hero
Balkányi Nóra 2021. június 18. 08:43
Globális PR-ügynökségi hálózathoz csatlakozott az Uniomedia
Az Eurocom Worldwide hálózattal 2014 óta áll kapcsolatban az Uniomedia. Balatoni Zsófia alapító-ügyvezető mini interjúban válaszolt pár kérdésünkre a frissen induló együttműködés mibenlétéről.

Az Eurocom Worldwide 75 országban van jelen, Európát szinte teljesen lefedik. Az Uniomedia a csatlakozással azt vállalta, hogy a többi tag támogatása mellett aktívan vesznek részt a hálózaton belüli tudásmegosztásban is.

Hogyan jött létre az együttműködés?

Az első megkeresést 2014-ben kaptuk az Eurocomtól, azóta kapcsolatban vagyunk velük. Időnként beszélgettünk, végül 2020-ban kértek fel a csatlakozásra és most jött létre az együttműködés. 

Mit jelent pontosan a csatlakozás?

Ez egy 75 országot lefedő globális ügynökségi network, amely különösen erős a technológiai és B2B területen. Adta magát hogy csatlakozzunk, mivel nekünk is több ügyfelünk van ebben a szektorban, nemcsak Magyarországon. A hálózatnak vannak tagjai Európa szinte összes országában, az Egyesült Államokban, Kínában és Dél-Amerikában is. Ez utóbbi tagügynökség például hozzánk hasonlóan lefedi a régiójuk több országát is.

Balatoni Zsófia

Milyen előnyökkel jár a csatlakozás? 

Egyrészt azt látjuk, hogy az ügyfelek számára vonzó, ha több országot ki tudunk szolgálni – akár magunk, akár partnereinkkel együtt. Ezt nagyban segíti a csatlakozás. Európa kisebb országaiban hagyományosan erősek a független ügynökségek, a nagy globális networkök közül sokan nem tudtak, vagy nem akartak a mi régiónkban gyökeret ereszteni. Az Eurocom független ügynökségi hálózatként – reményeink szerint – egyesítheti mind függetlenségének, mind network mivoltának előnyeit. Megmarad a szabadságunk, de lehetőségünk lesz a tudásmegosztásra is.

Másrészt a tagok között havi szinten zajlik az információcsere és a jó gyakorlatok megosztása. Ez kiterjed olyan tudásra is, hogy például milyen digitális eszközöket, vállalatirányítási rendszereket, innovációkat használnak az ügynökségek Riótól egészen Mumbai-ig. Emellett a tagsággal lehetőségünk van globális szolgáltatásokat (például médiafigyelés, social listening, menedzsment szoftverek, satöbbi) kedvezményesen igénybe venni.

Előny lehet az is, hogy a network részeként nagy, globális tendereken is el tudunk indulnii – olyan tendereken, amelyeken mi magunk külön azért nem tudnánk, mert nem vagyunk jelen az összes olyan országban, amiről az adott tender szól.

Mivel járul hozzá az Uniomedia a networkhöz? 

Mivel ez a hálózat a folyamatos tudásmegosztásra és kapcsolattartásra épül, ezért mi a saját tudásunkat, tapasztalatunkat tudjuk beletenni a közös munkába. Ahogyan mi tanulhatunk más régiók kommunikációs tapasztalataiból, úgy reméljük, hogy ők is hasznos információkat kaphatnak tőlünk. Emellett a több országra kiterjedő projektek esetén mi a magyar oldal és a régió kiszolgálásában tudunk segíteni.

Érkezett-e már nemzetközi ügyfél?

Egyelőre egy ilyen részvétel jött és egy kisebb projekt indult el nemzetközi ügyféllel – többet erről nem mondhatok.

Borítókép: www.eurocompr.com