hero
Kreatív 2021. október 26. 09:30
Mire jó a csipkeverő egy ügynökségen?
Motivációról, a pandémia szemléletformáló erejéről, win-win-win szituációról beszélgettünk Simon Zoltánnal, a Café Communications ügyvezető igazgatójával.
EZ EGY PROMÓCIÓS MEGJELENÉS

Kreativ.hu: A motiváltság fenntartása minden iparágban nagy kihívás, de egy reklámügynökségen talán még nehezebb. A Café Communications a cégcsoport 20. születésnapja alkalmából most egy olyan programot indít el, ami a megszokottól igencsak eltérő szemléletet tükröz. 

Simon Zoltán ügyvezető: Aki néhány évet eltöltött már a szakmában, az jól tudja, milyen nehéz folyamatosan lelkesnek és motiváltnak maradni - főleg az elmúlt másfél év tükrében, amikor a megszokott keretek felbomlottak, a szakmai-baráti közösségek meglazultak, elmaradtak a motiváló szakmai megmérettetések, sokakat állandó stresszben tartott a bizonytalanság. Pedig az eredményes működéshez a motiváltság elengedhetetlen, főleg egy olyan területen, ahol a kreativitás, az új ötletek, a friss és rugalmas gondolkodás, a lankadatlan problémamegoldó készség kulcsfontosságú. Mint sok más ügynökségnek, nekünk is megvoltak a sok év alatt kialakult eszközeink erre, de a pandémiás időszak alatt, amikor csak képernyőkön láttuk egymást, sok mindent újragondoltunk - a feje tetejére állt világ újabb változtatásra inspirált, így előrevitt minket. 
 

Simon Zoltán

Kreatív.hu: Mi az, amit megtartottatok, és mi az újdonság?

S. Z.: A Café mindig is igyekezett a lehető legjobban gondját viselni a munkatársaknak. Az alap dolgok - juttatások, munkakörnyezet, támogató munkahelyi kultúra - mellett nagy hangsúlyt fektettünk a kollégák általános jóllétére. Rendszeres egészségügyi szűréseket szerveztünk, támogattuk a sportos kezdeményezéseket, évente bringaszervizt és kerékpártárolót biztosítottunk, hogy bringázásra ösztönözzük a kollégákat. Alapítványt hoztunk létre Café Kötelék néven, hogy a nagyobb problémával küzdő cafésokat anyagilag és egyéb módokon tudjuk segíteni. A pandémia kapcsán merült fel a mentális jóllét kérdése, így az azt igénylők számára szakértő segítséget biztosítottunk, hogy könnyebb legyen feldolgozni ezt a nagy változást. De mindez még mindig csak a Maslow-piramis alsó szintje. Sokat beszélgettünk arról, mitől lesz valaki valóban motivált, és az eddigieken túl mit tehetünk ezért? 

Kreatív.hu: Miért éreztétek úgy, hogy még többet kell tennetek?

S. Z.: Az elmúlt években gyakran támogattuk munkatársainkat különböző privát projektjeikben. Volt, aki több hónapnyi szabadságot kapott a kreatív projektjére vagy éppen tanulmányai végzésére. Voltak, akiknek a tandíját álltuk különböző képzéseken, a dramaturgiától kezdve a data science-en és service designon át a 3D tanulmányokig. Ezek mind a szakmához kapcsolódó dolgok voltak, de úgy éreztük, itt az ideje tágítani a kört. Így született meg a Café Grow program. A programban munkatársaink pályázhatnak anyagi vagy időbeli támogatásra a saját, önmegvalósító, önfejlesztő projektjeikre - szakmától függetlenül is. Ha számukra az a fejlődés, hogy lefutják a maratont, akkor arra. Ha csipkeverő tanfolyamra szeretnének menni, akkor arra. Nem szabtunk korlátokat, a lényeg, hogy valamilyen területen fejlődhessenek, érezzék, hogy kiteljesedhetnek. A pénzbeli támogatás összkerete 1,5 millió Ft, ezenkívül 160 fizetett munkaórát is felajánlottunk. 


Kreatív.hu: Miért éri meg egy ügynökségnek a munkatársak személyes projektjeibe, hobbijába ennyi pénzt és energiát belefektetni?

S. Z. : Nem szeretnénk valamiféle jótékony szerepben tetszelegni. Ez egy teljesen racionális kezdeményezés. Hiszünk abban, hogy cégként csak akkor lehetünk sikeresek, ha a csapatunk tagjai egyénenként is sikeresek. Ha mi hozzá tudjuk őket segíteni a saját céljaikhoz, akkor ők is segítenek nekünk elérni a céljainkat. Abban is hiszünk, hogy a tartalmas életet élő, valami iránt szenvedélyesen érdeklődő, kiteljesedett, feltöltődött munkatársak sokkal jobb munkát végeznek. A szabadidő az inspiráció forrása lehet, ami a kreatív termésben is megmutatkozik. Reméljük, hogy a közösséget is erősíteni fogja a program, hiszen csoportos projektekkel is lehet nevezni, akár társadalmi célok érdekében végzett tevékenységgel is. Így egy igazi win-win szituációt teremtünk. Sőt: ezzel ügyfeleink is csak nyerhetnek, hiszen egy motivált csapattól sokkal jobb szolgáltatást kapnak, így ők is könnyebben elérhetik a saját céljaikat. Ahogy belső jelmondatunk is szól: A legjobbat hozzuk ki egymásból!