-fi- 2021. november 23. 12:51
Nagyot gurít a Lush: törli magát a közösségi médiás platformokról
A főleg fiatalabb korosztályok körében népszerű kozmetikai márka arra hivatkozik, hogy a közösségi médiafelületek kifejezetten károsak az emberekre, és amíg ezt nem oldják meg, addig vissza se fog térni.

A Lush bejelentésében hangsúlyozta, csakis akkor térnek vissza ezekre a platformokra, ha azokat biztonságosabbá teszik az üzemeltetők - írja a 444 a BBC-re hivatkozva.

A vállalat pénteken kapcsolja le a fiókjait, távoznak az Instagramról, Facebookról, Snapchatről és a TikTokról is mind a 48 országban, ahol jelen vannak - köztük Magyarországon is. A váltásról a hazai Instagram-oldal kissé szemérmesen hallgat, csak annyit jegyeznek meg, hogy mivel péntektől nagy változások jönnek, érdemes feliratkozni a hírlevelükre.

A lépés egyébként üzletileg akár meg is érheti, mivel a Lush tábora kifejezetten márkahű, és egy saját adatbázis mindig remekül hasznosítható.

A 444 megjegyzi: “A vállalat korábban már lekapcsolta több brit közösségi médiás fiókját, de aztán később rendre azon kapták magukat, hogy visszatértek a felületekre, többek között azért, hogy a járvány miatt elrendelt korlátozások idején is ki tudják szolgálni a vásárlóikat.” A jelenlegi lépés viszont sokkal nagyobb léptékű: döntésüket azzal is indokolták, hogy közösségi média emberek életére gyakorolt hatásaival egyáltalán nem foglalkoznak eleget, és párhuzamost vontak eközött és a klímaváltozás között, mondván, utóbbi hatását is évtizedeken keresztül próbálták kisebbíteni.

UPDATE: Időközben megérkezett a Lush hivatalos, magyar nyelvű közleménye. Ebben azt írják: szándékukat “ez alkalommal megerősíti mindaz a friss információ is, amit bátor bennfentesek hoztak nemrég nyilvánosságra. Ezek egyértelműen leírják mindazt a kárt, aminek a fiatalok a jelenlegi algoritmusok és hiányos szabályozások miatt ki vannak téve. Azt mondják, a bullying, az álhírek, az extrém nézőpontok, a FOMO, a fantomrezgések, a manipulatív algoritmusok és a végtelen görgetési folyamat a fiatalkori öngyilkosság, a depresszió és a szorongás elképesztő módon növekvő gyakoriságához vezet”. 

Jack Constantine, a cég alapítója pedig úgy nyilatkozott: "Fürdőbomba-feltalálóként abba fektetem minden erőfeszítésemet, hogy olyan termékeket készítsek, amelyek segítenek az embereknek kikapcsolni, lazítani és azzal foglalkozni, hogy jól legyenek. A közösségimédia-felületek azonban ma már úgy vannak kialakítva, hogy az emberek a lehető legtovább görgessenek rajtuk, az algoritmusok pedig éppen úgy vannak megtervezve, hogy megakadályozzák, hogy az emberek kikapcsoljanak és lazítsanak, vagyis pontosan az ellenkezőjét teszik annak, mint ami a fürdőbombáink és minden termékünk célja."