hero
2021. január 04. 13:13
Ezekkel a mémekkel bolondoztak márkák 2020-ban
Az AdAge emlékezetes gegeket szedett össze egy emlékezetes évből.

A márkák legjobb mémes reakciói közé bekerült a marketingeseket megmozgató monolitos dili, Reese Witherspoon nagyon jókor eltalált életérzése vagy a málnás Ocean Spray üdítő szerencséje is.

Málnás üdítővel longboardozni napfényben

Nathan Apodaca, azaz a 420Doggface208 nevű TikTok-felhasználó videója egyrészt újra slágert csinált a Fleetwood Mac 1977-es, Dreams című számából, másrészt óriás reklámot egy Ocean Spray nevű üdítő márkának. „A történet úgy indult, hogy Apodaca csak egy feelgood videót töltött fel a TikTokra, amelyben a lemenő nap fényében longboardozik egy nagy palack málnás Ocean Spray üdítő társaságában” – írtuk októberben. „Azóta minden második videóban minimum az új amerikai elnököt köszöntik Apodacában, és a Dreams is töretlenül kapaszkodik felfelé a streaming-listákon. Még maga Mick Fleetwood is elkészítette saját verzióját a videóból. De a mémhez köthető márkák is egyből ugrottak a lehetőségre: az Ocean Spray új kocsit vett az amúgy lakókocsiban élő Apodacának, és még a cég igazgatója is beszállt egy videóval az őrületbe.” A tavalyi évben ártatlanságát elvesztő TikTok erejéről a Fleetwood-mém kapcsán itt is írtunk.

A utah-i monolit

A tavalyi év egyik legcsodálatosabb története a Utah-ban felfedezett monolité. A novemberben felfedezett (amúgy már évek óta békésen álldogáló) fémoszlop pár nap alatt tűnt el, majd bukkant fel újra egyre több helyen. Még Újpalotán is. A 2001:Űrodüsszeia fekete monolitjára hasonlító oszlop világszerte beindította az emberek fantáziáját, a nagy márkák pedig hamar rárepültek a lehetőségre. A McDonald’s például saját McDrive-oszloppal, a Southwest Airlines jelzőoszloppal, a Burger King pedig csirkeoszloppal jelentkezett.

Hogyan indult, hogyan végződöt

A 2020 eleji valóság összehasonlítása az év végén tapasztalttal sok mémet szült, az összegzős lehetőséget nem hagyták ki a márkák sem. A Visától a Heinekenig sokféleképpen nyúltak a témához, a legtöbben inkább az optimista hangot megtalálva. Még a WizzAir is.

Trump kérelmei: vitatottak

A “This claim about voter fraud is disputed” (vagyis a választási csalásról szóló reklamáció vitatott) mondatból rövidült “This claim is disputed” Donald Trump elkeseredett próbálkozásait foglalja össze, amivel jogi úton próbálta megnyerni az amerikai elnökválasztást. A mémet az Oreo vagy a Burger King is lefordította.

Reese Witherspoon kihívta 2020-at

És ez még csak augusztusban volt. „A koronavírus miatti tömeges izoláció kezdetén minden márka karöltve kommunikált arról, hogy most kell megmutatni, most kell bátornak és erősnek lenni, hogy aztán együtt felülkerekedjünk a kihívásokon, amiket az élet idén úgy hajigál elénk, mintha le lennének akciózva. A vírus viszont csak nem akar elvonulni” – írtuk nyáron a Witherspoon-féle kihívásról, amire majdnem a teljes amerikai reklámpiac megmozdult. Akkor még nem tudtuk, csak sejtettük, mit hoz a második hullám. Ezt a remek életérzést találták el pontosan a márkák is, Netflixtől Budweiserig.

A tigris éve

A nagymacskákkal élő Joe Exotic nem jöhetett volna jobbkor a Netflixre, mint az első karantén idején. A totálisan őrült doksi-sorozat kapcsán dőltek a mémek, a tigrises hullámot pedig több márka is jó érzékkel kapta el.