hero
Nagy Zsolt 2021. november 25. 11:38
Ezért voltak tele a nyáron a budapesti megállók galambos citylightokkal
Online kutatási panelt épített a JCDecaux, húszezren látogatták meg a galambok miatt őket.

JCDecaux ausztrál leányvállalata már hat éve használja a Pigeon Project elnevezésű kezdeményezést, amellyel olyan közösséget hozott létre, melynek tagjai hajlandóak megosztani ötleteiket, jobbító szándékú és kritikai észrevételeiket a márkákkal, hogy segítsenek azoknak termékeik és szolgáltatásaik fejlesztésében - írják a Kreatívnak eljuttatott közleményükben.

„Azt szerettük volna bebizonyítani, hogy a fiatal városiak igenis fogékonyak az offline üzenetekre, a megfelelő kreatívval pedig a digitális világba terelhetők” – mondta Samu Tímea, a JCDecaux Hungary vezérigazgatója. Azt már korábbi nemzetközi kutatások is alátámasztották, hogy egy jól eltalált kültéri reklámnak nagy a mozgósító ereje: hatásukra megnő a mobiltelefonos keresések intenzitása, ráadásul leginkább a magas vásárlóerővel rendelkező városi fiatalok körében.

A négy hétig Budapesten futó kampány is: a galambos plakátok hatására 20 ezer ember kereste fel az azokon szereplő weboldalt. „Meglepő volt ez a magas részvétel, amelyet még inkább felértékel az, hogy ezt a közösséget érdeklődő, nyitott, markáns véleménnyel és világlátással rendelkező egyének alkotják” – fogalmazott Samu Tímea.

„A kampánynak köszönhetően felépült egy olyan közösség, amely közép- vagy felsőfokú végzettségű, életkor szerint a 18-49 évesek körében végzett reprezentatív kutatásokra teremt lehetőséget Budapest viszonylatában” – szögezte le Sasvári Gabriella, MICRA-S Piackutató ügyvezetője, aki szerint a panel nagy erénye a nemek szerinti kiegyensúlyozottság (nők 53%, férfiak 47%), valamint az, hogy a tagok 96 százalékának van felső- vagy középfokú végzettsége.

A közösséget egy olyan kutatással tesztelték, amelyben a kültéri reklámokról alkotott percepciókat vizsgálták, hiszen a nagyvárosban élők 85 százaléka találkozik kültéri reklámokkal. A felmérésből az derült ki, hogy a tömegközlekedést választók és a 18-29 évesek átlag feletti arányban látnak közterületi reklámokat. Utóbbiak több mint fele (53%) saját bevallása szerint mindig, vagy az esetek többségében meg is nézi a hirdetéseket, azaz nyitottabbak az alapsokaságnál (47%).