hero
Kreatív 2021. szeptember 16. 08:01
Londont cserélte Budapestre a Publicis Performance Media Directora
Greifenstein Jakab keresőspecialistaként került Londonból Budapestre, egy korábban nem létező pozícióba.
EZ EGY PROMÓCIÓS MEGJELENÉS

Jakab története nem csak egy érdekes karrierút, de a search területen végbemenő szemléletváltást is jól érzékelteti. Interjú a hirdetési technológiákban rejlő lehetőségekről, a performance alapú szemléletről és a specializált csapatmunka előnyeiről. 

Mit csinál pontosan egy Performance Media Director? Hogyan kerültél ebbe a pozícióba? 

Egy picit távolabbról indítanék. A Performics érkezésem előtti fő szolgáltatása a különféle licit alapú hirdetések, azaz a keresőhirdetések vásárlása volt. Ezek futtatása mellett viszont egyre nagyobb igény lett a programmatic területek kihasználására, ezért az akkori csapat tovább és átképezte magát ebbe az irányba, ekkor csatlakoztam be én. Előtte öt évig a Publicis Group londoni irodájában dolgoztam keresőspecialistaként. Két dologban voltam biztos akkor: hogy szeretnék hazajönni Angliából, és szeretnék a cégcsoporton belül maradni. Viszont a munkatapasztalatommal túlkvalifikált voltam az akkor itthon meghirdetett pozíciókra kereső területen, de szerencsére körvonalazódott egy korábban nem létező munkakör. Egy olyan embert kerestek, aki képes minden adat- és technológiai alapú megoldást összefogni és fejleszteni. Én pedig éltem a lehetőséggel és megpróbáltam magamnak is kialakítani azt a szerepkört, amiben modern hirdetési megoldások fejlesztésébe tudom fektetni a többféle digitális területről behozott tudásomat.

Nem érezted túl nagy ugrásnak, hogy egy ennyire specializált területről egy teljesen új, szabadabb területen kell bizonyítanod?

Megkönnyítette az indulást, hogy egyszerre vittük tovább az ügyfeleink search- és programmatic kampányait, de megvolt a lehetőségem, hogy minden projektünk fejlődési lehetőségeit is megvizsgáljam technológiai oldalról. Milyen új trendeket tudunk hasznosítani? Hogyan tudunk a partnereinknek még izgalmasabb, még hatékonyabb kreatívokat, kampányokat készíteni? Fokozatosan elkezdtük bővíteni a csapatban rejlő lehetőségeket és kiemelten elkezdtünk foglalkozni az adatok mérésével. Szerettük volna pontosan látni az adott kampányok teljesítményét, és az eredmények elemzése alapján döntéseket, finomhangolásokat végezni. Például belekezdtünk egy attribúciós termék fejlesztésébe is, hogy jobban megértsük a felhasználói folyamatokat, döntéseket. Milyen hirdetésekkel találkozik egy felhasználó? Ezek a hirdetések mennyire befolyásolják a döntéseit? Hatékony-e, eléri-e a kívánt célját az adott kampány? Egy folyamatosan bővülő csapatban, ma már 16-an foglalkozunk digitális kampányok optimalizálásával, emellett egyre több energiát tudunk fordítani a weboldali mérések elemzésére, különböző technológiai fejlesztésekre és a hozzájuk kapcsolódó tanácsadásra. Sőt, az egyik legfrissebb büszkeségünk, hogy külön adatspecialistával is dolgozunk.

Akkor szerinted a szakterületek összekapcsolása a jövő? Hogy látod, mi jelenleg a legfontosabb fejlődési terület, ha digitális kampányokról beszélünk?

A kampányoptimalizáláshoz egyre inkább hozzátartozik a felhasználók megismerése. Milyen adatokat tudunk róluk, ezáltal hogyan tudjuk őket a leghatékonyabban elérni? Mire keres rá az adott user, milyen érdeklődési körei vannak, milyen first party adatokat ismerünk róla? Nálunk a cél az, hogy minden kampánynál össze tudjunk rakni az ügyfélnek egy adatalapú célcsoport-bázist a legoptimálisabb formátumokkal és vásárolni kívánt felületekkel, illetve, hogy minél hatékonyabban tudjuk mérni a kampánycélok eredményességét. A meglévő, folyamatosan bővülő historikus adatokból nyert tudás jelenti a jövőt, mert ez alapján folyamatosan, menet közben tudjuk optimalizálni a hirdetéseket és eléréseket. A kampány befejeztével pedig tűpontosan ki tudjuk értékelni az elért eredményeket. Ez a tudás a valódi érték, ez az, amit piactól és sokszor ügyfelektől függetlenül tudunk hasznosítani a Publicis Groupe-on belül. 

Mik a távlati terveid a csapatoddal, milyen célkitűzések vannak előtted?

A meglévő feladatok mellett fontosnak tartom, hogy tovább nyissunk egy integráltabb, performance alapú szemlélet irányába. Egyfajta tanácsadóként egyre többet beszélgetünk másokkal, főleg kreatív szakemberekkel. Abban próbálunk segíteni a meglévő tapasztalatainkra építve, hogy hogyan lehet az első tervezési ponttól a befejezésig egy egységes, integrált ívet végig vinni. Amikor több ügynökség dolgozik egy adott kampányon, sokszor nem tudja az egyik kéz, pontosan mit csinál a másik, mert külön szálon fut a kampánykreatívok tervezése és a médiavásárlás. Ezáltal nem érnek össze az információk és sérül a kampány hatékonysága. Mi abban segítünk, hogy már akár a kreatív tervezés fázisában is szóba kerüljenek olyan dolgok, amik néha csak sokkal később kerülnek terítékre, mint például az eredményesség mérése vagy az adatgyűjtési lehetőségek, ezzel esetleg befolyásolva akár már magát a kreatív koncepciót is. Bár kevesebb, mint húszan vagyunk, mégis egy olyan nagy cégcsoporthoz tartozunk, ahol rengeteg szakterület és szakértelem találkozik egymással, és megvan az átjárhatóság, a tanulási-, információgyűjtési lehetőség. Ezt hasznosítjuk minden projektünkben. Ellentétben egy mini, egy területre szakosodott ügynökséggel, egy Publicis-szintű rendszerben kis csapatként működni óriási szakmai szabadságot és biztonságot ad, változatosak az ügyfelek is és a kihívások is, ezáltal folyamatosan, közösen fejlődik a csapatunk.

Akkor ezek szerint jó döntésnek bizonyult, hogy hazaköltöztél Londonból?

Abszolút! Kint azt éreztem, hogy egy óriási gépezetnek vagyok a része, mint keresőspecialista, és ezen a szépen behatárolt úton tud csak előre haladni a karrierem, minimális mozgástérrel. Ezért volt hatalmas lehetőség, hogy az itteni irodában egy vadiúj feladatkört kaptam. Kiszélesedtek a lehetőségek, az elmúlt évek tapasztalatai pedig beváltották az akkori ígéreteket. A mi területünkön semmi sem tart vissza minket a fejlődésben, nincs egy végcél, amit, ha elérünk, akkor új irányokat kell keresni. A technológiai fejlődésnek és a bővülő integrált tudásnak köszönhetően folyamatosan tudunk fejleszteni és másoktól, egymástól tanulni, nincs két egymást követő nap, amikor ugyanúgy oldunk meg egy problémát.

Ha közelebbről is érdekel, milyen lehet digitális területen a Publicis Groupe-nál dolgozni, erre nézelődj tovább!