hero
Nagy Zsolt 2021. november 25. 12:43
Idén is visszatér a Színek a ruhádra valók kampány
A nők elleni erőszak megállításáért kampányolnak évek óta.

A kampányt, mely a nők elleni erőszak megszüntetésének világnapján megrendezésre kerülő jótékonysági műhelyvávásárban csúcsosodik ki,  az egyedi kötött világáról ismert, budapesti márka, a Süel szervezi immáron nyolcadik éve. A kampány főszereplői minden évben túlélők.

A vásár adómentes bevételét idén is a NANE (Nők a Nőkért Együtt az Erőszak Ellen Egyesület ) kapja. A márka célja, hogy az adománnyal segítsenek a családon belüli erőszak áldozatainak, illetve felhívják a figyelmet a problémakörre. A virushelyzetre való tekintettel idén is online, a Süel weboldalán kerül megrendezésre a vásár. A szervezők úgy gondolták, hogy pont egy ilyen kritikus időszakban szükséges igazán a vásár megrendezése, hiszen sokan összezárva maradtak bántalmazójukkal - tudatták szerkesztőségünkkel a szervezők.

Azt írják, a kampányfotózáson idén három túlélő vállalta, hogy megmutatja arcát és a közös képekkel az összefogás erejére, egymás támogatásának fontosságára is felhívják a figyelmet.

“Bár az utóbbi években egyre nagyobb figyelmet kapott a leginkább nőket és gyerekeket érintő, családon belüli erőszak, sajnos a számok még nem javultak. A Magyarországon az elérhető statisztikák szerint havonta legalább 3 nőt meggyilkol férje, élettársa, barátja esetleg alkalmi partnere és minden ötödik nőt rendszeresen bántalmaznak. A MeToo mozgalom lökést adott annak, hogy többen merjenek telefonálni, segítséget kérni, illete, hogy a segélyszervezetekre is több figyelem irányuljon, de statisztika szintjén még nem érezzük a változást. A Süel programja egyedülálló abból a szempontból, hogy nem csak pénzbeli támogatást nyújt, de a túlélőket is bevonva a kampányba valóban erőt, példát mutat és inspirál.” - Írta Ötvös Veronika a NANE szóvivője.

A 2014-ben induló program a tervező, Csillag Zsuzsi, saját ötlete nyomán valósult meg, és már az előző 7 évben is rendkívül nagy sikert aratott a vásárlók és a támogatott szervezetek körében. A vásár most már elengedhetetlen része, mondhatni fő pillére a márka társadalmi szerepvállalásának, ami ilyen hosszú távon, intergráltan igazi kuriózum. célra. Idén másodszor rendezik meg online a vásárt, melynek részleteit az esemény facebook oldalán olvashatjuk. A koncepció a márka értékeihez valóban illeszkedik. Felvilágosult, karakteres nőknek terveznek, akik az intenzív színekben még erősebbek és a néha páncélszerű kötöttségek megvédik őket ha kell - írják.