hero
-fi- 2021. március 31. 09:37
Globális médiaügynökségi tendert indított a Facebook
A cég éves reklámbüdzséje 750 millió dollár körül van, a legnagyobb holdingok versenyeznek érte.

Az Advertising Age információi szerint a Facebook globális médiaügynökségi tendert hirdetett, a vállalat éves reklámköltése 750 millió dollár körül mozog. A Facebook jelenleg a Dentsu és a Mindshare között osztja meg a feladatokat (de a nagyobb részt a Mindshare viszi), az amerikai reklámos szaklap szerint a mostani tenderre az összes nagy ügynökségi holdingot (a WPP-n és a Dentsun kívül az Omnicomot és az IPG-t is) meg fogják hívni.

A Facebook az AdAge számításai szerint jelenleg a 77. legnagyobb költő a világon, de hozzáteszi, a cég folyamatosan növelte az elmúlt években a hirdetési büdzséjét. Erre szüksége is van, hiszen riválisai, mint a TikTok vagy a Snapchat, egyre nagyobb versenytársakká növik ki magukat. A Facebook teljes marketing- és salesköltsége 11,6 milliárd dollár volt 2020-ban, ami majdnem 2 milliárdos növekedést jelent 2019-hez képest.

A Dentsu és a Mindshare nem válaszoltak az AdAge megkeresésére, a Facebook pedig egy közleménnyel reagált a kérdésekre, amiben azt írják: „A Facebooknak lehetősége van arra, hogy a legnagyobb ügynökségi tehetségekkel társuljon a teljes márkaportfóliót tekintve, és ahogy minden vállalat, úgy mi is kutatjuk azokat az ügynökségi együttműködéseket, amelyek a legjobban igazodnak a médiás igényeinkhez 2021-ben és azon túl is.”

Kreatívügynökségi oldalon még diverzifikáltabb a Facebook ügynökségi poolja, és szinte minden termékén más ügynökség dolgozik: a Facebook legnagyobb kampányain, például a 2020-as, celebekkel megtűzdelt Super Bowl-kampányon a Wieden+Kennedy, a Messengernek a Leo Burnett dolgozott, de a Droga5 és a BBDO is a hivatalos ügynökségek között található.

Egy nem teljesen ide tartozó adat: a Facebooknak hivatalosan 10 millió hirdetői partnere van, és a cég 2020-ban 84 milliárd dollár bevételt termelt a reklámokból.