Kreatív 2021. július 13. 13:03
Felmondta a PR-szerződést a gyógyszergyár, mert túl jól ment tavaly a biznisz
Mentes Endre, az ACG Pro vezetője a Digital Hungarynek adott interjújában vette át a 2020-as év tanulságait.

Hosszabb interjút adott Mentes Endre, az ACG reklámügynökség PR-csapatának vezetője a Digital Hungarynek, amiben végigvette, hogy a koronavírus hogyan változtatta meg az ügynökség mindennapjait, az ügyfelekkel való viszonyt és a munkaszervezési feladatokat. A legfontosabb tanulságokat szemléztük.
 

  • Az online értekezletekkel időt, energiát és pénzt lehet spórolni, de nagyon személytelen, és hamar megtelik velük a naptár. Az elmúlt időszakban viszont nagyon megnőtt az online meetingek hatékonysága, főleg akkor, amikor 13 országban van együttműködő partnerük - így egy konferenciahívás elég tud lenni, míg korábban minden országba el kellett utaznia valakinek egyeztetésre
     
  • A pandémia első hulláma az ACG megbízásainak 20 százalékát érintette. Volt olyan légitársaság, ami azonnal felmondta a szerződést, és azt mondta, hogy még készenléti díjat se makarnak fizetni, hiszen egy darab repülőjük se tud felszállni. Volt olyan partner, aki bizalmi alapon szeretett volna átállni havidíjas konstrukcióról utólag fizetősre. És volt olyan gyógyszergyár, ami azonnali hatállyal felmondta a szerződést abból az okból kifolyólag, hogy nagyon beindult az üzlet a járvány alatt, és semmi szükségük PR-támogatásra. “Megpróbáltam azzal érvelni, hogy ez finoman fogalmazva is meglepően szokatlan és nem túl szolidáris megoldás, de hajthatatlanok voltak. Most áprilisban, amikor újra felbukkantak, nem értették, hogy miért nem kívánunk dolgozni nekik” - mondta Mentes Endre.
     
  • Növelték a pandémia alatt a vállalati coach óraszámát, hogy minél több dolgozó konzultálhasson vele, például hogyan oldják meg az éppen felmerülő nehéz szituációkat, de segítségükre volt az összes felmerülő szervezeti probléma megoldásában is. Virtuális bulikat tartottak, online játékokat szerveztek, és nem tartottak vissza semmilyen információt a helyzetről, tisztán és érthetően kommunikáltak a lehetőségekről. Emellett pedig nem küldtek el senkit, bár a nadrágszíjat összébb kellett húzni.
     
  • Fontos a jó sajtókapcsolat, de ez 2021-ben már nem ugyanazt jelenti, mint 10-15 éve. A témákat már nemcsak az újságírók tudják felkapni, hanem az influencerek, a bloggerek és az online tartalom-előállítók is. Ebből a felhőből kell kiválasztani azokat, akik az adott célcsoportra jellemző közönséget a legnagyobb eséllyel fedik le.
Mentes Endre (forrás: IMDb)

 

  • “Nem elég ismerni az influencereket, vloggereket, hanem elébe kell mennünk a dolgoknak, észlelnünk kell, hogy ki lehet az, aki egy adott témát két hónap múlva is robbantani tudja. Vannak persze huzamosabb ideje működő állócsillagok, akik szinte mindig bevethetők, bár messze nem mindenre, hiszen a mennyiség egyáltalán nem jelent minőséget. Ha valaki egy héten belül posztolja #reklám alatt egy bank, egy FMCG márka és egy beautycég üzenetét, nem biztos, hogy az olvasóban kialakul az elköteleződés a márka iránt.
     
  • A PR-kampányok mérhetőségének kérdéséről Mentes elmondta: a bevált mérési gyakorlat (AVE, azaz a reklámegyenérték, amit a hazai PR-versenyeken már általában nem is vesznek figyelembe - a szerk.) sok esetben önbecsapás. “Mert lehet, hogy egy PR kampány olyan megjelenéseket ért el, amelyben listaáron számolva 40-50 millió forintra rúg a megjelent felületek összértéke – de mi van, ha félrement az insight és nem jött át az üzenet?” - teszi fel a kérdést az ACG Pro vezetője.

A teljes interjú ide kattintva olvasható el.