hero
Balkányi Nóra 2021. április 30. 12:25
Sóbors: Nálunk a nagyi receptje tényleg a nagyié
Az Indamedia csoport Index utáni második legerősebb tagja a női portfóliót összefogó Femina Média. A cég legfiatalabb lapja a magát minőségi gasztrosite-ként kommunikáló, az olvasottságot nézve egy év alatt nagyot növő Sóbors.hu. A főszerkesztő Sági Zsófiával beszéltünk.

Ez az interjú eredetileg a Kreatív áprilisi számában jelent meg, de az első felét itt is elolvashatod. Ha online előfizetőnk vagy, lépj be a teljes cikkért! Ha nem tartozol közéjük és újságosnál sem jársz, de érdekel a teljes változat, a print számot külön is megrendelheted. Éves print és online előfizetések itt.

Mára a Femina Média része a Dívány.hu, a Femina.hu, a Retikül, a Nőifriss.hu és 2018 tavaszán induló, a többivel ellentétben csak gasztrotematikával foglalkozó Sóbors.hu. 

A Sóbors folyamatosan növelte a napi átlag-látogatószám alapján mérhető olvasottságát (RU): az első hónapban 14 ezer volt, 2021 első negyedévében már 61 ezer fölé ment. Ebben a folyamatban 2020 kiemelten jó év volt, a Sóbors közlése szerint tavaly januárhoz képest idén januárra 65 százalékos a RU-mutató növekedése.

Az oldalon 2019 őszén fejlesztettek komolyabban SEO szempontból, tisztább dizájnnal, személyre szabható receptekkel. Sági Zsófia 2018 októbere óta dolgozik a lapnál, főszerkesztőként tavaly októberben váltotta a szülési szabadságát töltő Fehér Ágit.

A hirdetők felé a női portfólió részeként, egységesen jelentek meg – tartalmi szempontból hogyan viszonyultok a Femina Média többi tagjához?

A Feminán inkább a klasszikus értelemben vett receptek jellemzőek, a Retikülön pedig a szépségápoláshoz köthető bőrszépítő turmixokról, alapanyagok jótékony hatásairól írnak a kollégák. A Díványon szintén sok a recept, ételteszteket, interjúkat is készítenek termelőkkel, gyártókkal, a gasztronómia képviselőivel. A Sóbors viszont szakújságírók által írt gasztromagazin, ahol a receptek mellett írunk konyhatechnológiáról, és nagyinterjúkat, éttermi és piaci körképeket is rendszeresen készítünk. Koherens egészet a Femina Média többi tagjával leginkább a keresztlinkelésekkel és az ajánlókkal tudunk alkotni. 

Sági Zsófia (Fotó: Kühn Vencel)

Hogyan jelentek meg most az Index nyitóoldalán?

A Femina dobozban négy állandó cikkhelyünk van, de natív tartalmaink külön nagyképes kiemelést is kapnak. Az Index címoldali megjelenés inkább brandszempontból fontos, forgalomterelés-részről csak kis szeletét adja a látogatószámunknak.

Mi változott leginkább az oldal 2019-es újrahúzása óta?

Rengeteget tisztult a megjelenésünk, jól működik a személyre szabható funkció is, amivel az olvasó beállíthatja, hány főre szeretne főzni. A címkealapú keresésünk is kifejezetten praktikus és jól szponzorálható, egy-egy kampány téma és alapanyag alapján is célozható.

Az Indamedia kiemelten minőségi oldalaként kommunikál a Sóborsról. Hogyan jelenik meg ez a törekvés tartalmi szempontból?

Kiemelném, hogy mostanra minden harmadik női olvasónk AB státuszú, úgy gondolom, ez nagyon erős az olvasói összetétel szempontjából. Összességében az elsődleges szempont a megjelenő anyagok minősége. Lefőzött, kipróbált receptjeink vannak, és egyre több a saját fotóval ellátott tartalom is – erre igyekszünk ráerősíteni a jövőben. Ha újranyitnak a helyek, szeretnénk több étteremkritikát is írni. 

Jelenleg hárman dolgozunk a szerkesztőségben, mindenki másban erős, így színes tartalmat tudunk generálni: Szász Eszter kollégám a zsidó konyháról és szokásokról ír, anyaként a szülők számára készít praktikus, egészséges, gyors recepteket. Botos Claudia a hagyományos magyar és roma gasztronómiát viszi, én pedig szeretek kísérletezni, nemzetközi recepteket kipróbálni. Emellett megírom a nagyszüleim receptjeit és tanácsait is – nálunk a nagyi receptje tényleg a nagyié. 

Fotó: Szász Eszter

Foglalkozunk étel-intoleranciával kapcsolatos témákkal, cukor- és laktózmentes receptekkel, helyettesítő alapanyagokkal is. A maradékfelhasználás, a tudatos fogyasztás szintén kiemelten fontos témák lettek, így erős az egészség- és környezettudatos vonal, nagyjából a receptjeink fele beleillik ebbe a kategóriába. Ez amúgy általános trend, például vegán blogból is egyre több van.

A járványhelyzet számotokra több olvasót hozott – milyen tartalmakkal reagáltatok?

A TELJES CIKK CSAK ELŐFIZETŐINK SZÁMÁRA ELÉRHETŐ. KÉRÜNK, LÉPJ BE A FELHASZNÁLÓNEVEDDEL!