hero
Győri Zsófia 2021. október 22. 07:45
PR-ügynökségek: a nagy bukásoknál csak a növekedések voltak jelentősebbek 2020-ban
2020 márciusa óta megy a spekulálás és a nagy szavak pufogtatása arról, hogyan fogja gyökeresen megváltoztatni a világot, a gazdaságot és a kommunikációs ipart a koronavírus-járvány. Nos, az évek óta lesajnálva temetgetett PR-szakmának nemhogy nem a kegyelemdöfést nem adta meg a pandémia, hanem épp ellenkezőleg; a hazai ügynökségek pénzügyi mérlegeit elnézve kevesebben voltak azok, akik vesztettek, mint akik nyertek az elmúlt évben

Cikkünk először a Kreatív magazin szeptemberi számában jelent meg.

Több mint egy évvel a koronavírus-járvány kitörése után már látszik: a zéletünket nem fogja kifordítani a sarkaiból a kialakult helyzet. Nem fogjuk örökre magunknak sütni a kenyeret, nem fogunk minden reggel munka előtt jógázni, hiszen home office-ban van rá idő, és habár a prioritásaink eltolódtak valamelyest, az élet nagyjából ugyanúgy megy tovább. 

És míg egy bő évvel ezelőtt a kommunikációs szakmában is nagy bizonytalanság volt a jövővel kapcsolatban, mostanra bebizonyosodott, hogy nem kell félteni ezt a szektort sem. A megrendelők és az ügynökségek hamar ráéreztek arra, hogyan működjenek tovább, és mire van szükség világméretű pandémia esetén: mutatja ezt, hogy a hazai PR-cégek inkább csak tovább erősödtek 2020-ban. 

Két évvel ezelőtt még 100 milliós árbevételnél húztuk meg az alsó határt az ügynökségek pénzügyi mérlegének vizsgálatakor. Azonban annak érdekében, hogy egy átlátható és agyzsibogás nélkül böngészhető táblázatot hozzunk, most a 2019-es bevételeket vettük alapul, és 200 milliónál húztunk határt. Ám emellé idén még egy szabályt bevezettünk: azok az ügynökségek is helyet kaptak, amelyeknek sikerült 2020-ban mind a bevételüket, mind a nettó nyereségüket is növelni.

A TELJES CIKK CSAK ELŐFIZETŐINK SZÁMÁRA ELÉRHETŐ. KÉRÜNK, LÉPJ BE A FELHASZNÁLÓNEVEDDEL!