldalak frissítéseit veszi alapul.” (2020-as felmérés)  

Ha mélyebbre szeretnénk ásni a pszichológiai háttér vonatkozásában, akkor viszonylag egyszerű lehet a képlet: Ha emberi visszajelzéseket látunk egy adott webshopban található termékről, vagy például szállásokat nézünk a következő nyaralásra, biztonságban érezzük magunkat, a biztonságérzet pedig mint alapvető emberi igény, a pandémia alatt jócskán mérséklődött bennünk. A fiktív, bizonytalan érzetet keltő jelenségeket nagyon könnyedén és szupergyorsan elutasítja a felhasználó főleg az online térben, ahol két tized másodpercnyi nemtetszést követően lelkiismeretfurdalás nélkül görget tovább.

A Bazaarvoice elemezése szerint az online vélemények korai volumen-növekedése azonnali hatást gyakorol az értékesítésre (50 vélemény például 30%-os növekedést generál) – míg a Google kutatói ezeket az ajánlásokat hatékony márkaeszköznek tekintik a fogyasztói preferenciák elnyerésére, és védelmére. 

A magyaroszági elemzések szerint a megkérdezettek 99%-a vásárol online, ebből 56% havonta egyszer, 26% hetente egyszer.

A tanulmány a covidot követő változások mértékét is kimutatta: 63%-uk arról nyilatkozott, hogy többet vásárolnak online, mint a vírusos időszakot megelőzően, tehát fontosak számukra a hiteles fogyasztói értékelések, és a márkák online jelenléte a körültekintő tájékozódás szempontjából.

Szerencsére az is egyértelművé vált a kiértékelés során, hogy nano és mikro influencereink 89%-a szereti magától is közzétenni véleményét az adott termékről vagy szolgáltatásról amelyet kipróbált.  

Érdekelnek a nano, mikro, makro, és sztár influencer megoldásaink? Megtapasztalnád márkádra gyakorolt hatását? Akkor küldd el nekünk a briefed, és most nyerhetsz vele egy kampányt! Jelentkezés, és további információk: https://info.territory-influence.com/hu/influencer-marketing-campaign-promotion  

*nagyságrendi besorolásunk a magyar piaci helyzethez alkalmazkodik

--------------------------

A TERRITORY Influence több mint 15 éves szakmai tapasztalattal, és a BERTELSMANN csoport támogatásával Európa egyik legnagyobb influencer marketing szolgáltatója. Küldetése, hogy az embereket állítsa a marketing stratégia középpontjába - azáltal, hogy testreszabott influencer együttműködéseken alapuló megoldásokat kínál a márkák számára. Visszatérő ügyfeleink között található a P&G, Nestlé, Beiersdorf, L'OREAL, Philips, és még sokan mások.