hero
gy.zs. 2022. január 14. 09:16
Közeleg a választás: megalakult a közmédia választási irodája
A szervezet feladata felügyelni, hogy közszolgálati tartalomszolgáltatók megfeleljenek a Közszolgálati Kódex előírásainak.

„A közmédia választási irodája felügyeli a politikai reklámok jogszerű és a választási esélyegyenlőséget biztosító közzétételének megvalósulását a Duna Médiaszolgáltató lineáris médiaszolgáltatásában. Felügyeli továbbá a választással összefüggő egyéb médiatartalmak – hírműsorszámok, politikai tájékoztató műsorszámok – vonatkozásában a kiegyensúlyozott szereplési arány szerinti megjelenítést, valamint a közszolgálati médiaszolgáltatások műsoridejének ennek megfelelően történő elosztását” – idézi az iroda létrejöttét bejelentő közleményt a Médiapiac.

Ennek értelmében „a Duna Médiaszolgáltató audiovizuális és rádiós médiaszolgáltatásában naponta három alkalommal - a 6-8, a 12-14 és a 18-20 óra közötti idősávokban - megszakítás nélkül köteles biztosítani a politikai reklámok közzétételét úgy, hogy a listát állító jelölőszervezetek politikai reklámjait egymást követően teszi közzé, a jelölőszervezet által megjelölt napon és idősávban. A politikai reklámok megjelenési sorrendjét az esélyegyenlőség biztosítása érdekében naponta változtatni kell.

A jelölőszervezet egy idősávban naponta csak egyszer, legfeljebb harminc másodperc időtartamban kérheti a politikai reklám közzétételét, egy napon azonban akár mindhárom idősávban is” – derül ki a közleményből.